• Mitx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 10:57
Ik had een vraagje
Ik ben hier nieuw, ik weet ook niet of ik hier goed zit
Sorry daarvoor als ik fout zit maar het gaat om het volgende
Ik heb hier een Acer Aspire 7730g laptop, hier op staat [Vista 32-bit](die ik erbij kreeg toen ik hem nieuw kocht) en laatst heb ik [Windows 7 64-bit] erop gezet
Ze staan alletwee op een aparte hardeschijf
Nu wil ik de harde schijf waar [Vista] op staat helemaal formatteren, ik weet dan ook dat Vista eraf gaat
Maar kan dit erge gevolgen hebben voor me [Windows 7]?
En als [Vista] eraf is, kan ik hem dan nog installeren, want de Installtie van [Vista] zit toch in de Laptop gebouwd?
Ik heb tenminste geen installdisk bij me laptop gekregen, toen ik hem voor het eerst aandeed kon ik direct [Vista] installeren

Verwijderd

Waarom zou je Vista later weer opnieuw willen installeren?

Anyway, als je de Vista partitie formatteert zal (hoogstwaarschijnlijk) win7 niet meer opstarten omdat de boot files van win7 op die partitie staan.
Dit is wel weer aan te passen door een bootfix te draaien ofzo, maar mijn mening is.
Backup je belangrijke data, boot vanaf de win7 dvd, formatteer sowieso de systeem partitie waar nu vista opstaat en zet daar een nieuwe install van win7 op. (geen upgrade)
Daarna kan je vanuit die win7 de oudere formatteren of alles wat met win7 te maken heeft verwijderen als je die partitie voor je backup hebt gebruikt.

• Mitx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 10:57
okay:) dankje hier heb ik genoeg aan:)
Gaat me wel lukken denk ik
Dankjewel!!!:D

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Maak even de Vista recovery-dvd aan met de bijgeleverde Acer software als dat nog wil, handig als je de laptop een keer in originele staat wilt terugbrengen bij verkoop oid.