aux aansluiting ford travelpilot dx

Pagina: 1
Acties:

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 16:06
Allen,

Ik wil een aux aansluiting op mijn ford travelpilot dx (ford focus futura 2004). Deze is niet standaard aanwezig. Ook niet in de software geloof ik.

Wel is er een cd wisselaar aangesloten. Mijn idee is nu om de wisselaar voor de gek te houden. Dit wil ik doen door de kabel door te knippen en er een jackplug oid ''tussen'' te zetten ( eventueel met schakelaar)

Mijn idee is om de kabel van wisselaar naar de travelpilot intact te houden. zodat de radio denkt dat er een wisselaar is aangesloten, maar het audiosignaal dus van iets anders komt.

Misschien dat ik er wel een lege cd in moet plaatsen om de wisselaar aan de gang te houden, maar dat zie ik later wel.

Vragen:

Weet iemand of dit mogenlijk is?

Kan iemand mij helpen met de pinout van dit systeem, deze heb ik zelf nog niet kunnen vinden....

Makkenlijkere oplossingen zijn ook welkom, fm-transmitters wil ik niet gebruiken. liefst wil ik de wisselaar ook kunnen blijven gebruiken, dit hoeft niet. (andere radio kopen ook niet)

Sander

Parklife

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 00:28

T1psY

Dumo-Technics

Ik heb het ooit gedaan met een cd-wisselaar van blaupunkt de juiste kabels gezocht (de kleuren weet ik niet meer). Je hoefde dan geen cd ofzo in de wisselaar te doen, gewoon de radio in de 'cd-speler stand' zetten.

http://www.dumo-technics.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
T1psY schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:58:
Ik heb het ooit gedaan met een cd-wisselaar van blaupunkt de juiste kabels gezocht (de kleuren weet ik niet meer). Je hoefde dan geen cd ofzo in de wisselaar te doen, gewoon de radio in de 'cd-speler stand' zetten.
Idd. Ik heb dit ook ooit gedaan bij mn RNS149 radio in mn vorige auto.

De wisselaarkabel is gewoon voeding, data en line signalen. Als je die linesignalen 'omzet' naar een plugje kunje daar gewoon je ipod of wat dan ook op aansluiten. Je radio blijft gewoon denken dat ie een cd afspeelt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.audiworld.com/tech/pics/elec70-connector.jpg

C3 is het wisselaardeel. Als je pin 19 en 20 lostrekt en daar je aux-signaal opzet ben je er.

Ik had geen originele kabel (die zijn erg prijzig), en had alleen de kabel van een ander model radio. Heb gewoon de aders direct in de radio gesoldeerd.. was toch een oud ding ;). In jouw geval kun je het netjes aftappen vanaf de bestaande kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
kijk daar kan ik denk wel wat mee! idd aftappen was mijn idee,. het is voor mijn Iphone, dit lijkt mij de goedkoopste oplossing, met toch nog behoorlijk geluid.

Bedankt voor de pinout!

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-10 00:06

Sick Nick

Drop the top!

Het zou wel zomaar eens zo kunnen zijn dat er vanuit de wisselaar een optisch signaal komt... Dat was bij m'n renault clio namelijk wel zo. Daar moest je een apart kastje op de wisselaar-aansluiting aansluiten, die had dan een aux-ingang (en usb en ipod aansluiting). Zomaar een aux eraan knopen wil dus niet altijd werken. Ik zou eerst de pin-out van je wisselaar en radio controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
optisch signaal zit er niet bij,, ik heb de kabel al bekeken,. hoop wel dat het gewoon een line signaal is, daar kan ik wel wat mee.

De pinout hierboven is wel van een behoorlijk ander model radio als de mijne, ik hoop dat het wel overeen komt....

(nu nog proberen netjes de radio uit m'n dashboard te halen)

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Parklife schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:53:
optisch signaal zit er niet bij,, ik heb de kabel al bekeken,. hoop wel dat het gewoon een line signaal is, daar kan ik wel wat mee.

De pinout hierboven is wel van een behoorlijk ander model radio als de mijne, ik hoop dat het wel overeen komt....

(nu nog proberen netjes de radio uit m'n dashboard te halen)
Dat was iig de pinout welke ik nodig had voor mijn RNS149 radio. Aangezien de wisselaar los vrij prijzig was heb ik een complete set gekocht (radiocassette+wisselaar). Doordat ik een tabelletje had met welke er op welke radio hoorden, wist ik dat de wisselaar ging werken. Zo dus goedkoop de wisselaar gekocht en de radio niet gebruikt. Ik had alleen een andere kabel nodig, dus zodoende ben ik gaan zoeken naar pinouts.

Welk model radio heb jij? (blaupunkt modelnr oid? of een fototje van de achterkant (of welke wisselaar, pinout daarvan is natuurlijk ook goed) Grote kans dat daar ook wel een pinout van te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
Het gaat om de volgende radio:

Afbeeldingslocatie: http://www.blaupunkt.com/at/images_produkt/7612300500_15971_LO.JPG

Kan nog nergens een pinout vinden van de wisselaar of radio.

Vanmiddag even bij de garage vragen of ze de HU uit het dashboard kunnen wippen, dan kan ik verder kijken wat er te doen is..

Parklife

• Parklife
Nou het werkt hoor!!!!

Alleen denk ik dat ik er een schakelaar tussen moet zetten,, nu hoor ik de muziek van b.v. me telefoon en de wisselaar door elkaar heen,. De wisselaar moet namenlijk blijven spelen anders valt het signaal weg,.

Ben nu dus een ''lege'' audio cd aan het branden, kijken hoe dat gaat werken,,

Wordt dit niks dan ga ik ergens een schakelaar maken zodat ik kan switchen tussen line en changer,.

Wel heb ik het idee dat de Head Unit iets met het volume van de line in doet,. versterkt of verzwakt indien nodig,....

Parklife

• DJSmiley
Parklife schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:25:
Nou het werkt hoor!!!!

Alleen denk ik dat ik er een schakelaar tussen moet zetten,, nu hoor ik de muziek van b.v. me telefoon en de wisselaar door elkaar heen,. De wisselaar moet namenlijk blijven spelen anders valt het signaal weg,.

Ben nu dus een ''lege'' audio cd aan het branden, kijken hoe dat gaat werken,,

Wordt dit niks dan ga ik ergens een schakelaar maken zodat ik kan switchen tussen line en changer,.

Wel heb ik het idee dat de Head Unit iets met het volume van de line in doet,. versterkt of verzwakt indien nodig,....
Als je ze beide gewoon parallel hebt gaat het geluid door elkaar heen. Daarnaast krijg je impedantieverschillen, wat goed kan verklaren dat je volume anders is. Los daarvan vind niet elk apparaat het leuk als je ze gewoon aan elkaar knupt.
Pagina: 1