Toon posts:

Wireless download sneller dan internetverbinding is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal zijn mensen altijd aan het zeuren over traag internet, maar ik heb te snel.

Ik heb een 8Mbps verbinding van Telfort, maar de snelheid is soms wel 25 Mbps. Nu lijkt me dat ik op een netwerk van de buren zit of zo, maar als ik dat bekijk, dan zie ik alleen maar beveiligde netwerken. Nu heb ik al bij de Telfort gebruikersforum wat dingetjes gevraagd, maar zij zeggen dat ik blij moet zijn. Daar ik de wet niet wil overtreden en om zeker te zijn dat ik niet op een of andere manier inbreek (of iemand anders bij mij) had ik graag wat advies hoe ik dit "probleem" tackle. Ik heb mijn router nagekeken en die staat gewoon rustig op ADSL2 en ingetraind op 8Mbps en ik kan verder ook geen andere netwerken of computers vinden in mijn netwerk instellingen. Bij voorbaat dank!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06-2025
Je kan toch zo nagaan of je op je eigen netwerk zit?
Gewoon even met je muis op het netwerk icoontje staan, en daar zie je een SSID staan.

Sneller dan je verbinding heb ik nog niet meegemaakt in ieder geval :P

[ Voor 26% gewijzigd door Bakema op 24-12-2009 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, vergeten te zeggen, zit op mijn eigen router volgens mijn netwerk status.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 13:01 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Om wat voor downloads gaat het? En wat is de werkelijke snelheid, je zegt 25Mbps maar bedoel je dan 2,5MB/s? En je kijkt toch gewoon met welk wireless netwerk je verbonden bent? Dat staat er gewoon.

Edit: Je verward toch niet je internet snelheid met de snelheid van je interne netwerk he?

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 24-12-2009 13:00 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:05
Als je op www.speedtest.net een meting doet komt hij daar ook tot 25 mbit ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dan komt hij aan 8.

• hhoekstra
Ik denk dat je interne netwerk rond de 25 MBit is. Je internet snelheid is wel gewoon 8 MBit :)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
Dan is dat je snelheid. De berekening die door bijvoorbeeld Internet Explorer word gedaan klopt van geen kanten en varieerd nogal.
Wat voor wireless heb je? B, G of N?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:07

Pixeltje

Woo-woohoo!

MuddyMagical schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:04:
[...]

Dan is dat je snelheid. De berekening die door bijvoorbeeld Internet Explorer word gedaan klopt van geen kanten en varieerd nogal.
Wat voor wireless heb je? B, G of N?
Niet dat het uitmaakt, want zowel G als N kunnen een verbinding van 25mbps aangeven; hangt van het signaal af.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn interne netwerk is zo traag als jeweetwel. Een file van de een naar de andere PC overhevelen duurt eeuwen. Ik haal echt files van internet binnen met een grotere snelheid dan ik werkelijk heb. Niet altijd, maar toch wel regelmatig. Als het voorkomt kijk ik meteen alle instellingen na maar kan niets vinden dat duidt op een verbinding naar de buren oid. Er is geen manier dat mijn netwerk dongle meerdere netwerken tegelijk kan aanspreken?

• hhoekstra
MuddyMagical schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:04:
[...]

Waar baseer je dit op?

Ik zie nergens in de begin post iets staan over internet explorer. Hij zegt alleen dat hij denk dat ie 25 MBit heeft.
Mijn interne netwerk is zo traag als jeweetwel. Een file van de een naar de andere PC overhevelen duurt eeuwen. Ik haal echt files van internet binnen met een grotere snelheid dan ik werkelijk heb. Niet altijd, maar toch wel regelmatig. Als het voorkomt kijk ik meteen alle instellingen na maar kan niets vinden dat duidt op een verbinding naar de buren oid. Er is geen manier dat mijn netwerk dongle meerdere netwerken tegelijk kan aanspreken?
Als dit voorkomt ga dan eens naar speedtest.net en check je snelheid. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door hhoekstra op 24-12-2009 13:11 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:09:
Er is geen manier dat mijn netwerk dongle meerdere netwerken tegelijk kan aanspreken?
Je moet eens kijken naar de voorkeursnetwerk volgorde.
Het kan zijn dat je usb dongle afentoe overspringt naar een ander netwerk.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het gebeurt maak dan eens een screenshot.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
@ Job,

Het rare is dat ik absoluut hier niets over kan vinden, vandaar mijn post hier. Is er een manier om te loggen wat de dongle doet?

