[Win7] Mobiel Breedband

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Opgelost
De officiele drivers voor Windows 7 en het officiele programmatje werken kennelijk niet goed samen, ik heb alles verwijderd van het systeem en alleen het officiele programma geïnstalleerd - die bevatte namelijk zelf eigen drivers. Na een paar keer alsnog fouten te zien werkt het nu wel. Jammer dat ze zeggen dat ze de Windows 7 Mobile Broadband stack ondersteunen en dat het dan niet werkt.. maar hopelijk in de toekomst wel, zag er iets handiger uit..

------------------------------------------------

Ik probeer nu al uren mijn mobiele breedband verbinding werkend te krijgen op een verse Windows 7 installatie. De drivers zijn geinstalleerd, hij herkend het apparaat en kan mijn modem (Globetrotter MO40x) ook prima zien (inclusief IMSI/SIM ICC ID/IMEI). Het telefoonnummer van de SIM Kaart lijkt hij echter niet te herkennen, daar staat namelijk 'Not Available'. De originele software van Option (Globetrotter) zegt simpelweg Device Not Found - wat nogal tegenspreekt met de rest van Windows.. Opnieuw installeren van drivers loste dit ook niet op.

Maar toen ik merkte dat Windows zelf ook beweerde een WWAN verbinding te kunnen starten heb ik daar niet meer naar gekeken, hij lijkt de sim kaart wel te kunnen unlocken met mijn pin code dus hij werkt wel deels. Echter zodra ik hem probeer te verbinden met de APN van Vodafone (live.vodafone.com, vodafone, vodafone) zegt hij dat hij een timeout krijgt. Dus toch klopt er iets ergens niet, en ik kijk hier nu al een paar uur tegenaan.

De Diagnose tool die erbij zit helpt ook niet veel, op dit moment zegt hij gewoon "Enter the correct APN or access string, or enable data service". De APN is correct, maar voor de zekerheid had ik ook "office.vodafone.nl" met vodafone:vodafone geprobeerd, echter faalde die ook. Data service lijkt mij gewoon aan te staan, gezien het een data only simkaart is.

Sim kaart: Vodafone (Data Only / Prepaid)
Modem: Globetrotter MO40x
Laptop: Sony VAIO P VGN-P21Z/Q
O/S: Windows 7 Home Premium (Engels)
De Wireless switch staat aan, en WWAN en GPS heb ik aangezet via de Sony software (Smart Network, draait onder Vista compatibilty mode als Administrator omdat hij anders niet gode werkt).

Nou ben ik de afgelopen 3 maanden uit het land geweest (en heb geen roaming gebruikt, beetje te duur) maar het lijkt me niet dat er opeens iets in het netwerk veranderd is? Verder heb ik volgens mij bijna alles al geprobeerd.. maar hopelijk kan iemand me toch verder helpen. Ik ben zelf voornamelijk Mac gebruiker dus weet op Windows niet meer waar ik verder nog kan kijken om het werkend te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door semicolon op 25-12-2009 00:29 . Reden: opgelost ]

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimpa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik loop helaas tegen het zelfde probleem aan. Heb je ondertussen al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zie het 'Opgelost' onderdeel bovenaan het gewijzigde bericht, of de DM die ik je teruggestuurd heb.

:D/-<