• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Hallo,

Ben pc aan het samenstellen (voor de eerste keer) en duik net op het eerste probleem :(

Wanneer ik mijn processor (intel core i7 860) in de socket van mijn moederbord (asus p7p55d deluxe) past dit er perfect in. Maar als ik dan de kap die over de processor moet komen dicht wil doen en dan de hendel naar beneden wil doen, lukt dit niet.
Het lijkt ergens te klemmen ofzo maar ik denk niet dat het de bedoeling is om het te forceren. In de handleiding staat simpel:
'Close the load plate, and then push down the load lever, ensuring that the front edge of the load plate slides under te retention lock.'

De kap zit dus onder die 'retention lock' maar de 'load lever' wil niet naar beneden dan.

Weet iemand wat het probleem hier zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Daan

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Ik heb dezelfde config. Wanneer je zeker weet dat de cpu netjes in de socket ligt (zonder te drukken!) dan kun je met enige kracht de hendel naar beneden drukken. De cpu past er maar op één manier in.

Controleer voor de zekerheid even de socket pinnetjes...

• Daan5000
Ik ben wel zeker dat hij er juist in ligt, gouden pijl links vanonder en er zitten twee gleufjes in zodat hij er maar op één manier inpast.

Ik heb daarjuist er wat kracht opgezet en de kap heeft mijn processor heel klein beetje beschadigd. Aan de pinnetjes is nog niet hoor. :D

Verwijderd

je moet natuurlijk wel enige kracht zetten :)

en met hierboven , kijk nog eens goed, beter 2x goed , dan 1x verkeerd :P

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-02 22:13

Brons

Fail!

Zit de processor er goed op? Zelf heb ik nog nooit deze socket gebruikt maar bij veel processoren heb je een tekentje/hoekje/vierkantje/logo op een van de hoeken van de processor. Dit tekentje moet over een tekentje/hoekje/vierkantje/logo op de socket.

Overigens kan de processor er maar op 1 manier op. Een beetje kracht mag je wel gebruiken, maar overdrijf het niet.

• Picaroon
Als de kap netjes onder de "retention lock" wil, is het toch echt een kwestie van de hendel overhalen. Onder hoeveel graden van het mainboard moet je kracht gaan zetten op het hendeltje?

• Daan5000
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:27:
je moet natuurlijk wel enige kracht zetten :)

en met hierboven , kijk nog eens goed, beter 2x goed , dan 1x verkeerd :P
Maar het is toch niet de bedoeling dat hij mijn processor beschadigd? Dit gebeurt wel als ik er kracht opzet en 'enige kracht' helpt niet :s Bedankt voor de antwoorden toch :)

• Brons

Brons

Fail!

Het is natuurlijk over het internet moeilijk in te schatten hoeveel kracht je zet. Maar waarschijnlijk zet je er te weinig op.

Post anders even een foto van de situatie zoals die nu is. Dat maakt het waarschijnlijk een stuk makkelijker om in te schatten wat de situatie is.

[ Voor 12% gewijzigd door Brons op 24-12-2009 16:33 ]

• Daan5000
Picaroon schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:30:
Als de kap netjes onder de "retention lock" wil, is het toch echt een kwestie van de hendel overhalen. Onder hoeveel graden van het mainboard moet je kracht gaan zetten op het hendeltje?
kamertemperatuur :)

nee, 80° ongeveer al :s en ik blijf er zeker van dat mijn processor er juist inligt, ik upload even een fototje.

• Picaroon
Je hebt toch wel dat stukkie plastic van de mainboard gehaald? :)

• Daan5000
Picaroon schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:33:
Je hebt toch wel dat stukkie plastic van de mainboard gehaald? :)
ja :d XD

• Daan5000
Vanaf daar moet ik al serieus kracht beginnen zetten:
http://s1019.photobucket....t=processor2.jpg&newest=1

Hier zie je hoe de processor in de socket ligt:
http://s1019.photobucket....nt=processor.jpg&newest=1

• Daan5000
Brons schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:32:
Het is natuurlijk over het internet moeilijk in te schatten hoeveel kracht je zet. Maar waarschijnlijk zet je er te weinig op.

Post anders even een foto van de situatie zoals die nu is. Dat maakt het waarschijnlijk een stuk makkelijker om in te schatten wat de situatie is.
foto's staan hieronder

• Picaroon
Zijn dat beschadigingen aan de zijkant van de cpu? Lijkt erop dat je plaat in die beschadigingen blijft steken, maar kan ik me moeilijk voorstellen.

Vanaf dat punt heb ik ook kracht moeten zetten... het is moeilijk op het forum aan te geven hoeveel kracht je nou moet zetten.