Neem aub van mij aan dat ik echt regelmatig 15 tot 25Mbps tot mijn beschikking heb, ik ben hier al wat langer mee bezig, maar heb nog steeds geen antwoord gevonden. Ik ben bang dat ik hier straks politie voor de deur heb staan eigenlijk.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:07

Pixeltje

Woo-woohoo!

job schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:11:
[...]

Je moet eens kijken naar de voorkeursnetwerk volgorde.
Het kan zijn dat je usb dongle afentoe overspringt naar een ander netwerk.
Dat kan alleen als de buren een onbeveiligd netwerk hebben, of de TS het wachtwoord ervan heeft. Wat je in dat geval doet is het netwerk uit je favorieten lijstje mikken zodat je PC er niet mee kan verbinden tot jij het wachtwoord weer ingeeft.

Als speedtest.net (kijk eens bij coax.nl?) aangeeft dat je maximaal 8Mbit naar binnen sleept, dan zal dat wel zo zijn. Je interne netwerk is (hopenlijk) een stuk sneller dan dat, maar dat zorgt niet voor hogere downloadsnelheden vanaf internet. Ik heb zelf Online ADSL, betaal voor 20 Mbit, en ontvang er ongeveer 8. Zo nu en dan kan ik wat sneller downloaden, zeg 11-12Mbit, maar dat zijn normale schommelingen in de lijn, en daar maak ik me niet druk om.

Als je daadwerkelijk met 2.5MiB per seconde iets van internet trekt dan is je provider in de war, of zit je op het netwerk van de buren. Zoals gezegd; gooi dat netwerk dan uit je netwerk-favorieten lijst, dan kun je er niet meer mee verbinden.

En maak je over de politie maar niet druk; die komen je echt niet oppakken omdat je een snelle internetverbinding hebt hoor;)

[ Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 24-12-2009 13:18 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Download eens een groot bestand en kijk dan wat de gemiddelde snelheid is, want het kan best dat je naar uitschieters (delen alvast in cache geladen) zit te kijken.

[ Voor 80% gewijzigd door Hahn op 24-12-2009 13:20 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
TCP optimizer heeft bij mij geen voordelen opgeleverd jammer genoeg, ik hevel nu alles over per USB stick.

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 20:26
Ben je dan niet gewoon een bestand voor de tweede keer aan het downloaden en haal je dat uit je cache lokaal? IE wil daar ook nog wel eens een snelheid aan verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
@ pixeltje

Dus ik kan alle netwerken die ik zie uit de draadloze netwerken manager gooien? Ik zie hier verder geen onbeveiligde netwerken. Ik woon in een flat dus ik heb wel een stuk of 10 staan.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:48
Heb je Telfort zelf al gebeld? Wellicht dat ze per ongeluk je een sneller abonnee hebben gegeven..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Cold Shady
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-03 09:36
Even de vraag die volgens mij al gesteld is indirect maar waar geen antwoord op is gegeven?

Waar baseer je het op dat je 25 MBit haalt? (For all I care laat je het zien met een screenshot :P)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat lijkt me niet als de router op maar 8Mbit intrained. Maar laat eens een screenshot zien want ik denk nog steeds dat je ergens iets fout ziet.

Verwijderd

Topicstarter
@ Pinoo

Ik heb die suggestie over cache al gehad op het Telfort forum, maar ik kan je verzekeren dat het daar niets mee te maken heeft.

Ik betaal trouwens ook voor 20Mbps, maar dan zou ik wel met mijn Modem op ADSL2+ moeten staan, en mijn (Zyxel) modem staat op ADSL2.

