Sitecom WL-203 wil niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na een hele middag klooien met een Sitecom WL-203 zoek ik m'n geluk hier. De situatie:

Een Sitecom WL-203 Wireless printserver moet het mogelijk maken om een Samsung CLP-300 laser printer beschikbaar te maken in het netwerk.

Default firmware/Sitecom Control Center zorgt voor constant wisselende situatie tussen wel en niet beschikbare print server in Sitecom Control Center.
Nieuwe firmware (2.5 en 2.6, beide beta) zorgt ervoor dat de printserver zichtbaar blijft, maar:

Wired via DHCP:
werkt
Wired via static IP:
werkt
Wireless via DHCP:
wegvallende internet verbinding, overactief knipperende router (WRT54G), totaal niet werkend dus
Wireless via static IP:
wegvallende internet verbinding, overactief knipperende router (WRT54G), totaal niet werkend dus

Sitecom Control Center 2.5 of 2.6 maakt geen verschil, deze moet overigens steeds overeenkomen met de firmware van de printserver.

Het gaat dus goed totdat ik de netwerkkabel uit het apparaatje haal en herstart waarna ie overschakelt op wireless.

Is dit gewoon een ondeugdelijk apparaat?

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 24-12-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV25
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-01-2010
Hi Ik heb hetzelfde maar dan met een HP Laserjet 1010 met UPD driver voor Windows 7.
Pingen vanaf elke PC naar statisch ip adres gaat prima, ook in de console zie je welke printer er een opdracht geeft maar een printje eruit laten rollen ho maar. Op deze manier is het wel erg "groene "hardware...
Heb jij inmiddels al een oplossing?

Ook ik heb reeds de FW 2.6 erop staan. verder exact dezelfde resultaten als door jouw omschreven.

Overigens heb ik al lange tijd een WL201V2 zonder problemen werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Ik weet niet waarom het mis ging op mijn eigen netwerk met de Links WRT54G, op een ander netwerk met ook een WRT54G (maar vast andere versie en/of firmware) ging 't wel goed.

Ik heb de printserver voorzien van FW versie 2.6 en gebruikte ook 2.6 van de console. In het netwerk waarvoor de printserver bedoeld was (3Com router en Linksys accespoint) werkt deze nu prima in combinatie met een XP desktop, XP laptop en 7 laptop.

Dus wellicht helpt nieuwe firmware op je router?

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 13-01-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35
(je zegt dat je exact dezelfde resultaten als JBS hebt, maar beschrijft een ander probleem. Snap het dus niet helemaal).

Waar ik nog wel eens problemen mee gehad heb (wel pingen, niet printen, HP1010): is het gebruik van de 'HP Standard TCP/IP port' poorttype. Het normale 'Standard TCP/IP port' poorttype was stabieler. Wel een andere printserver (van HP zelf... Je zou toch zeggen dat je voor dat geld iets geweldigs krijgt..)

[ Voor 14% gewijzigd door _H_G_ op 13-01-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
_H_G_ schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:34:
(je zegt dat je exact dezelfde resultaten als JBS hebt, maar beschrijft een ander probleem. Snap het dus niet helemaal).

Waar ik nog wel eens problemen mee gehad heb (wel pingen, niet printen, HP1010): is het gebruik van de 'HP Standard TCP/IP port' poorttype. Het normale 'Standard TCP/IP port' poorttype was stabieler. Wel een andere printserver (van HP zelf... Je zou toch zeggen dat je voor dat geld iets geweldigs krijgt..)
Je moet in dit geval je printer niet als netwerkprinter toevoegen gebruik makende van een TCP/IP port maar gewoon lokaal (gewoon via de wizard, niet plug&play, je hoeft de printer niet lokaal aan te sluiten). Via het control panel van Sitecom koppel je vervolgens die lokale printer aan de netwerkprinter.