Anoniem: 336781

Topicstarter
Hallo. Ik wil graag weten of het volgende een fabeltje of een feit is. Op dit moment zie ik namelijk het nut niet van een speciale basisstation/ dock station.

De vraag:
Wanneer ik thuis ben sluit ik mijn mp3 speler altijd aan op gewone speakers (zie foto), gewoon via de 3,5 mm plug, geen speciale dock station of iets dergelijks. Maar iemand zei gisteren tegen mij dat de speakers ''veel te sterk'' zijn voor de mp3 speler en dat het mijn mp3 speler zou kunnen beschadigen (de exacte woorden: ontploffen). Heeft iemand hier verstand van? Bvd! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/1838/png/15637.1.0.png

En de speakers hebben dus de volgende plug en die stop ik in mijn iPod en voila een heerlijke bass.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-herstel.nl/images/3-5mm-Stereo-Plug-To-3-5mm-Stereo-Plug-5m-TF-DC-01-.gif

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Voor zover ik weet stuurt een mp3-speler op de koptelefooningang signalen uit, en een speakerset neemt signalen aan. Een speakerset zend geen signaal terug over het kabeltje dus zul je op die manier nooit je mp3 speler kunnen slopen.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 14:28
dat slaat dus nergens op.
de speakerset versterkt het inkomende signaal, niet meer, niet minder. een docking station staat gewoon goed op je bureau ipv een muziekspeler aan een kabeltje.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb hier eigenlijk nog nooit van gehoord, en zie ook niet in op wat voor manier dit dan zou moeten gebeuren. Verder heb ik zelf ook al vaak genoeg een mp3speler aangesloten op speakers, en is er nooit iets gebeurd.

Het lijkt me een fabeltje.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Trouwens, krachttermen als ontploffen en 'veel te sterk' getuigen niet van iemand die je iets duidelijk wil uitleggen omdat hij verstand van zaken heeft.

Anoniem: 336781

Topicstarter
Heel erg bedankt, iedereen. :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

in die "gewone" speakers van jou zit al een versterker. dus heel dat verhaal gaat niet op.
Alleen als je ze op onversterkte speakers zou aansluiten kan ik me voorstellen dat er iets fout gaat met impedantie enzo :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Oordopjes zijn zelfs nog veel 'zwaarder' voor je mp3 speler. Deze hebben geen versterking en vragen dus vermogen van de mp3 speler zelf, waar boxen alleen het signaal nodig hebben, want daar zit een versterker in.

Daarnaast is de weerstand van een koptelefoon/oortje veel hoger dan een versterker.

Korst samengevat.. onzin. Je zou gewoon een podium installatie aan kunnen sluiten op je mp3 speler zonder problemen.
Pagina: 1