Verwijderd

Ik vraag me ook af waar je die 25Mbit ziet -> screenshot

Is het overigens continu, of is het op korte piekmomenten?

Verwijderd

Topicstarter
@ Tsurani, als ik je vertel dat ik een 4,5GB iso met nog geen 20 minuten binnenhaal dan heb je toch geen screenshot nodig lijkt me. ;-)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Idd aangezien je volgens mij nergens 25Mbit ziet staan bij downloaden en de snelheid altijd in MBytes of KBytes wordt aangegeven.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:30:
@ Pinoo

Ik heb die suggestie over cache al gehad op het Telfort forum, maar ik kan je verzekeren dat het daar niets mee te maken heeft.

Ik betaal trouwens ook voor 20Mbps, maar dan zou ik wel met mijn Modem op ADSL2+ moeten staan, en mijn (Zyxel) modem staat op ADSL2.
Want hoe kun je dat verzekeren? No offence, maar volgens mij heb je er de ballen verstand van. Dat is niet erg, maar reageer dan tenminste op de postings hier. Je negeert bijna alle goede adviezen en/of vragen.

Ga jij er maar vanuit dat je echt niet sneller kunt downloaden dan die 8 Mb, en al zeker niet met 25 Mbit (niet haalbaar met ADSL2+).

Dus óf je zit op het netwerk van de buren die wel een snelle verbinding hebben, óf je download spul dat gecached is. Een andere verklaring is er niet.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:35:
@ Tsurani, als ik je vertel dat ik een 4,5GB iso met nog geen 20 minuten binnenhaal dan heb je toch geen screenshot nodig lijkt me. ;-)
Jawel, zeker aangezien dat meer dan 25Mbit is en ik me af vraag waarom je daar op uit komt. Als je het zelf niet wilt vertellen dan moet je maar screenshots posten.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:35:
Over wat voor verbinding/protocol trek je die? Als je dat met HTTP doet kan het zijn dat er gzip compressie bij gebruikt wordt (config HTTP server) en als de ISO goed comprimeerbaar is dan gaat het een stuk rapper inderdaad.

Simpelste manier om dit soort dingen uit te sluiten is gewoon een netwerksnelheid meter (progsel) gebruiken en kijken hoe snel data over je netwerk gaat. Dat heeft Windows toch ook gewoon ingebouwd in taakbeheer als ik even een paar jaar teruggraaf in mijn geheugen uit de tijd dat ik dat OS nog gebruikte.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Disco Stu, dit is niet constant.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52

lier

MikroTik nerd

Ehm...start eens de taskmanager tijdens het downen en zoek daar het gebruik (percentage) en de snelheid van de verbinding op.

Maar...waar gaat dit topic over en waar wil de TS naar toe ?
Daarom...TS, gewoon provider bellen en vragen welk abonnement je hebt...

Ennuh...gefeliciteerd, jij bent 1 van de weinige gelukkige die meer haalt dan technisch haalbaar is !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Heb je niet gewoon de mogelijkheid om even gewoon met de kabel in de router/modem te werken en het wireless te disablen? En dan eens kijken welke snelheden je haalt. Dan kan je er snel achterkomen of je ergens op een ander zijn internet zat, of dat je louter op je eigen internet zat.

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:30
Als speedtest.net (kijk eens bij coax.nl?) aangeeft dat je maximaal 8Mbit naar binnen sleept, dan zal dat wel zo zijn.
Bij mij geeft speedtest.net consequent een download van 85-120 Mbps op een internetverbinding van (toen) 20 Mbps, alleen op de laptop die via een wireless-N netwerk aangesloten is. De vaste pc's geven wel de goede snelheid aan.

Kan het niet zo zijn dat er een soort buffering plaatsvindt bij het draadloze testen, waardoor de snelheid hoger lijkt dan deze daadwerkelijk is?
Hoewel ik daarmee nog steeds een ISO van 4,5 GB in 20 minuten niet kan verklaren...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Telfort stap al gedaan, ik kan niet meer dan 8Mb krijgen op mijn lijn, daarom kom ik hier vragen hoe ik het beste mijn wireless netwerk kan monitoren en eventueel loggen en enige suggestie wat dit precies zou kunnen zijn. Met een kabel op mijn DAW kom ik nooit boven de 8Mbps uit, bij wireless schommelt de snelheid van 7Mbps tot rond de 25Mbps op mijn laptop en HTPC.

