Toon posts:

Xbox 360 koppelen aan Surround 5.1 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello, ik zit met een probleempje inzake het overbrengen van geluid van mijn xbox360 naar een speakersysteem, en vind er niets van op internet.. here we go:

Ik heb een Sony DAV-DZ231 5.1 home cinema surround staan, een toestel van een 2 jaar oud ofzo ( http://www.sony.be/lang/n...1#pageType=TechnicalSpecs )

Ik zou het geluid van mijn Xbox 360 willen laten afspelen op de 5.1

De home cinema is via HDMI aangesloten op de tv ( sony bravia )
De xbox 360 is ook aangesloten via HDMI.

Als ik de home cinema op tv zet, komt er helemaal niets door van de xbox op de 5.1
De home cinema op zichzelf werkt perfect, als ik een dvd afspeel of bv de fm radio probeer komt het geluid mooi door alles speakers

ehm.. help?

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 11:17
Je moet de 360 met een optische kabel op je surround setje aansluiten. Alleen volgens mij heeft je setje geen optische of coaxiale ingang dus je kan eigenlijk niets (alleen stereo/dolby prologic als je de audio adapter alleen met de rood/wit tulp kabeltjes aansluit op je HT).

Helaas..

[ Voor 23% gewijzigd door Giant87 op 24-12-2009 13:13 ]

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Met zoiets zou het wel lukken: http://hardware.teamxbox....Creative-Decoder-DDTS100/. Dan kan je hierop de xbox optisch aansluiten en de decoder op zijn beurt aan je speakers of receiver. Er zijn wellicht wel recentere modellen die ook hdmi ondersteunen. Teufel verkoopt er ook, maar weet ook niet of er hdmi op zit.

Of natuurlijk je receiver verkopen en een tweedehands receiver met optische ingang kopen. Dat zal mss nog de goedkoopste oplossing zijn.

En een laatste edit: Wat je beschrijft lukt inderdaad bij sommige mensen wel, bij andere soms en bij sommige helemaal niet. Optisch is blijkbaar de enige manier om geen problemen te hebben. Zie ook deze link.

[ Voor 39% gewijzigd door Frigolamptje op 24-12-2009 13:37 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:08:
Als ik de home cinema op tv zet, komt er helemaal niets door van de xbox op de 5.1
De tv heeft alleen HDMI ingangen en kan dus via HDMI niets terug sturen naar de home cinema set, want om vanuit de tv iets te sturen heb je uitgangen nodig. Dus dat het op deze manier niet werkt is meer dan logisch.
Giant87 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:12:
Alleen volgens mij heeft je setje geen optische of coaxiale ingang dus je kan eigenlijk niets (alleen stereo/dolby prologic als je de audio adapter alleen met de rood/wit tulp kabeltjes aansluit op je HT).
Sterker nog: de Sony DAV-DZ231 heeft helemaal geen ingangen voor externe bronnen. Dus het zal nooit lukken om geluid van dan wel een Xbox 306 of van elk ander apparaat over de home cinema te spelen. Dus klassiek geval van een (te) goedkoop setje met (te) weinig mogelijkheden en dus alleen output over de speakers wanneer je DVD kijkt via de set.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Klopte blijkbaar inderdaad.. indertijd wel niet zo goedkoop maar soit ! kheb een oplossing gevonden:

Is vrij onozel, maar door een scart erbij aan te sluiten tussen de home cinema set en het toestel waarvan ik surround wil bekomen ( xbox dus ) werkt het wel..

xbox geeft nu dus heerlijk surround dankzij een stomme scart kabel, maar het werkt, bedankt voor de tips hier allesinds.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 08:30:
xbox geeft nu dus heerlijk surround dankzij een stomme scart kabel, maar het werkt, bedankt voor de tips hier allesinds.
Nee... de XBox geeft nu 2.0 stereo en je home cinema gooit er iets van DTS Neo of Dolby Pro Logic over heen waardoor het klinkt als surround. Maar het is alles behalve dat. Surround verzenden via een scart aansluiting werkt namelijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, als je zegt dat scart dat niet doorgeeft wil ik dat zeker geloven, waarom past mij xbox dan van zichzelf de instellingen aan naar dolby 5.1 nadat ik de scart aangesloten heb? of is dat gewoon die pro logic ?

Het klinkt alvast goed..

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Al sla je me dood waarom de Xbox dat dat doet.
Maar neem maar van mij aan dat je voor Dolby Digital minstens optische toslink nodig hebt, want over analoge bronnen gaat het gewoon niet werken. Aalthans, niet via één kabeltje. Dan zou je er meer moeten hebben om meerkanaals analoog in/uit te gebruiken, maar dat heeft de console niet. Dus wellicht speel je gewoon met Pro Logic.

Pagina: 1