• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Enige tijd geleden heb ik besloten om de e-mail van mijn domein bij google onder te brengen (middels google apps)

Google biedt hiervoor een vrij simpele handleiding welke ik heb gevolgd. De oude MX record verwijderd en de nieuwe aangemaakt.

Deze heb ik in de DNS zone editor van mijn hoster ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.forestblue.nl/filestore/dns.jpg

Echter, de mail blijft binnenkomen bij mijn hoster. Ook ruim na de 48 uur. En als ik een MX lookup op mijn domein uitvoer, krijg ik te zien dat er geen MX records gedefinieerd zijn.

Mijn hoster raadde me aan om het "@" en "mail" A record te verwijderen. Dit vond ik op zich een vreemde zet, maar toch uitgevoerd. Resultaat; helemaal geen mail meer. Ik heb het dus maar even teruggezet zoals het stond.

Ik weet dat het moeilijk materie is, maar volgens mij zit er iets fout aan de kant van de hoster. Daar wordt de mail volgens mij niet op basis van MX records afgeleverd, maar 'intern' geregeld.

Wellicht is de naamgeving van de MX records verkeerd? Daar zegt de handleiding van Google niets over namelijk.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

Asteroid9

General Failure

De record name van de MX records moet niet 'Google1' zijn maar een wildcard.(*)
Dat geld voor alle MX records in jouw config, het enige onderscheid is verder de priority (1,5,10)

Succes! :)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:13

lasharor

7 december 2004

Mag ik vragen welke hoster je hebt?

Ik was hier namelijk gisteren ook mee bezig, tot op heden is het mij niet gelukt om dat correct in te stellen. Ik zit bij transip.nl

• GenetiX
Asteroid9 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:40:
Dat geld voor alle MX records in jouw config, het enige onderscheid is verder de priority (1,5,10)

Succes! :)
Ok dan! Ga dat eens proberen! Het heeft misschien even tijd nodig, maar ik post de results hier natuurlijk.

• GenetiX
lasharor schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:43:
Mag ik vragen welke hoster je hebt?

Ik was hier namelijk gisteren ook mee bezig, tot op heden is het mij niet gelukt om dat correct in te stellen. Ik zit bij transip.nl
E-creative (e-creative.nl)

Verwijderd

Asteroid9 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:40:
Helemaal niet! Die wildcard matcht namelijk niet met het hoofddomein, de record name moet helemaal leeg zijn. Of als dat niet gaat, dan moet het @ zijn. Vooral niet een wildcard.

• Asteroid9
  • Laatst online: 10:36

Asteroid9

General Failure

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:49:
[...]

Helemaal niet! Die wildcard matcht namelijk niet met het hoofddomein, de record name moet helemaal leeg zijn. Of als dat niet gaat, dan moet het @ zijn. Vooral niet een wildcard.
Even kijken wat je via zo'n web-based service in kan stellen, maar normaliter laat je hem inderdaad leeg, hij moet het hoofddomein matchen.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gezien de rest moet 'ie zo te zien een @ invullen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 26-01 22:42

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Wlke nameservers zijn nu authoritative voor jouw domein?

• GenetiX
CyBeR schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:06:
Gezien de rest moet 'ie zo te zien een @ invullen.
Dit was inderdaad het geval! Blijkbaar staat dat voor iets als: "als niet geadresseerd, stuur hiernaartoe" o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://www.forestblue.nl/filestore/dns2.jpg

Het werkt. Bedankt voor de input.

Verwijderd

GenetiX schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:44:

Dit was inderdaad het geval! Blijkbaar staat dat voor iets als: "als niet geadresseerd, stuur hiernaartoe" o.i.d.
Nee, de @ staat voor de naam van de zone zelf. Voor een domeinnaam "example.com" is dat dus ook "example.com".

• GenetiX
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:08:
[...]

Nee, de @ staat voor de naam van de zone zelf. Voor een domeinnaam "example.com" is dat dus ook "example.com".
Weer wat geleerd! Tnx.
Pagina: 1