• Towser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 14:12

Towser

ondertitel

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een probleem, maar het is nu ineens een stuk erger geworden.

Eerst was het zo dat geluid af en toe een hapering vertoonde, het viel vooral op bij het luisteren van muziek. Af en toe trad er een soort scratch op dan. Dit probleem deed zich alleen maar voor in windows 7, niet op vista.

Nu is het zo dat ik om de paar minuten en complete hang van mijn systeem heb (soms zelf om de paar seconden). Je kunt dan een seconde of twee lang helemaal niets doen, de muis beweegt niet, typen lukt niet.
Wat me wel opvalt, is dat als ik taakbeheer open laat staan alle cores dan tijdelijk naar 100% zijn geweest (zie plaatje hieronder).

Afbeeldingslocatie: http://jasperj.8s.nl/forumpics/taakbeheerklein.jpg

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik word er namelijk helemaal gek van, windows 7 werkt naar mijn idee vlotter, maar niet op deze manier.
Naar mijn idee heb ik verder niets geks geïnstalleerd, het is spontaan gebeurd.

mijn systeem:
Q6700 @ 3.2Ghz
4x1GB geheugen
Creative x-fi Extreme Music met frontbay
Gigabyte GA-P35-DS3
WD Raptor 74ADFD voor windows 7
WD Black voor windows vista

Verwijderd

goede virus scanner?
stabiele windows versie + recente updates?
lijkt mij namelijk geen hardware probleem, misschien per ongeluk setting verkeerd in windows....

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:49
Misschien is andere drivers proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towser

Towser

ondertitel

Topicstarter
Ik heb er nog geen virusscanner op gezet, is een verse install met alle updates en nieuwste drivers.
Ik probeer het nu op een andere harde schijf te installeren, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
Ik denk aan een stukke Intel Speedstep, of PIO op je schijf ofzo. check dat eens.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 15:44
Kijk eens met Process Explorer welk proces er zoveel CPU inneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds wanneer heb jij je processor overgeklokt?

Draai IntelBurnTest eens. 10 passes, 4 threads. Dit is een zeer goede stabiliteitstest.
Kan namelijk wel eens zijn dat je hierdoor corrupte systeembestanden hebt gekregen.

Download: http://downloads.guru3d.c...t-v2.3-download-2047.html

Iniedergeval beter dan prime95.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towser

Towser

ondertitel

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://jasperj.8s.nl/forumpics/succestest.bmp

De test is geslaagd, dat had ik ook niet anders verwacht want ik draai al maanden zo.
Moning2 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:09:
Kijk eens met Process Explorer welk proces er zoveel CPU inneemt
Op het moment heb ik ineens geen last meer van die extreme pieken, maar aan het geluid merk ik weer dat het hapert. (dat heb ik overigens ook met de onboard geluidskaart heb ik gemerkt dus het zal denk ik niet aan de driver van mijn x-fi kaart liggen)
Ramon schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:06:
Ik denk aan een stukke Intel Speedstep, of PIO op je schijf ofzo. check dat eens.
Ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Ik heb hier ook vergelijkbare problemen gehad met Windows 7 Professional 64-bit LEGAAL (MSDN O+ ).

Hier draait het op een i5 750 (momenteel niet meer, RAM moest terug wegens verkeerd besteld). Probleem was voor mij grotendeels verholpen door EIST/Intel Speedstep uit te schakelen ;)

Geluid bleef dan ook even hangen voor een onderdeel van een seconde iedere keer. Dat de CPU dan naar 100% schiet weet ik niet of ie dat hier deed maar dat is ook logisch. Als de boel hangt dan wil de computer zo snel mogelijk uit die 'hanger' komen en gaat ie ff aan het werk, vandaar dat de CPU load even omhoog knalt ;)

Kwam trouwens ook het meest voor bij het installeren van software/games. Dus bij veel HDD belasting ;) Maar dat zou met een Raptor geen probleem moeten zijn lijkt mij, misschien eens HDTune draaien op beide schijven ;)

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 25-12-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Dur3x schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:05:
[afbeelding]

Op het moment heb ik ineens geen last meer van die extreme pieken, maar aan het geluid merk ik weer dat het hapert. (dat heb ik overigens ook met de onboard geluidskaart heb ik gemerkt dus het zal denk ik niet aan de driver van mijn x-fi kaart liggen)
Het haperende geluid met ruis heb ik ook last van gehad. Na het zoeken op internet ben ik achter gekomen dat komt door energy saver software van Gigabyte.

Na het uninstalleeren van Easy Saver van Gigabyte is het geluid weer goed.

Mijn moederbord is een GA-790XTA-UD4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towser

Towser

ondertitel

Topicstarter
Ik heb nu speedstep uitgezet en het lijkt over te zijn! Ik kijk het nog even wat langer aan, omdat ik nu niet veel tijd heb om er echt goednaar te luisteren, maar in ieder geval alvast bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
Geluid bleef dan ook even hangen voor een onderdeel van een seconde iedere keer
Ik heb P55 UD4 en ik herken dit probleem. Nog niet vaak meegemaakt maar soms hangt mijn pc (+/- 1 seconde) terwijl ik een mp3 luister.
(Eist, C1E, Speedstep aan)
Edit: pc hing tijdens MW2. Ik weet alleen niet of dit met de CPU of de graka te maken heeft :(

[ Voor 16% gewijzigd door YOGI op 30-12-2009 21:05 ]

Pagina: 1