Steam in combinatie met Paypal

Pagina: 1
Acties:

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Gisteren Steam ik zie de actie games aanbieding, flinke kortingen dus ik wil wel een game kopen.
Krijg ik steeds de melding ''Verkoper wil meteen betaald worden''

Ik heb al sinds 2007 een Paypal account altijd netjes betaald geld wordt van mij bankrekening afgeschreven nooit storneerings aanvraagt of oid, maar goed dus sinds gisteren kan ik geen aankopen doen via Steam met Paypal.

Vandaag Paypal gebeld krijg ik de mededeling ''er is een Europees waarschuwing afgegeven'' mijn reactie '?!?!!?'
Maar goed de vraag was of ik een kopie van mij ID en gas/electra/bank afschrift wil sturen.
(dit moet iedereen in verloop van tijd)

Allemaal goed Paypal medewerker was behulpzaam en liep met mij de kwesties door, nu werd mij aan gegeven dat Steam klanten kan limiteren tot aankoop via de bank, dus ze willen meteen geld zien en geen verzoek tot betalingen willen sturen (Geld van je rekening afhalen in een tijd van 8 dagen).

Oplossing was zorg dat je geld op je Paypal account hebt staan, dit is een oplossing maar ik ben niet van plan om steeds maar pak weg 50,- euro op mn Paypal rekening te hebben, ik doe kleine aankopen en als ik een mooie actie zie op Steam wil ik zo nu en dan wel eens wat kopen, wat nu dus gewoon niet kan actie's duren of 48 uur of 24 in die tijd kan ik nooit geld van mij bankrekening naar Paypal rekening sturen.

Dus waar is Steam (Valve) helemaal mee bezig en wordt de functie van Paypal nu gewoon onderuithaalt
En proberen ze nu iedereen aan een creditcard te helpen, waar ik steeds meer het gevoel bij krijg Google wil Creditcard zien Itunes wil een creditcard zien (of in de winkel zo tegoed card kopen) en dan nu nog steam :? :(

[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 24-12-2009 08:57 ]

Si vis pacem, para bellum

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Ik heb ook gewoon gekoppeld aan mijn bank (ING) en geen problemen. Ook ik heb flink wat gekocht met deze actie's van valve.

Ik heb trouwens aan mijn paypal meerdere e-mail accounts gekoppeld en als ik niet mijn hoofd e-mail account gebruik om in te loggen, krijg ik ook een melding van koppel je creditcard.

[ Voor 43% gewijzigd door punisher007 op 24-12-2009 08:47 ]

http://blog.bjornhouben.com

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
punisher007 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:45:
Ik heb ook gewoon gekoppeld aan mijn bank (ING) en geen problemen. Ook ik heb flink wat gekocht met deze actie's van valve.

Ik heb trouwens aan mijn paypal meerdere e-mail accounts gekoppeld en als ik niet mijn hoofd e-mail account gebruik om in te loggen, krijg ik ook een melding van koppel je creditcard.
Vrienden van mij konden gisteren dus nog wel gedaan betalen en het van hun rekening laten afschrijven, gelukkig heb ik nu gifts gekregen via hun :+

Ik heb 1 email adres aan mij account gekoppeld 2 maand geleden is het email adres gewijzigd (oude was verlopen) maar dat zou geen probleem moeten zijn volgens Paypal.

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 13:14
Ik heb zelf ook al sinds jaren een PP account, maar gisteren tijdens het bestellen van de leuke Steam games, kreeg ik helaas ook de melding.

Jammer, IBood heeft dit helaas ook al ingevoerd en Steam nou ook al, hopelijk dat ze eens gaan nadenken over een IDeal toevoeging.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:16
Ik gebruik Click and Buy voor Steam aankopen. Gewoon betalen met iDeal, ideaal :)

• Garlic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 09:28
Gisteravond kreeg ik dezelfde melding bij een aankoop van steam: credit card koppelen etc. Echter, vanochtend heb ik het nog een keer geprobeerd en toen lukte een directe overschrijving via paypal wel. Ik vermoed dat er gisteravond een storing was of iets dergelijks.