De CPU ligt er in ieder geval goed in.

[ Voor 76% gewijzigd door Picaroon op 24-12-2009 16:57 ]

• Brons

Brons

Fail!

Ik kan niet beoordelen of de processor goed zit aangezien ik geen ervaring heb met deze socket. Er zijn eigenlijk twee opties: de processor zit niet goed of je moet meer kracht zetten. Het tweede lijkt mij logischer.

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-02 17:42
Ik denk dat je processor wel goed gedraaid is, maar en nog niet helemaal in zit. Op de eerste foto lijkt het alsof er een rij pinnetjes te zien is aan de onderkant van de processor.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die cpu zit er gewoon in hoor. Je moet gewoon wat harder duwen.

• Daan5000
ok mensjes :D het is opgelost :)

had niet genoeg kracht gezet.. XD maarja iedereen heel erg bedankt voor het zoeken naar oplossingen ;)

en toch vind ik de beschadiging aan mijn processor maar vreemd, maargoed het is opgelost.

Allemaal bedankt O-)

Verwijderd

nou, mooie toch

prettige kerst en gelukkig Nieuwjaar dan maar ;)

• Daan5000
Nou, hier een foto voor wie geïnteresseerd is, hij is nog niet helemaal af maar ik wacht nog op onderdelen :s (koeler en ram-geheugen)

http://s1019.photobucket....view&current=HPIM0928.jpg

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Dark

who tweaked the light?

Daan5000 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:15:
Nou, hier een foto voor wie geïnteresseerd is, hij is nog niet helemaal af maar ik wacht nog op onderdelen :s (koeler en ram-geheugen)

zou niet die grafische kaarten met die molex dingen aansluiten, maar gewoon direct de vga voedings kabels uit de voeding zelf pakken, die er nu nog los bij hangen...

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-02 12:36
dat je de hendel van de cpu echt hard moest aandrukken viel mij ook op toen ik mn pc in elkaar zette.
heb ook nog even gekeken of de cpu er wel goed in lag.

• Daan5000
Dark schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:50:
[...]

zou niet die grafische kaarten met die molex dingen aansluiten, maar gewoon direct de vga voedings kabels uit de voeding zelf pakken, die er nu nog los bij hangen...
Ok, bedankt :) ga ik nu direct veranderen.
Weet je toevallig ook of het wel slim is om je fans allemaal in serie (volgens mij toch serie) te zetten? De Antec 1200 heeft nogal veel fans en zie geen andere mogelijkheid.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Dark

who tweaked the light?

Daan5000 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:11:
[...]
Weet je toevallig ook of het wel slim is om je fans allemaal in serie (volgens mij toch serie) te zetten? De Antec 1200 heeft nogal veel fans en zie geen andere mogelijkheid.
Ik weet het niet, maar denk dat je zeker wel een flink aantal amperes uit een molex kan trekken, en dat die fannetjes bij elkaar daar ruim onder zullen blijven... het zijn toch fans met molex aansluiting?

Meestal is het wel beter om niet alles uit 1 kabel te trekken (vanaf de voeding gezien) en de schijven en andere molexen een beetje te verdelen over de beschikbare kabels. Voor die paar fannetjes zal het er niet toe doen hoor, maar als je zwaardere dingen zoals grafische kaarten over molex gaat aansluiten is verdelen over meerdere kabels een must.

• Daan5000
Dark schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:46:
[...]

Ik weet het niet, maar denk dat je zeker wel een flink aantal amperes uit een molex kan trekken, en dat die fannetjes bij elkaar daar ruim onder zullen blijven... het zijn toch fans met molex aansluiting?

Meestal is het wel beter om niet alles uit 1 kabel te trekken (vanaf de voeding gezien) en de schijven en andere molexen een beetje te verdelen over de beschikbare kabels. Voor die paar fannetjes zal het er niet toe doen hoor, maar als je zwaardere dingen zoals grafische kaarten over molex gaat aansluiten is verdelen over meerdere kabels een must.
Mijn Fan's zijn met molex aansluiting. Videokaarten heb ik nu met 4 kabels gedaan: voor de onderse met de kabels die aan de voeding 'vast' zitten, die met het netje erond. De boveste heb ik met 2 aparte pci-e kabels gedaan en die zo in de voeding geplugt.

Als er één van mijn fan's defect zou geraken, zouden ze normaalgezien allemaal moeten ophouden (die van de CPU niet meergerekend ;) . Maar zo een ramp zou zal dit ook wel niet zijn als ik het tijdig herstel.

