Toon posts:

Is het mogelijk dat 2 versterkers dezelfde speaker aansturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!!
Nieuw op dit forum en gelijk een vraag!

Situatie:
Panasonic TX46G10
2x Focal 826v
1x Focal 800v
2x Focal 807v
Advance Acoustic MCD 204
Advance Acoustic MPP 206
Advance Acoustic MAA 406
Pioneer BDP LX71
Marantz SR7001

Nu wil ik op een willekeurig tijdstip de stereo luisteren en daaropvolgend bijvoorbeeld een film kijken.
Het is alleen niet zo handig om dan elke keer de kabels van de stereo eruit te halen en dan de surroundkabels weer erin te pluggen.
Bestaat er een hulpstuk waarbij je bijvoorbeeld 4 speakerkabels in kan pluggen waarbij je kan selecteren welke van de 2 moet worden gebruikt? Als keuze stereo-surround als voorbeeld

Voorheen heb ik de stereo als eindversterker gebruikt, maar omdat dit een voor-eind combinatie is, staan er voor een filmpje (inclusief tv) 5 machines te laaien
Vind ik een beetje onnodig.

Is hiervoor een oplossing?
Iemand?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Je hebt van die speaker switchboxen (zoals ook in de audiozaak) waar je bijvoorbeeld speaker A met versterker X kunt luisteren en door knopjes te drukken speaker A met versterker Y of speaker B met versterker X.

Aannames zijn fataal.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 22:34
@ TS

Wat zijn jouw bevindingen met de MAA 406 als eindbak op de Marantz?
En dan vooral het stereo gebeuren.

Ik heb pas mijn Marantz SR9200 ingeruild tegen een Integra DTR 9.9 maar vooral met stereo deed mijn Marantz het toch vele malen beter.
Veel meer detail en rust dan de Integra.
Nu ben ik dus van plan om een stereo-eindbak aan de pre-outs te hangen voor mijn fronts en mijn vraag is dan ook of ik daar wat mee win.
De Integra wordt dan nog steeds gebruikt al is het dan natuurlijk alleen als voor-versterker.
Op Marktplaats staan een paar MAA 406 versterkers te koop en de reviews zijn lovend.

-edit-
Waar woon je eigenlijk Larry? (luistersessie ;) ? )

[ Voor 5% gewijzigd door coob op 25-12-2009 09:21 ]