Enkele weken geleden Ubuntu 9.1 geïnstalleerd op mijn PC en het werkte perfect - geen probleem. Heb hier weken met volle tevredenheid mee gewerkt, zelfs nog Google Earth - Skype en Avast geïnstalleerd mbv Google en ook dit zonder veel problemen aan de praat gekregen. Run vanavond Ubuntu update (doe ik wekelijks) die succesvol is. Even kijken naar Avast - vreemd verdwenen - ok installeer ik het nog maar een keer. Instructies opgevolgd via http://www.debianadmin.co...s-for-ubuntu-desktop.html en PC gereboot daar Avast niet verschijnt waar hij moet verschijnen namelijk in Applications--->Accessories--->avast!Antivirus
Na reboot bijft scherm nu hangen met:
1) Grub loading
2) knipperende cursor
3) mijn hard disk lampje blijft ook branden.
Verder geen foutmelding - niets.
Met de DVD opgestart maar daar ook niet veel wijzer van geworden. Er zit geen "Boot with last known configuration' bij. Ik ben heb 0-kennis van Ubuntu en via Google alleen maar het volgende commando ingetikt nadat ik via een de DVD Ubuntu heb opgestart sudo cp -a /usr/lib/grub/*-pc/* /boot/grub
Kan nog wel een aantal commando's vinden die ik kan intikken maar ik vrees dat ik dan het probleem alleen maar groter maak. Waar zou ik het moet zoeken??
Marcel
Na reboot bijft scherm nu hangen met:
1) Grub loading
2) knipperende cursor
3) mijn hard disk lampje blijft ook branden.
Verder geen foutmelding - niets.
Met de DVD opgestart maar daar ook niet veel wijzer van geworden. Er zit geen "Boot with last known configuration' bij. Ik ben heb 0-kennis van Ubuntu en via Google alleen maar het volgende commando ingetikt nadat ik via een de DVD Ubuntu heb opgestart sudo cp -a /usr/lib/grub/*-pc/* /boot/grub
Kan nog wel een aantal commando's vinden die ik kan intikken maar ik vrees dat ik dan het probleem alleen maar groter maak. Waar zou ik het moet zoeken??
Marcel
De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.