Ik zal de task manager eens in de gaten houden...die geeft de snelheden niet precies aan, maar ik kan wel de procenten berekenen natuurlijk.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zeg nog eens een keer waar je die snelheid ziet. Want vrijwel nergens wordt de snelheid in Mbit weergegeven.
Begin het een beetje zat te worden, je luisterd gewoon echt niet.

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-02 23:17
@TS: Gezien het verloop van het topic heb ik volgens jou standaarden ook een "downloadsnelheid" van 54Mbps en een internetverbinding van 4Mbps.

Er worden 10 vragen gesteld, je kiest er eentje uit en antwoordt daar dan nog half op. De rest van je bericht is vervolgens gelul dat je al eerder hebt gezegd. Ik gok echt dat je niet aan 25Mbps downloadt, maar dat dat de snelheid van je draadloze verbinding is. Misschien weet je dat zelf en wil je het niet toegeven om de een of andere reden, maar als jij meewerkt kunnen wij jou misschien helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, rustig aan mannen...ik kan ook maar een paar dingen tegelijk, heb hier ook nog een koter rondrennen en een huishouden en dat is chaos net voor Kerst, meer replies dan ik aan kan op dit moment. Laat me alles even rustig uitzoeken met eventueel een screenshot en dan meldt ik me wel weer.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
als je het zeker wil zijn. ga dan iets downloaden met 25mbit en trek de stekker van je router er uit. klaar
als je download er mee stopt weet je hoelaat het is.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:49

BHQ

Als de linesync van je modem 8mbit is dan is het theoretisch en in de praktijk onmogelijk om meer via je eigen lijn te halen.

Kan best zijn dat als je bijv. wired aan je router hangt en je hangt wireless aan een onbeveiligd netwerk (met een andere IP range) ja.. dan kan je nog in je eigen webconfig komen.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50
Je komt er vrij snel achter: Je gaan via wireless naar www.watismijnip.nl en via wired. Zelfde IP? Dan is het duidelijk waar je nou daadwerkelijk op zit.

• alfran
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-02-2020
Wat een bizarre discussie,die er geen is..??
:P -AngularMomemtum-..??

Wat een tragedie zeg 8Mb/s hebben en dan draadloos 25Mb/s...túúrlijk en in mijn achtertuin staat de eiffeltoren..
Oke,een miniatuurtje,maar tòch..
Onwetendheid is hier overigens troef op dit specifieke onderwerp,want met bewust en doelgericht tweaken,haal ik uit mijn 8Mb/s abonnementje toch wel met gemak 10 tot 12 Mb/s. O-) .terwijl de buren met exact hetzelfde modem,ISP,en abo niet verder komen dan het normale gemiddelde van 6,8Mb/s.
Draadloos is mij dit nog niet gelukt,hoewel mijn vrouw wel 7Mb/s haalt met haar draadloze laptoppie. _/-\o_

Kortom tweaken kan best en je kunt daar ver mee komen,maar de starter 8)7 van dit topic,met alle respect,kletst m.i. uit zijnen nek.
Het zou beter zijn om dit op 1 april te doen... :+ dan kan het nog grappig zijn.

als het je koud laat,is je hart op slot..

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:32
Proxx schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:50:
als je het zeker wil zijn. ga dan iets downloaden met 25mbit en trek de stekker van je router er uit. klaar
als je download er mee stopt weet je hoelaat het is.
Dat was ook mijn eerste idee, als je bang bent dat je op iemand anders zijn netwerk bezig bent is dat het makkelijkst te controleren door je eigen netwerk even onderuit te gooien. Als dan je download er gelijk mee ophoudt weet je gelijk zeker dat je echt op je eigen netwerk zit.

[removed]

Pagina: 1