• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01-2025
Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn pc kunnen aanzetten met behulp van mijn toetsenbord. Is dit mogelijk? Mij moederbord is een ASUS P5QL PRO en ik gebruik de Logitech MX3200. Ik heb met behulp van jumpers al spanning op mijn usb-poorten weten te krijgen als de pc is uitgeschakeld. In de bios staat onder advanced power settings een optie: power on by ps2 - keyboard. Ik heb dit geprobeerd met een bedraad ps2 keyboard en dit werkte uitstekend. Maar mijn logitech gaat via usb en is draadloos. Is er een mogelijkheid om je pc op te laten starten via je usb-toetsenbord of een andere usb-device?

mvg, Fismeister

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-02 11:38
Ik kan mijn laptop wel laten opstarten nadat ik een toets indruk als ik hem eerst in 'sleep' mode heb gebracht. Misschien is dat een optie?

• Tim Hovius
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2025
Je hebt een converter van USB naar PS2. Probeer dat eens :)
Heb er zelf heel veel liggen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Tim Hovius op 24-12-2009 13:09 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Je zou de MCE standbytool eventueel kunnen proberen, in die tool kan je instellen welke apparaten je pc aan mogen zetten.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

misschien een raar idee, maar heb je gekeken of je met een adapter/verloopje/kabel je usb tobo op je ps2 aan kan sluiten? Ik bedoel zoiets: klik

edit: toch maar sneller posten volgende keer. :(
edit2: kijk hier eens naar.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 13:21 ]

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik heb een desktopsetje met muis en toetsenbord en de draadloze ontvanger heeft maar 1 usb-poort. Dus ik denk dat dat verloopje niet gaat helpen. Maar ik bedoel de computer opstarten als hij helemaal uit staat. Dus niet in standby. Zijn daar geen mogelijkheden voor?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
als jij in de bios power on by usb in kan stellen zoals dat met ps2 kan dan zou dat mogelijk moeten zijn...

[ Voor 41% gewijzigd door Rupie op 24-12-2009 16:29 . Reden: koop nooit een htc touch pro2, zorgt voor een hoop irritatie bij posten, waardeloos .... ding ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1