Anoniem: 333454

Topicstarter
Hey iedereen,

Mijn vader wordt binnenkort 60 en ik wil hem graag een panorama foto van Amsterdam cadeau doen. Hij woont al 2 jaar in Tunesie en hij mist Amsterdam ontzettend. Ik had een foto in gedachten die de grachten / architectuur van Amsterdam in kaart brengt die op ongeveer 15 m hoog genomen is. De foto moet rond de avond genomen zijn, liefst met mooie kleurvolle wolken. Deze wil ik dan deels laten bewerken en in het zwart / wit / grijs laten printen met wat artistieke kleur-spelingen. Deze wil ik dan in een ruig zwart kader plaatsen met een dik glas om een soort "raam" effect te creeéren. De breedte van deze foto zal 1,8m zijn met een hoogte van 1 meter. (Maar dit is meer het probleem van de printer)

Uiteraard wil ik er graag voor betalen, ik heb heel wat voor over. Als het eruit komt te zien zoals ik het in gedachte heb zal het onbetaalbaar zijn, zeker voor mijn vader.

Ik ben al in contact met panoprint.nl. Ze kunnen het voor me drukken maar qua aanbod vind ik ze redelijk gelimiteerd. Ze kunnen alleen hetgene printen (op deze maten) wat er op hun website afgebeeld staat.

Laat me weten als je advies hebt. (buiten een ander cadeau zoeken dan, ;) )

Alvast bedankt,
Roy

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pak je camera en wees creatief? :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Topicstarter
De wereld van de fotografie is voor mij nog nieuw. Eerlijk gezegd heb ik niet eens een fatsoenelijke camera. Vriendje van me met een proffesionele camera heeft het al geprobeerd. Dezelfde auto zag ik wel 3 keer in de foto terug. Ook het overlappen van de foto's luktte hem niet goed.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 21:08
Niet echt een panoroma foto, maar een tip.

IKEA heeft een hele mooie (echt groot) schilderij, zwart/wit, van Amsterdam (huisjes/flatjes/gracht) en oranje/rood fiets.

Anoniem: 22659

Hoi CrassusNL,

welkom op GoT. Je vraag voldoet eigenlijk niet helemaal helemaal niet aan ons Het algemeen beleid. Maar omdat het bijna kerst is, zal ik je topic gedurende intern overleg binnen de crew nog even open laten.

Wel zou ik de gebruikers willen vragen om aan te willen geven waar je foto's kunt bestellen. Zijn er specifieke stockbureau's die dergelijke platen leveren? En welke bedrijven printen naar de wens van de TS.

Dat lijken me interessantere vragen voor de community dan die ene plaat voor de TS zoeken :)

Topicstarter
Silver7 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:40:
Niet echt een panoroma foto, maar een tip.

IKEA heeft een hele mooie (echt groot) schilderij, zwart/wit, van Amsterdam (huisjes/flatjes/gracht) en oranje/rood fiets.
Ja klopt, ik heb hem gezien. Die is harstikke gaaf, is ook niet erg duur. Ik zoek een print die van een afstand is genomen. Om het "raam" effect te creeéren. Ik wil dat hij het gevoel krijgt dat hij werkelijk "naar buiten" kijkt als hij naar deze print kijkt.

• Silver7
Anoniem: 333454 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:44:
[...]

Ja klopt, ik heb hem gezien. Die is harstikke gaaf, is ook niet erg duur. Ik zoek een print die van een afstand is genomen. Om het "raam" effect te creeéren. Ik wil dat hij het gevoel krijgt dat hij werkelijk "naar buiten" kijkt als hij naar deze print kijkt.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20150946 (voor de zekerheid)

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:41:
Hoi CrassusNL,

welkom op GoT. Je vraag voldoet eigenlijk niet helemaal helemaal niet aan ons Het algemeen beleid. Maar omdat het bijna kerst is, zal ik je topic gedurende intern overleg binnen de crew nog even open laten.

