Toon posts:

vervangen 2 servers 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had graag eens jullie meningen en tips gehoord over het volgende:
Ik heb nu een netwerk met 2 server (2003). De machines zijn aan vervanging toe.
(Op server 1 staat dhcp, dns en data, en op server 2 dns en ISA)
Ik zou die 2 servers willen vervangen door 2 nieuwe met 2008-standaard erop.
Ik had de volgende procedure in gedachte:
De 2 nieuwe servers installeren en toevoegen aan het domein(dcpromo en de eventuele rollen dns, dhcp..). De 2 oude uit het domein halen (via dcpromo).
Dan de servers vernoemen naar de naam van de vroegere???? (met eventueel dezelfde ip's????)
(om zo verwijzingen die de clients doen te behouden? bijv netwerkverbindingen naar data)
Ik heb het volgende al gelezen HOWTO: 2000 - Overblijvende domeincontroller herstellen en daar staat ook al een en ander in maar het is binnen 2000-2003.

Ik zou natuurlijk graag een beetje zeker zijn :'(

Thx en prettige feesten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me dat je toch genoeg aan migratie en upgrade documentatie kan vinden op bijvoorbeeld technet.

Of had je graag gewild dat wij je implementatieplan en voorbereidingen voor je gingen uitwerken? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Nieuwe server installeren en lid maken van het domein is niet echt een correcte migratie te noemen. Verder stelt een migratie weinig voor en heeft Microsoft daar prima handleidingen voor gepubliceerd.

Kanttekening: Waarom zou je twee maal Windows 2008 Standard gaan gebruiken? Is SBS2008 Standard geen beter idee?

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Tys

Hou ook rekening met het feit dat ISA niet draait op Windows Server 2008. En de opvolger ervan (Forefront Threat Management Gateway) draait enkel op 2008 (R2) 64-bits machines.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Topicstarter
Zie wel dat de vraag al een en ander heeft opgeleverd!
ISA!!?? dat had ik al over het hoofd gezien.
Ik zal nog eens verder zoeken op microsoft naar migratie,

Thx

Verwijderd

Topicstarter
Voor anderen die ook willen migreren:
http://www.microsoft.com/...6C4729CD5E&displayLang=en

Grtz
Pagina: 1