Toon posts:

In de clinch met T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval... Onlangs ben ik verhuisd van het ene dorp naar het andere. Beide dorpen liggen dichtbij dezelfde grote stad. In mijn oude dorp had ik goede 3G dekking en dus lekker vlot internet, streamen van audio en video en snel browsen was geen enkel probleem. In mijn nieuwe woonplaats echter alleen maar GSM dekking en dus f*cking traag GPRS internet.

T-Mobile gebeld met een klacht, aangezien ze een paar keer per uur op de radio adverteren met die fantastische dekking van ze. Case aangemaakt en het zou uitgezocht worden. 35 (!!) dagen later de uitslag vh onderzoek.

"We kunnen er niets aan doen, alleen 2 maanden lang 50% korting aanbieden op uw Web 'n Walk abo".
Dit vond ik niet afdoende, want ik zit nog een ruim halfjaar vast aan T-Mobile en ik betaal momenteel 9,50 per maand voor waardeloos internet waarmee ik niet eens kan streamen.

"Dan maak ik er 3 maanden van en ik raad u aan een schriftelijke klacht in te dienen"

Prima, zo gezegd zo gedaan. Reactie op schriftelijk klacht:

"Meneer we kunnen niets meer voor u betekenen, u bent accoord gegaan met onze compensatie regeling die door de telefoon aangeboden is en daarmee case closed..."

Heb een kwaad bericht teruggestuurd dat ik dit een schandalige oplossing vind. De case was helemaal niet closed, want ik ging niet accoord,

Maar wat kan ik hier nu verder aan doen?

Ik betaal dus nu nog 7 maanden lang 9,50 voor een internet abo waarmee ik een klein beetje kan browsen, maar that's it. Geen mails met bijlagen meer openen (te traag), geen apps downloaden, geen video streamen enz enz.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:17
Web n Walk gewoon opzeggen? Of gaat dat niet zo makkelijk bij T-Mobile.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:54
Jassy schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:52:
Zal wel vastzitten met abbo (extra korting op toestel meestal, maar dan kan je niet tussendoor opzeggen)

To dare is to do

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, volgens de dekkingskaart zou ik dik in de 3G dekking moeten zitten.
Baal hier stevig van.
Slaapje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:58:
[...]

Zal wel vastzitten met abbo (extra korting op toestel meestal, maar dan kan je niet tussendoor opzeggen)
Nee, heb al jaren een sim-only bij TMobile met apart daarbij afgesloten een W 'n W abo. Wil namelijk zelf kunnen bepalen wanneer ik een nieuw toestel koop. Het treurige is dat Vodafone en KPN gewoon prima 3G dekking hebben hier.
Jassy schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:52:
Hier is mijn probleem niet mee opgelost. Ik wil namelijk wel mobiel internet. Ik verwacht gewoon een fatsoenlijke compensatie, dan wel ontbinding vh volledige contract. Dan ga ik wel naar de concurrent.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Heb je t nog wel even gecheckt met een ander mobieltje?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Verwijderd

Topicstarter
Praetextatus schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:43:
Heb je t nog wel even gecheckt met een ander mobieltje?
Yep, het ligt absoluut niet aan mijn mobiel. Ik stuur ze ook nog wel een leuke brief. Laat me niet zomaar afschepen.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Wat je nog wel zou kunnen doen is testen met een andere tmobile kaart. Van een kennis of familie lid ofzo. Mocht het daarmee wel goed gaan dan kun je vragen of ze je een nieuwe simkaart willen sturen op hun kosten.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 13:54
Wat mij het beste lijkt in deze situatie is de provider in gebreke stellen. Dit doe je door aan te tonen dat ze dus niet het product leveren wat ze beweren te leveren, een redelijke termijn aanbieden om dit te verbeteren en op het einde contractbreuk plegen.