Wel zou ik de gebruikers willen vragen om aan te willen geven waar je foto's kunt bestellen. Zijn er specifieke stockbureau's die dergelijke platen leveren? En welke bedrijven printen naar de wens van de TS.

Dat lijken me interessantere vragen voor de community dan die ene plaat voor de TS zoeken :)
Bedankt dat je mijn topic nog even open wil houden, much appreciated!

Stockbureau's, goeie!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan me bijna niet voorstellen dat een winkel als Expo zoiets niet in voorraad heeft.
Ander issue waar je misschien niet aan gedacht hebt: Hoe wil je dat ding naar Tunesie krijgen? Ik neem aan per vliegtuig? En gaat ie die zelf meenemen? Krijg je niet in de handbagage, veel te groot. Kost je dus sowieso extra geld voor ruimbagage. Laat je hem opsturen wordt het ook een prijzig grapje. Ik keek toevallig voor iets dergelijks gisteren nog bij UPS (vriend van me gaat trouwen in de US, gaan daar ook wonen, willen herinnering op linnen geven) maar UPS vraagt dus bijna 200 euro om zo'n ding te shippen dankzij de vervelende maat :(
Niet om je te ontmoedigen ofzo, maar ga wel even na wat precies de mogelijkheden zijn om dat ding daar te krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Silver7
The Eagle schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:48:
Kan me bijna niet voorstellen dat een winkel als Expo zoiets niet in voorraad heeft.
Ander issue waar je misschien niet aan gedacht hebt: Hoe wil je dat ding naar Tunesie krijgen? Ik neem aan per vliegtuig? En gaat ie die zelf meenemen? Krijg je niet in de handbagage, veel te groot. Kost je dus sowieso extra geld voor ruimbagage. Laat je hem opsturen wordt het ook een prijzig grapje. Ik keek toevallig voor iets dergelijks gisteren nog bij UPS (vriend van me gaat trouwen in de US, gaan daar ook wonen, willen herinnering op linnen geven) maar UPS vraagt dus bijna 200 euro om zo'n ding te shippen dankzij de vervelende maat :(
Niet om je te ontmoedigen ofzo, maar ga wel even na wat precies de mogelijkheden zijn om dat ding daar te krijgen :)
In stukjes snijden. Elke kleine foto/poster in een fotolijst.

en dan puzzelen maar en dan heb je 1 grote foto/poster met allemaal fotolijstjes

Topicstarter
Ik laat het uitprinten in Amsterdam, die print kan in een koker gestuurd / vervoerd worden. Een kader laten maken in Tunesie lijkt me sowieso goedkoper, hoewel het aanbod qua materiaal veel minder is.

Topicstarter
Ja, dat is 'm. Wat een geld voor zo'n mooie / grote muur decoratie. Echt origineel ben je als eigenaar dan niet, gelukkig zal mijn vader dat probleem niet hebben in Tunesie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

Wat aanraders.

Ik neem aan dat je vader internet heeft.
Op deze site http://www.panoramsterdam.com/ allemaal panorama's van Amsterdam.

Een mooi boek over Amsterdam van de jaren 1958 - 1965.
http://www.schaden.com/book/WeeFriIn03970.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Anoniem: 333454 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:45:

Ja, dat is 'm. Wat een geld voor zo'n mooie / grote muur decoratie. Echt origineel ben je als eigenaar dan niet, gelukkig zal mijn vader dat probleem niet hebben in Tunesie.
Begrijp ik nu goed dat dit hem is geworden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
wellicht dat hier een mooie panoramafoto voor je vader bij zit

http://www.dreamstime.com...oramic-cityview-amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:48:
[...]

Begrijp ik nu goed dat dit hem is geworden? :)
Nee, hele mooie foto maar dit is niet wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks Dottie, goeie shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.hollandoncanvas.nl/amsterdam

staan ook nog 2 foto's van mijzelf tussen ;)
Pagina: 1