Toon posts:

Pentium 500@620 ? (voltage tweaking? hoeveel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik mijn pentium 3 500@620 laten draaien. Ik heb van sommigen gehoord dat je dan het voltage omhoog
moet gooien want waarschijnlijk is het zonder dat niet echt stabiel. Dat wil ik wel doen, maar ik neem aan
dat er een limiet aan zit voor je pentium. Wat is die limiet? op 3 volt lijkt me b.v echt niet veilig als hij normaal op
2 volt draait. Ik kan het regelen op de abit be6 die ik heb. (ik dacht zelf aan 2.1 of 2.2 ofzo)
Nog een vraagje 5x124 = 600 moet ik pci op een 1/3 zetten = 41.1/3 of een 1/4 = 31. Ik neem aan dat een 1/4 het beste is.
want maakt 2 mhz onder het normale mhz (33) uit? ik weet dat als je er boven gaat zitten wel.
Of is een lage mhz bij pci gewoon net als bji de processor performance omlaag gooien?
Antwoorden/Suggesties zijn welkom!

Verwijderd

Zet de Voltage zo min mogelijk, probeer maar op 2.10V, speel een spel als die vast loop dan doe je 2.20V enz.
Tot dat het niet vastloopt.

Pci op 41Mhz is de beste en snelste maar als je hardware (bv Harddisk) het niet aankan doe je hem op 31Mhz.
Als je het "onderclockt" maakt het meestal niet iut voor je hardware.
Het is een kwestie van proberen.

Ik heb mijn systeem ongeveer zo:
P3 450Mhz@600Mhz (straks op 630!!!)
4.5x133Mhz
CoreVoltage 2.05
Pci 41.??Mhz
Alles zit op een Asus p3b-f.

Good Luck!!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb mijn PIII 500 normaal op 575 lopen, maar afgelopen weekend heb ik hem op 620 laten lopen. Ik heb daarbij de voltage van 2,1 naar 2,2 gezet en de cache latency had ik op tien gezet. Maar na 10 min. liep de boel wel muurvast... Oorzaak : onbekend :(

The Wizard.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Verwijderd

Topicstarter
Wat houdt de cache latency nou eingelijk in?
want sommigen zoals jij veranderen het bij het overclocken

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb een Abit BE6 met een PIII 500
ik had m'n heel lang op 600 lopen.
zonder het voltage te verhogen.
toen heb ik 'm laatst op 620 gezet.
ook geen probleem. een paar dagen later werd ik overmoedig en zette hem op 5 x 133 = 665
toen gaf ie aan 667b. en bleef die hangen.
ik kreeg op geen een mannier meer m'n bord aan de praat, ook niet met m'n andere PIII 500. Toen heb ik maar de Bois batterij eruit gehaald (en de stekker er uit :) )
Alleen heb ik met m'n stomme kop de CPU van die andere PC in de mijne latenn zitten. en heb ik m'n eigen CPU (met PC) omgeruild op m'n werk, voor een toren. en deze CPU wil niet hoger dan 500 mhz !!!! K*&@#zooi
ik heb nu 2 500 PIII's geprobeerd, maar ze willen niet echt hoger dan 550.
Ik wist niet dat er nog zo'n verschil in die PIII's zat. :(

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.