• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Wij gaan op 9 jan over op een paket van upc. Daarvoor hadden we kpn met een router op mijn kamer. Ik heb nu alle spullen aangesloten en ik heb gewoon internet uit de router van de upc Toen heb ik een kabel naar boven getroken om daar in de router te stoppen om die als switch te gebruiken en als draadlooz internet punt. Maar mijn router wil niks doorgeven dus werkt niet als switch. Het gaat om de linksys WAG200G. Ik dacht als ik de DHCP van de router uitzet dat ik hem gewoon kon gebruiken als switch maar dat is dus niet zo. Wie heeft ervaring met zo'n geval?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point << Dat heb ik ook gedaan met mijn Linksys WRT54G router, werkt perfect.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

In bridged modus zetten?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Je zou de router inderdaad als switch moeten kunnen gebruiken als de DHCP server uitstaat, mits je alleen de LAN poorten gebruikt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Wiethoofd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:09:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point << Dat heb ik ook gedaan met mijn Linksys WRT54G router, werkt perfect.
Maar ik wil mijn router ook als switsh gebruiken geld die howto dan ook?

Ik heb inderdaad mijn internetkabel van onder in lanpoort 1 gestoken werken toen niet maar ik zal die howto eens gebruiken als hij dan ook als switch kan gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:52
Maar ik wil mijn router ook als switsh gebruiken geld die howto dan ook?
Op deze manier wordt het juist een switch. Het enige wat je niet gebruikt is de routing function (NAT gebeuren) en wat services zoals DHCP/DNS.
Pagina: 1