[ Voor 71% gewijzigd door nubcaek op 28-12-2009 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Praetextatus schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:47:
Wat je nog wel zou kunnen doen is testen met een andere tmobile kaart. Van een kennis of familie lid ofzo. Mocht het daarmee wel goed gaan dan kun je vragen of ze je een nieuwe simkaart willen sturen op hun kosten.
Done, maar haalt niets uit, ligt toch echt aan 3G dekking T-Mobile.
nubcaek schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:31:
Wat mij het beste lijkt in deze situatie is de provider in gebreke stellen. Dit doe je door aan te tonen dat ze dus niet het product leveren wat ze beweren te leveren, een redelijke termijn aanbieden om dit te verbeteren en op het einde contractbreuk plegen.
En hier zit 'm een beetje de kneep. Wat T-Mobile beweert (en ze hebben nog denk ik een punt ook) is dat ze gewoon internet leveren in mijn gebied. En dit klopt ook, alleen waardeloze GSM/gprs dekking waar ik niet zoveel mee kan. Het is dus niet zo dat ze niet leveren, alleen wat ze leveren deugt in mijn ogen niet.
Zal denk ik een welles nietes spelletje worden.
Hoop het nog op contractbreuk te kunnen gooien. Lukt dit niet dan zit ik nog t/m juni aan die prutsers vast helaas.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:11
Met T-mobile is het lastig om te discussieeren over de geleverde diensten.
Ik ben sinds 22 juni klant en had al snel last van zeer slechte GSM ontvangst in de woonkamer, thuis. Op sommige dagen zelfs geen ontvangst, maar meestal moest ik gewoon de 'betere' plaats in de woonkamer zoeken om te kunnen bellen of gebeld worden.

Heb er over gebeld, twee aangetekende brieven en zo gestuurd. Werd altijd wel correct afgehandeld, maar altijd met een afwijzing: geen netwerk-garantie. Daarbij claimen ze dat het volgens hun goed is als je ergens in huis ontvangst hebt, dus als de zolder de enige plek is waar ik zou kunnen bellen, dan zou het al goed zijn.

Ofwel, ik wacht tot 22 juni en dan ben ik weg bij T-mobile.

Voor jou verwacht ik eenzelfde discussie: geen garantie, jammer maar helaas.

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:31:
Met T-mobile is het lastig om te discussieeren over de geleverde diensten.
Ik ben sinds 22 juni klant en had al snel last van zeer slechte GSM ontvangst in de woonkamer, thuis. Op sommige dagen zelfs geen ontvangst, maar meestal moest ik gewoon de 'betere' plaats in de woonkamer zoeken om te kunnen bellen of gebeld worden.

Heb er over gebeld, twee aangetekende brieven en zo gestuurd. Werd altijd wel correct afgehandeld, maar altijd met een afwijzing: geen netwerk-garantie. Daarbij claimen ze dat het volgens hun goed is als je ergens in huis ontvangst hebt, dus als de zolder de enige plek is waar ik zou kunnen bellen, dan zou het al goed zijn.

Ofwel, ik wacht tot 22 juni en dan ben ik weg bij T-mobile.

Voor jou verwacht ik eenzelfde discussie: geen garantie, jammer maar helaas.
Zo zal het wel lopen inderdaad. Vind het wel jammer, ben nu zo'n 6 jaar klant bij ze en altijd met tevredenheid. Baal gewoon een beetje dat ik niet alles uit mijn internetabo kan halen op deze manier. Enige dat ik nu kan is 'kale' mail ophalen (tekst dus, attachments is al niet te doen met die snelheden) en een beetje simpel browsen. Maar zelfs browsen zorgt al voor irritaties, dit gaat namelijk ook erg traag.
En dat terwijl ik nu net een telefoon heb (N97) waar ik zoveel mee kan, lekker streamen van video enz.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik verplaats je topic naar Shopping Forum, daar is het beter op zijn plaats.

Ik had ook last van dekkingsproblemen, welke door T-mobile middels een case zijn onderzocht. Daar is uit voort gekomen dat mijn klacht terecht was en dat ik het lopende abonnement vroegtijdig mag beëindigen (wat ik dus ook heb gedaan).

[ Voor 56% gewijzigd door pven op 31-12-2009 12:59 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:59:
Ik verplaats je topic naar Shopping Forum, daar is het beter op zijn plaats.