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Gewoon een rekening aan je paypal koppelen. Heb ik al een aantal jaar en als jij gewoon zorgvuldig met je paypal gegevens omgaat kan er weinig fout gaan. Ze letten erg op opvallend betaal verkeer (dus ineens 500 euro terwijl jij nooit meer dan 24 hebt uitgegeven).

Daarnaast is click & buy zoals hierboven al aangegeven perfect! Ik gebruik dat voor de itunes store en het werkt echt super!

Succes ermee.

Macbook Pro 15" 

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Catz schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:09:
Gewoon een rekening aan je paypal koppelen. Heb ik al een aantal jaar en als jij gewoon zorgvuldig met je paypal gegevens omgaat kan er weinig fout gaan. Ze letten erg op opvallend betaal verkeer (dus ineens 500 euro terwijl jij nooit meer dan 24 hebt uitgegeven).

Daarnaast is click & buy zoals hierboven al aangegeven perfect! Ik gebruik dat voor de itunes store en het werkt echt super!

Succes ermee.
Als je leest ik heb een bankrekening gekoppeld aan mijn Paypal account al sinds 2007 altijd gewoon mee kunnen betalen. en rare bedragen heb ik nooit.

Ik heb het net nog eens geprobeerd

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2hg8l5y.png

[ Voor 7% gewijzigd door 42dpi op 24-12-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Het wordt alleen maar gekker, net AudioSurf gekocht kon gewoon betalen 2.50 via de bank (heb nog geen tegoed op Paypal staan) nu wil ik Foreign Legion: Buckets of Blood
a 1,39€ kopen krijg ik weer de melding ''Uw ontvanger wil direct worden betaald. Om directe betaling mogelijk te maken, hoeft u alleen maar een creditcard te koppelen als betaalbron'' zitten ze mij nu gewoon te zieken of?
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29ymd1j.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik heb nog gewoon dingen gekocht in de steam store met een gekoppelde bankrekening aan mijn paypal. Ik zou even contact met paypal opnemen (liefst telefonisch) want ik denk dat er ergens iets niet goed gaat.

Ik vermoed trouwens ook dat die foutmelding voor alle directe transacties geld. Dus ook gekoppelde bankrekeningen waar ze direct geld af kunnen halen. Het zal alleen wel direct uit het engels vertaald zijn en daar heeft oz'n beetje iedereen en z'n hond een CC dus is die optie niet nodig.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
eendje schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:34:
ik heb nog gewoon dingen gekocht in de steam store met een gekoppelde bankrekening aan mijn paypal. Ik zou even contact met paypal opnemen (liefst telefonisch) want ik denk dat er ergens iets niet goed gaat.
Als je leest heb ik al lang met Paypal contact gehad het ligt aan Steam (Valve)
eendje schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:34:
Ik vermoed trouwens ook dat die foutmelding voor alle directe transacties geld. Dus ook gekoppelde bankrekeningen waar ze direct geld af kunnen halen. Het zal alleen wel direct uit het engels vertaald zijn en daar heeft oz'n beetje iedereen en z'n hond een CC dus is die optie niet nodig.
?!!??! ik snap niet wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En wat doet het weer niet als * Gleighton The Orange Box aan wil schaffen? Blijft hangen op het doorverwijzen naar steam. Ik heb maar even een ticket aangemaakt, maar als ze een oplossing hebben gegeven zal de 50% korting wel weer niet meer gelden...

[ Voor 0% gewijzigd door Gleighton op 29-12-2009 00:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Gleighton schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:12:
En wat doet het weer niet als * Gleighton The Orange Box aan wil schaffen? Blijft hangen op het doorverwijzen naar steam. Ik heb maar even een ticket aangemaakt, maar als ze een oplossing hebben gegeven zal de 50% korting wel weer niet meer gelden...
Ik heb vandaag weer geprobeerd Mirror's edge te kopen en wat doet het volgens mij verbazing in een keer de betaling, 4 dagen later maar wel 10,- euro duurder :( , op 24ste 8 keer geprobeerd over de dag verspreid.
Ik heb ook een klacht in gediend en verzoek als nog mij de game te verkopen voor de actie prijs.

