[SQL] Server 2008 op Windows 7 problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Onlangs ben ik overgegaan naar Windows 7 en heb ik met SQL enkele problemen ondervonden die simpel waren op te lossen door SP1 te installeren. Nu heb ik echter het volgende probleem dat ik niet kan oplossen en heb er ook niets over op internet kunnen vinden:

Ik kan mijn Stored Procedures niet runnen, het vreemde is dat hij blijft hangen op regel1 (USE databasenaam). Ik heb de volgende code voor mijn stored procedure:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
USE [VideoStore]
GO
/****** Object:  StoredProcedure [dbo].[sp_AddCustomer]    Script Date: 12/24/2009 18:54:00 ******/
SET ANSI_NULLS ON
GO
SET QUOTED_IDENTIFIER ON
GO
ALTER PROCEDURE [dbo].[sp_AddCustomer]

@voornaam varchar(50),
@tussenvoegsels varchar(50),
@achternaam varchar(50),
@adres varchar(50),
@postcode varchar (7),
@stad varchar (50),
@mailadres varchar (50),
@telefoonthuis varchar(12),
@telefoonmobiel varchar(12)

AS
BEGIN
INSERT INTO Customer (First_Name, Initials, Last_Name, [Address], ZIP, City, Email_Address, Phone_Number_Home, Phone_Number_Mobile)
VALUES (@voornaam, @tussenvoegsels, @achternaam, @adres, @postcode, @stad, @mailadres, @telefoonthuis, @telefoonmobiel)

EXEC msdb.dbo.sp_send_dbmail
@profile_name = 'mijnprofiel',
@recipients = 'mijn email adres',
@body = 'New User is added with SP',
@subject = 'New User'
END

En gebruik deze code op de stored procedure aan te spreken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
USE [VideoStore]
GO

DECLARE @return_value int

EXEC    @return_value = [dbo].[sp_AddCustomer]
        @voornaam = N'test',
        @tussenvoegsels = N'test',
        @achternaam = N'test',
        @adres = N'test',
        @postcode = N'1234-AD',
        @stad = N'test',
        @mailadres = N'test',
        @telefoonthuis = N'test',
        @telefoonmobiel = N'test'

SELECT  'Return Value' = @return_value

GO

Op het moment dat ik de procedure dus wil uitvoeren blijft de debugger hangen op :

code:
1
>   SQLQuery5.sql() Line 1  Transact-SQL

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor, want code technisch lijkt het me wel kloppend?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
CaVeFiSh schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:20:
Ik kan mijn Stored Procedures niet runnen, het vreemde is dat hij blijft hangen op regel1 (USE databasenaam). Ik heb de volgende code voor mijn stored procedure:

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor, want code technisch lijkt het me wel kloppend?
De code klopt.

Kan het zijn dat je een BEGIN TRANSACTION hebt gedaan en geen rollback c.q. commit?

Op 1 minor puntje na: Je definieert je parameters als varchar maar je stopt er nvarchar in....

[ Voor 9% gewijzigd door HeSitated op 24-12-2009 19:48 ]

• CaVeFiSh
Helaas heb ik niet kunnen achterhalen wat er nou fout ging, ik heb de hele middag deze problemen gehad (enkele restarts etc.) en nu doet die het ineens wel en door het vele testen gelijk een stuk of 20 testusers erin :P Lijkt dus alsof die het er met 1 in het begin moeilijk had en daarop is blijven hangen. Maargoed het werkt kennelijk weer normaal.

@HeSitated

die N zet SQL er zelf voor, dit was namelijk de code die SQL er aan koppeld als het via de Visuele manier ingevult wordt. De code die ikzelf ervoor gebruik is:

code:
1
EXEC VideoStore.dbo.sp_AddCustomer 'testvoornaam', 'testtussenvoegsel', 'testachternaam', 'testadres 45', '2312-NB', 'Leiden', 'test@test.nl', '071-000000', '0600000000'

Toch bedankt voor de tips om het op te lossen, dit keer hebben waarschijnlijk de aardstralen bijgedragen aan de oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Om dat dit topic toch nog openstaat heb ik nog eventjes een vraag waarmee iemand me misschien wel wilt helpen. Ik maak gebruik van de Solution Explorer in SQLMS, op het moment dat ik de applicatie afsluit en opnieuw start moet ik altijd de solution die ik gebuik opnieuw laden. Is er een manier hoe je kunt opgeven welke solutions je kunt laden tijdens het opstarten van SQLMS ?