Ik had ook last van dekkingsproblemen, welke door T-mobile middels een case zijn onderzocht. Daar is uit voort gekomen dat mijn klacht terecht was en dat ik het lopende abonnement vroegtijdig mag beëindigen (wat ik dus ook heb gedaan).
Mijn klacht is ook middels een case onderzocht. Hier is uitgekomen dat mijn klacht ongegrond is. Aangezien ze namelijk wel internet leveren, maar dat de snelheid niet hoog genoeg is, is mijn probleem. Ze voldoen aan hun verplichting vh leveren van een dienst. Hoe die dienst geleverd wordt, maakt niet uit.
Erg triest, want ik betaal dus nu € 9,50 per maand voor iets wat ik by far niet optimaal kan gebruiken.
Je hebt het er maar mee te doen. Nog frustrerender is dat KPN en Vodafone het wel goed voor elkaar heft bij mij in de buurt. Keurig volle 3G dekking bij vrienden van me die deze providers hebben.

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:28
T-mobile heeft voor mij na 6,5 jaar ook afgedaan.
Maanden geleden maandenlang met ze in de clinch gelegen over mijn bereik 3G + internet.
Het enige wat ze konden doen is 6 maand 20% korting op de belbundel geven (= 4 per maand).
Zodra mijn contract is afgelopen zeg ik op, en zien ze me noooit meer terug.
Er valt gewoon niet redelijk met dat bedrijf te praten, mocht je na 15 minuten al iemand aan de lijn krijgen wordt je afgescheept, en terugbellen doen ze ook maar 1x van de 25x dat ze het beloven.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:01
Ik zou ze in gebreke stellen en de automatische incasso blokkeren totdat ze met een oplossing komen.

Als motivatie heb je het coverage kaartje dat een onrealistisch beeld schept van de dekking en de onwil van t-mobile om dit te verbeteren.

Laat maar escaleren..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

razorhead schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:59:
Als motivatie heb je het coverage kaartje dat een onrealistisch beeld schept van de dekking en de onwil van t-mobile om dit te verbeteren.
Het dekkingskaartje voor HSDPA geeft anders aan dat heel veel plaatsen een "redelijke" dekking heeft, waarbij je in de meeste situaties buitenshuis dekking hebt. Ik zie nergens op de site een dekkingskaart staan die garandaard dat je altijd en overal dekking hebt.

Verder staat op de site bij vragen en antwoord het volgende over dekking:
We bieden je een landelijke dekking van 99,5%. Dit geldt voor het mobiel bellen. Voor mobiel internet ligt dit percentage lager. Bepaalde plekken hebben nog geen goed bereik, white spots genaamd. We werken hard om deze plekken te voorzien van een goede dekking.
Daar staat dus ook gewoon duidelijk dat niet overal dekking is.

Ik neem aan dat dergelijke zaken ook opgenomen zijn in de algemene voorwaarden. Waarvan wil je ze dan in gebreke stellen? Het lijkt me dan ook niet handig om zomaar de incasso te laten blokkeren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Tussentijds de incasso blokkeren leidt tot veel gezeik. Als je het laat escaleren dan zal T-Mobile zich op het standpunt stellen dat ze inderdaad minder goed internet hebben geleverd dan beloofd, maar dat jij akkoord bent gegaan met een 'compensatie' van drie maanden de helft van de prijs. Dan wordt het een hele vervelende en kostbare strijd waar je uiteindelijk niet zoveel mee opschiet. Ik zou gewoon het houden bij brieven schrijven c.q. klachten indienen bij de aangewezen autoriteiten.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Vaak denk ik er ook zo over, maar met telefoonmaatschappijen vind ik dat altijd lastig. Ze hebben zoveel macht die ratten, zeker met die zwarte lijsten van wanbetalers, dan kan het na zo'n escalatie nog verdomde moeilijk worden ergens anders een nieuw abonnement af te sluiten :/

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:48
De incasso niet intrekken. Leidt tot meer problemen. Voordat je het weet heb je een registratie bij de BKR te pakken en ander organisatie Experian en EDR.
Voorzover ik weet kan je het geschil voor laten komen bij de GSC telecom. Kost je 35 euro, maar deze krijg je terug als je gelijk hebt.

