moederbord/cpu kapot, upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

• matb
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Heej,

Sinds deze morgend wilt mijn computer niet meer opstarten (alleen de fans draaien).
Moederbord resetten heeft niet geholpen. Dan heb ik het geheugen, videokaart en voeding vervangen, echter geen resultaat.

Het lijkt er dus op dat mijn moederbord of cpu kapot is. Nu dat ik jammer genoeg geen bewijs meer van garantie kan terugvinden. Zal ik terug in mijn pc moeten investeren.

Ik weet dat computeronderdelen snel evolueren, en daar ik het liefst nog zinnige kosten wil maken, kan ik misschien het defecte onderdeel door een betere vervangen.

specs:
Asus P5Q Pro
Intel Core 2 DUO E8500
Sapphire ATI Hd4870
Kingston 2 x 2GB

De prijs mag dan wel niet veel meer zijn, anders vervang ik hem gewoon door het huidige.

Dus voor beide onderdelen mag er advies gegeven worden.

PS: Ik doe mijn computer hierna binnen bij winkel zodat zij kunnen zeggen wat er juist kapot is.

Alvast dank tweakers!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
matb schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:14:
PS: Ik doe mijn computer hierna binnen bij winkel zodat zij kunnen zeggen wat er juist kapot is.
Een echte tweaker zoekt het zelf uit ;)

Maar wat wil je nu precies?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Hangt er af wat de TS wilt,als hij game't, Core i7 of Core 2 quad. [Alhoewel, icm met een goede graka kan je met een Athlon64 nog meekomen met een OC naar 2.5 bijvoorbeeld.]
Internetwerk: Pentium 4 op 3 ghz of meer is genoeg.

• matb
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
oké, ik ga het moederbord wss terug vervangen door een P5Q
Welke van de hele reeks is dan een gepaste? (zonder performanceverlies uiteraard)
Alternate shop

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-02 02:55

Iavak

no savegame

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:26:
Hangt er af wat de TS wilt,als hij game't, Core i7 of Core 2 quad. [Alhoewel, icm met een goede graka kan je met een Athlon64 nog meekomen met een OC naar 2.5 bijvoorbeeld.]
Internetwerk: Pentium 4 op 3 ghz of meer is genoeg.
Ik moet zeggen dat Left 4 Dead 2 mijn Athlon X2 @ 2.6 GHZ aardig vol kon trekken, en lag had op drukke stukken met veel zombies. Ik had hem icm 8800GTX.

Verwijderd

@boven, mijn athlon 3000+ OCed naar 2.5 nam GTA4 met 50 fps mee :o
Dit icm OCed 9600GT [Die dus dood is.]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-02 12:36
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:44:
@boven, mijn athlon 3000+ OCed naar 2.5 nam GTA4 met 50 fps mee :o
Dit icm OCed 9600GT [Die dus dood is.]
dit kan ik me niet voorstellen mischien 50 fps in de menus van het spel.
mijn c2d e6850 op 3.4 ghz met 285gtx had 22 fps ingame, en 40fps in de benchmark.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

matb schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:12:
oké, ik ga het moederbord wss terug vervangen door een P5Q
Welke van de hele reeks is dan een gepaste? (zonder performanceverlies uiteraard)
Alternate shop
Performance wordt bepaald door chipset, dus maakt het geen drol uit...

Maar los daarvan, het nut van dit topic is wat onduidelijk. Je hebt een probleem, maar doet zelf niets om het uit te zoeken (tip: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ). Vervolgens vraag je wat je moet kopen, terwijl je niet weet wat vervangen moet worden en dan kom je uit op een vraag over lood om oud ijzer.

Hier heb je zelf waarschijnlijk weinig aan en een ander heeft hier helemaal niets aan. Daarom gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.