Norton partition magic sloopt harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:14
Hallo,

Ik heb vanmiddag een externe hardeschijf gekocht en deze wou ik net opdelen in 2 partitie's. Dit heb ik gedaan met Norton partition magic en dit is niet goed gegaan. Ik moest mijn pc opnieuw opstarten en na het "Windows laden" beeld van windows 7 kreeg ik een BSOD en sloot hij gelijk af. Nu heb ik mijn harde schijf in mijn laptop gehangen. Als ik naar deze computer ga dan staat de harde schijf daar, maar als ik erop klik dan opent mijn laptop de hardeschijf wel en dan verdwijnt deze gelijk.

Het is een Western digital 1tb schijf.

Alvast bedankt!

Danny

Dannybuurmans.nl/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom heb je hier Partition Magic voor gebruikt, als het ook prima kan met de ingebouwde diskmanager van Win7?
Gebruik die alsnog eens, kijk eens bij de diskmanager en of je de schijf daar bij ziet staan.

• Danny96
TERW_DAN schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:49:
Waarom heb je hier Partition Magic voor gebruikt, als het ook prima kan met de ingebouwde diskmanager van Win7?
Gebruik die alsnog eens, kijk eens bij de diskmanager en of je de schijf daar bij ziet staan.
Mijn pc krijg ik niet opgestart, want dan krijg ik een BSOD zoals ik eerder heb vermeld en op mijn laptop staat windows XP. Als ik op mijn laptop de hdd open dan verdwijnt hij direct uit deze computer.
De diskmanager van Windows 7 kon ik niet sinds nu, omdat ik gister pas Windows 7 heb geïnstalleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Danny96 op 24-12-2009 19:53 ]

Dannybuurmans.nl/

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-02 15:48
Probeer dan eens op de laptop met schijfbeheer van XP de partities te verwijderen en opnieuw aan te maken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Danny96
Malantur schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:53:
Probeer dan eens op de laptop met schijfbeheer van XP de partities te verwijderen en opnieuw aan te maken.
Ik ben nu de harde schijf aan het formatteren met mijn laptop. Daarna formatteer ik gelijk mijn pc. Daar was die ook wel aan toe :P

Dannybuurmans.nl/

• Danny96
Ik heb geprobeerd de hdd te formatteren op mijn laptop maar als die aan het einde is dan krijg de melding: Het formatteren kan niet voltooid worden.

Iemand een oplossing?

Dannybuurmans.nl/

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Probeer het eens met live CD's van Knoppix , Ubuntu of anders GParted.

Edit: Of je met genoemde live CD's je HD kunt bereiken en evt. formateren.

[ Voor 36% gewijzigd door donnervogel op 24-12-2009 23:25 ]

• Danny96
donnervogel schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:20:
Probeer het eens met live CD's van Knoppix , Ubuntu of anders GParted.
Hoe bedoel je?

Dannybuurmans.nl/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 09:31
Dat zijn linux live-cd's, je kunt hiermee rechtsreeks een os vanaf cd starten zonder deze te hoeven installeren, en van hieruit kun je allerlei dingen doen zoals partities modificeren. Deze gebruik ik zelf regelmatig, en hoewel de naam erop lijkt heetf 't verder weinig te maken met Partition Magic, hoewel ze ongeveer hetzelfde kunnen.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 20:34

Midas.e

Is handig met dinges

Of je hebt gewoon een kapotte hd gekocht, laat de hardeschijf bij de winkel testen.

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1