Maar als consument sta je gewoon niet machtig tegen grote bedrijven. Als jij een keer te laat bent met betalen, sturen ze gelijk de incasso op je af. Maar als jij recht hebt op een bepaald bedrag duurt het lang voordat je het krijgt.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het gezeur met T-mobile is toch al langer bekend. De dekking in Amsterdam is dramatisch soms. Als er in de Rai een beurs is kan je niet meer bellen met T-Mobile en wel met KPN. Leuk als je staat met je GSM parkeren (alle lijnen zijn bezet en pas na 10 keer proberen heb je eindelijk een vrije lijn) In de Rivierenbuurt is het soms om te janken het bereik (Amsterdam!!), thuis had ik met Orange nooit problemen en nu voor de helft bereik (getest met 3 telefoons en soms zelfs bijna niet). Leuk en aardig met dat spotje van overal bereik, nou vergeet het maar. Ik heb zo vaak dat ik geen bereik heb. Centrum Almere is ook een aardige waar je soms geen bereik hebt. En maar blijven door adverteren dat ze zo'n goed bereik hebben. Ik ga naar KPN en dan ben ik van ze af. Ik ben nu nadat Orange is overgenomen echt helemaal zat. Orange was perfect en Tmobile haalt het nog jaren niet eens qua service, bereik etc niveau.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bounzer, wat is de moeilijkheid? Je geeft aan reeds meerdere jaren gbruik te maken van T-mobile, dus is het orginele contract reeds verlopen. Wettelijk gezien kun je gewoon in een maand van T-mobile af, gewoon brief sturen van opzegging een ander abo. nemen en het nummer laten proteren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Binnenshuis gebruik ik eigenlijk toch meestal WLAN, ondanks m'n WnW+-abo met uitstekende dekking binnen. Oftewel: binnenshuis kan het met toch niet zoveel boeien of ik wel of geen 3G-dekking heb.

Als je van provider gaat wisselen dan moet je eerst weer goed door de kleine lettertjes gaan worstelen om te achterhalen of jouw stream-gedrag wel binnen de (vaak achterlijke) beperkingen van je nieuwe provider valt Dus, is WLAN niet gewoon een alternatief?

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:46:
Bounzer, wat is de moeilijkheid? Je geeft aan reeds meerdere jaren gbruik te maken van T-mobile, dus is het orginele contract reeds verlopen. Wettelijk gezien kun je gewoon in een maand van T-mobile af, gewoon brief sturen van opzegging een ander abo. nemen en het nummer laten proteren.
Ik heb een nieuw jaarcontract afgesloten (simonly) op 30 juni 2009. Dit loopt dan toch tot 30 juni 2010? Hoe kan ik hier binnen 1 maand onderuit dan?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
met 1 maand opzegtermijn opzeggen is alleen mogelijk na automatische verlenging van een abonnement.
Met het afsluiten van een contract voor 1 jaar heb je een overeenkomst voor een vaste periode afgesloten waar je niet zomaar onderuit kunt.

Verwijderd

Topicstarter
M a r c o schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:55:
met 1 maand opzegtermijn opzeggen is alleen mogelijk na automatische verlenging van een abonnement.
Met het afsluiten van een contract voor 1 jaar heb je een overeenkomst voor een vaste periode afgesloten waar je niet zomaar onderuit kunt.
Duidelijk, ik zit gewoon tot eind juni aan die gasten vast. Het is niet anders en ik moet er mee leren leven.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17
razorhead schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:59:
Ik zou ze in gebreke stellen en de automatische incasso blokkeren totdat ze met een oplossing komen.

Laat maar escaleren..
ik heb dit een keer gedaan, NIET doen. T-Mobile sluit namelijk de dag er op je telefoon af voor uitgaande en inkomende telefoontjes, pas als je betaald heb kan je weer bellen.

moest zelfs de klantenservice via een andere telefoon bellen.

ook voor mij zal ik niet bij T-Mobile blijven, netwerk is niet optimaal :>

Verwijderd

Topicstarter
Het jammere is dat het T-Mobile geen reet interesseert of wij opstappen of niet. Daar ben je 'jan met de pet' voor. Je probeert een statement te maken richting klantenservice, maar het maakt geen indruk. Je dreigt op te stappen in juni en krijgt gewoon de mededeling 'ja dat is uw goed recht'. Dat je inmiddels 7 jaar klant bij ze bent en al enkele duizenden euro's naar ze toe hebt gebracht boeit ze niet.
Pagina: 1