[vdr] Channel not available

Pagina: 1
Acties:

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 08:28
Heel verhaal.. ben er al 2 weken mee aan het stoeien;

Ik draai VDR 1.7.10 op Ubuntu Karmic uit de volgende PPA

https://launchpad.net/~th...archive/vdr-ubuntu-karmic

deze heeft een aantal extra patches zodat de streamdev server werkt met pvr-testing2 van XBMC.
(TV/Recordings in XBMC met vdr als backend)

Echter ik heb zowel met vdr-sxfe (Xine frontend) voor VDR als met XBMC vaker problemen met het omschakelen van kanalen.
Als DVB-C kaart gebruik ik een KNC One met cineview module met aan alphacrypt classis en Ziggo kaartje.

De volgende channels.conf heb ik gemaakt
http://www.luckies.nl/channels.conf

In VDR kun je instellen dat de channels.conf bijgewerkt wordt met alleen
- de namen/PID's
- Nieuwe kanalen of
- Nieuwe transponders.

Als ik niets laat bijwerken dat krijg ik heel vaak 'Channel not available' te zien in de logfile.
Als ik de name en pid laat bijwerken of nieuwe kanalen laat toevoegen, zie ik in de log file dat de channels.conf heel vaak bijgewerkt wordt bij het wisselen van kanalen, alleen als ik naar een kanaal switch dat op een andere transponder zit gaat het vaak mis, en krijg ik channel not available.
Na ong. 5 sec. krijg ik dan wel nog beeld.

Dit stoort mij best wel, en ik heb het idee dat het xbmc hier nog meer last van heeft want die bevriest vaak als ik afstem op een kanaal dat dus niet klopt volgens de channels.conf.

Hoe kan het dat ook al wordt mijn channels.conf bijgewerkt door VDR er de dag later door ZIGGO schijnbaar weer andere info mee wordt gezonden in de stream? of zie ik dit verkeerd.

output van VDR over changing PID's
code:
1
2
3
4
5
changing pids of channel 52 from 
5200+5200=2:5201=eng,5202=NAR:5204=eng:5203 
to 5200+5200=2:5201=eng:0:0                        
Dec 24 08:08:40 VDR vdr: [7332] changing pids of channel 53 from 
5300+5300=2:5301=eng,5302=NAR:5304=eng:5303 to 5300+5300=2:5301=eng:0:0

Is mijn channels.conf niet goed? ik woon in Limburg (NIT 1111)
Of komt dit omdat de dvb-c streams van ziggo niet helemaal standaard zijn, en moet ik hiermee leren leven?

Bij MythTv heb ik dit probleem nooit gehad, tunen werkte altijd en redelijk snel ook (alleen travel channel werkte niet om een of andere duistere reden,maar dat is een ander verhaal).

cd /pub && more beer