Toon posts:

beeldbuis gaat spontaan dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, mss weten jullie wat, ik heb alle fora proberen uit te pluizen maar ik heb er niet over kunnen vinden.
ik weet ook niet waat het aan kan liggen maar er zijn nu al 2 beeldschermen door heen gejaagd, 1 heeft het heel lang gedaan en ging in eens niet meer aan bij het opstarten (het leichtje ging ook niet branden) en de 2e heeft volgens degene die hem eerst heeft gehad al gedaan en werkte heel even en ging daarna dood waarbij ook het lichtje uit ging.
ik weet niets over hardware maar ik denk dat het aan het stroom licht maar dat is heel raar want het gebeurt met 2 beeldschermen, dus ik denk dat het aan de computer licht.
de stroomtoevoer is extern.

mss weet iemand wat

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:15
Tip: stel je verhaal wat duidelijker op en geef aan wat je al uitgezocht en geprobeerd hebt. (En licht =! ligt)

Addicted to silent computing

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik kan iig uit het verhaal op maken dat er 2 CRT's vlak na elkaar dood zijn gegaan.

Lijkt me iets met de stroom toevoer, als het lichtje van het scherm uitgaat is er namelijk ook geen stroom meer.

Dit kan veroorzaakt worden door een onstabiele stroom voorziening (oude huizen/boerderijen etc. met brakke bedrading) en/of geen aarding op het stopcontact.

En @ TS: leer eens fatsoenlijke zinnen te maken, let op je spelling, grammatica en het gebruik van punten en hoofdletters. Dan kun je sneller en beter geholpen worden

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:03 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

Ik mis toch een beetje de details in dit verhaal. Ja er gaan twee CRT schermen spontaan dood.

Maar:
  • hoe oud zijn ze?
  • welk type?
Het is niet ongewoon dat een CRT van ouderdom overlijd. En bekend probleem is het Hoogspannings gedeelte. Echter in dat geval zou ik nog een powerlampje verwachten dat aan gaat.

Meest waarschijnlijk is iets in de voeding wat defect is. Dat kan simpelweg ouderdom zijn. Niet zozeer gerelateerd aan je pc.

[ Voor 50% gewijzigd door Shuriken op 25-12-2009 12:14 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 20:01

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik denk dat je gewoon pech hebt. (Meer kan ik iig niet aflezen uit je verhaal.)

Mijn tip zou in deze zijn hang er eens een monitor aan waarvan je zeker weet dat ie goed (en evt verzekerd) is. En kijk dan wat er gebeurd.

Je PC moet wel heel ver weg zijn wil ie door de VGA aansluiting monitoren afmaken, lijkt me.