Toon posts:

Spire thermax pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zo juist een spire thermax pro aangeschaft.

Nu zit alles goed aangesloten,maar de temp is idle 41 en stressed wordt ie te heet.
Als ik tegen het koelblok aandruk zakt de idle temp naar 31.
Het lijkt dat ie niet er goed tegen aan drukt,maar ik an die klemmen waar het mee vast zit niet strakker zetten.
Dit gaat maar op een manier,je zou denken koelblok is te zwaar,maar de bijbehorende klemmen moeten dit toch kunnen opvangen anders zouden ze er niet bij zitten.

Hij zit op een Q6600.
iemand een idee.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Haal hem er is af en zet hem erop nieuw op? Anders kit halen met backplate en schroeven. Neem aan dat deze d.m.v pushpins gaat?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Probeem zit niet in de backplate er zitten er 2 bij.

1 voor 775 met die pushpins en die zit stevig.
1 voor 1366 met schroeven.

Maar het probleem ligt aan die klemmetjes aan de zijkant waarmee je de koeler mee vast klkt.
Heb het gevoel dat die niet strak genoeg zitten,maar die kunnen niet strakker tenzij ik een beetje
tegen het koelblok aandruk en dat scheelt zomaar 10 graden.
Ik had hem er al af gehaald omdat ie zo heet werd,dat de pc zich uitschakelde.
ietsje meer koelpasta en toen ging ie wel door.
zou er nog meer pasta tussen moeten,want dat druppeltje meer hielp dus wel.

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:26:
Probeem zit niet in de backplate er zitten er 2 bij.

1 voor 775 met die pushpins en die zit stevig.
1 voor 1366 met schroeven.

Maar het probleem ligt aan die klemmetjes aan de zijkant waarmee je de koeler mee vast klkt.
Heb het gevoel dat die niet strak genoeg zitten,maar die kunnen niet strakker tenzij ik een beetje
tegen het koelblok aandruk en dat scheelt zomaar 10 graden.
Ik had hem er al af gehaald omdat ie zo heet werd,dat de pc zich uitschakelde.
ietsje meer koelpasta en toen ging ie wel door.
zou er nog meer pasta tussen moeten,want dat druppeltje meer hielp dus wel.
Misschien kun je even een foto maken?

Nee niet meer koelpasta. Teveel koelpasta gaat isolerend werken en dat wil je niet hebben.

En als je nou eens wat tussen die klemmen doet dan zodat hij beter kan klemmen?

[ Voor 4% gewijzigd door Xenomorphh op 24-12-2009 21:24 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Als ik het goed begrijp ontstaat er niet genoeg spanning tegen de cpu doordat de schroefjes op het eind van de schroefdraad zitten. Wanneer de socket officieel wel ondersteund word moet het mis zijn gegaan bij de installatie. Spire is nou niet bepaald een B merk dus ik vermoed dat je toch eens goed moet kijken of je hem goed hebt geïnstalleerd. Het kan ook nog zijn dat je Mobo fabrikant zich niet aan de socket standaard heeft gehouden maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Verwijderd

Topicstarter
Hekking schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:55:
Als ik het goed begrijp ontstaat er niet genoeg spanning tegen de cpu doordat de schroefjes op het eind van de schroefdraad zitten. Wanneer de socket officieel wel ondersteund word moet het mis zijn gegaan bij de installatie. Spire is nou niet bepaald een B merk dus ik vermoed dat je toch eens goed moet kijken of je hem goed hebt geïnstalleerd. Het kan ook nog zijn dat je Mobo fabrikant zich niet aan de socket standaard heeft gehouden maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Idd er staat niet genoeg spanning op de cpu,maar dit gaat niet via schroefjes maar met een klem,die aan beide kanten aan de bracket wordt geklikt.
Tower had ik ff op zijn kant gelegd en toen bleef ie idle 31 graden.
Wel een beetje aan de klemmetjes gerommeld en de temp is al wat beter,ook lees ik in de beschrijving dat volgens spire de pasta een dag of 5 nodig heeft om optimaal te functioneren ( vreemd ).
Ga hem ook ff stressen met Orthos en Prime95.
En idd,spire is geen B merk,maar alles is goed geinstalleerd en het is niet dat ik het voor het eerst doe.maar dit had ik nog niet eerder meegemaakt.
Op hoop van zegen :*)

• Gnermo
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

[b][message=33162089,noline],ook lees ik in de beschrijving dat volgens spire de pasta een dag of 5 nodig heeft om optimaal te functioneren ( vreemd ).
Dit is normaal, koelpasta begint meestal bij grote hitte zich pas te verspreiden over je heatsink, zoals bij foto 2:

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y87/markn26/squidoo/thermal-grease-processor-chip.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Gnermo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:57:
[...]

Dit is normaal, koelpasta begint meestal bij grote hitte zich pas te verspreiden over je heatsink, zoals bij foto 2:

[afbeelding]
Ja en het lijkt mij dat jij iets meer pasta had gebruikt als ik de 1e keer.
En als je de foto van jou ziet,zie ik dat ook jij aan de linker kant weinig ruimte hebt voor je klem.
Maar goed,thnx dat je het zo ff met foto en al laat zien,maar zo heb ik het dus ook zitten.
Draai voorlopig ff standaard voor ik weer ga clocken. >:)
Pagina: 1