Alvast bedankt voor de hulp en prettige feestdagen :)

• Picaroon
Welke koeler ga je er trouwens op monteren?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
Daan5000 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:15:

Intresse/oftopic: welke kaarten zijn dat? 9800GTX als ik 't zo zie? O+

En om deze post toch een beetje nuttig te maken. Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke voeding (1000Watt is veel) geen 6-pins PCI-e connectors heeft, dus ipv dat je de videokaart van stroom voorziet door van die molex verpluggertjes, gewoon de 6-pins PCI-e kabels gebruiken die bij de voeding kwamen. Heb je dan niet genoeg voor 2 kaarten (4x 6-pins PCI-e totaal) dan kan je er altijd nog 1 kaart op molex aansluiten ;)

Zo heb ik ook 2 9800GTX kaarten draaien, de bovenste op de 6-pins PCI-e kabels die bij de voeding (Coolermaster Realpower M620) zaten, en de onderste met die molex verpluggertjes

• Picaroon
Is 't niet zo dat een voeding bij bepaalde belasting efficiënter is dan wanneer je ver onder het nominaal vermogen zit? 1000W is echt overkill.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoe heb je je fans in serie aangesloten?
Volgens mij moet dat altijd parallel.

• Picaroon
Volgens mij bedoelt hij dat ook. Meerdere connectors op elkaar is nog steeds parallel.

• Daan5000
FastFred schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:56:
[...]

Intresse/oftopic: welke kaarten zijn dat? 9800GTX als ik 't zo zie? O+

En om deze post toch een beetje nuttig te maken. Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke voeding (1000Watt is veel) geen 6-pins PCI-e connectors heeft, dus ipv dat je de videokaart van stroom voorziet door van die molex verpluggertjes, gewoon de 6-pins PCI-e kabels gebruiken die bij de voeding kwamen. Heb je dan niet genoeg voor 2 kaarten (4x 6-pins PCI-e totaal) dan kan je er altijd nog 1 kaart op molex aansluiten ;)

Zo heb ik ook 2 9800GTX kaarten draaien, de bovenste op de 6-pins PCI-e kabels die bij de voeding (Coolermaster Realpower M620) zaten, en de onderste met die molex verpluggertjes
Voor mij is het nog altijd on-topic :) En waarom is deze topic onnuttig :( heb hier al veel tips gehad over de opbouw van mijn computer, (bedankt daarvoor) en ik verplicht je niet om op onnuttige topics te reageren al aprecieer ik je hulp wel.

Het zijn 2 Zotac GTX 275's en in de handleiding van het moederbord staat (wat ik achteraf maar las) dat wanneer je 2 high-end pci-e apparaten aansluit (mijn videokaarten dus) het aangeraden is een voeding van 1000W of meer te hebben om de stabiliteit van het systeem te verzekeren.

Over de kabels, ik heb al 2 x 6-pins kabels op de onderste kaart aangesloten (de twee kabels die eigenlijk vast zitten aan je voeding met het netje erond). Mijn andere kaart heb ik met mijn voeding verbonden via 2 losse 6-pin pci-e kabels.

Prettige feestdagen :)

• Daan5000
Picaroon schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 18:24:
Is 't niet zo dat een voeding bij bepaalde belasting efficiënter is dan wanneer je ver onder het nominaal vermogen zit? 1000W is echt overkill.
Zit ongeveer aan 700W. In de handleiding van mijn moederbord staat je best een voeding van 1000W of meer koopt als je 2 high-end pci-e apparaten gebruikt.

• Daan5000
Soldaatje schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:01:
Hoe heb je je fans in serie aangesloten?
Volgens mij moet dat altijd parallel.
Zoals ik eerder zei (niet kwaad bedoelt) weet ik niet zeker of ze in serie staan. Dit lijkt me wel omdat ik de molex-aansluitingen allemaal achter elkaar geplugd op een kabel. Dus kabel vanaf voeding met molex-aansluiting: op die molex aansluiting de aansluiting van fan 1 aangesloten, op die aansluiting de aansluiting van fan 2 enz...

(http://s1019.photobucket....view&current=HPIM0928.jpg --> waar dat het RAM-geheugen ingeplugd moet worden kun je het zien).

Alvast bedankt en prettige feestdagen :)

• Daan5000
Picaroon schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:28:
Volgens mij bedoelt hij dat ook. Meerdere connectors op elkaar is nog steeds parallel.
Ok, dan is het toch in orde :) bedankt voor de nuttige tips :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat het inmiddels al lang niet meer gaat over het installeren van de cpu en het wel heel erg offtopic gaat ga ik dit topic sluiten.

@Daan5000, je hoeft niet te groeten onder iedere post hoor (dus dat geldt ook voor het wensen van prettige feestdagen, 1 keer in een topic is wel voldoende :)).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.