Ik krijg antwoord, naja antwoord gewoon een standaard opgesteld antwoord wat totaal niet een antwoord was op mijn vraag en klacht aan steam
quote: url
Dear reader,

I've try'd to purchases Mirror's edge on the 24 of December 2009 with Paypal It failed a couple of times, do to reasons ''the seller wants to have the payment directly add a credit card'' I can't understand why', I've bought and purchases many games before with the same Paypal account and it was all fine no problems at all.

To day on the 28 of December 2009 I'm trying it again and I can make the purchases only now I have to pay €14.99 and on the 24 of December 2009 €3,74 and that purchases failed.

I would like to see it checkt out and if possible make the purchases from the 24 of December for €3.74 on Mirror's edge.

Best of regards,

Dennis Nieuwenhuis.

P.S I've got in contact with Paypal they say there is no problem with my account or payment source.
toon volledige bericht
quote: url
========= Please enter your reply ABOVE this line =========

Hello,

A staff member has replied to your question:

Hello Dennis, Thank you for contacting Steam Support. It appears due to an error in the purchasing process, the transaction was failed. The funds for this purchase will be returned to your account within 5-10 business days. We apologize for any inconvenience this issue may have caused. I would suggest making another purchase for this title as the funds from the original purchase will be returned to you. If using PayPal or Click and Buy as your payment method, make sure that you hit the "Return to Merchant" button after you have finished filling in your billing information. Do not hit your back button. Additionally, you could try completing your purchase through a web browser instead of through the Steam application.

[ Voor 57% gewijzigd door 42dpi op 29-12-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik kreeg ongeveer hetzelfde bericht terug. Ook deze staff member kan niet lezen en heeft een standaardbericht gecopy-pasta'ed

Hello David, Thank you for contacting Steam Support. Our records indicate that this transaction is Pending. Please allow an hour or two for it to try to settle (normally this is instantaneous). If it still isn't working, try your purchase again. If using PayPal as your payment method, make sure that you hit the "Return to Merchant" button after you have finished filling in your billing information. Do not hit your back button. Additionally, you could try completing your purchase through a web browser instead of through the Steam application.

:( Hier heb ik dus ook niks aan..

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Uhm, ik betaal al mijn games die ik via Steam koop via Paypal (gekoppeld aan mijn creditcard) en tot nu toe absoluut geen problemen met het kopen van games gehad. Zo heb ik tot nu toe via de holiday sale ruim 10 games en collecties aangeschaft waarvan de orders allemaal netjes (bijna instantly) zijn verwerkt

Het gaat dus hier waarschijnlijk uitsluitend om betalingen met Paypal accounts die gekoppeld zijn aan Nederlandse bankrekeningen. Blijkbaar is daar iets aan de hand; of het heeft iets te maken met nieuwe (Europese) regelgeving of er is iets enorm stuk binnen dat betreffende betalingsproces (dus betalen via een bankrekening) wat Paypal niet wil toegeven.

Overigens zijn er volgens mij wel meer mogelijkheden om zonder Paypal of creditcard iets op Steam te kopen, ik meen bijvoorbeeld Click And Buy als optie te hebben gezien: die werken zowiezo op basis van een tegoed (ala Paypal 'classic') of credit card. Wellicht is dat ook een optie?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
mindcrash schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:16:
Uhm, ik betaal al mijn games die ik via Steam koop via Paypal (gekoppeld aan mijn creditcard) en tot nu toe absoluut geen problemen met het kopen van games gehad. Zo heb ik tot nu toe via de holiday sale ruim 10 games en collecties aangeschaft waarvan de orders allemaal netjes (bijna instantly) zijn verwerkt

Het gaat dus hier waarschijnlijk uitsluitend om betalingen met Paypal accounts die gekoppeld zijn aan Nederlandse bankrekeningen. Blijkbaar is daar iets aan de hand; of het heeft iets te maken met nieuwe (Europese) regelgeving of er is iets enorm stuk binnen dat betreffende betalingsproces (dus betalen via een bankrekening) wat Paypal niet wil toegeven.

Overigens zijn er volgens mij wel meer mogelijkheden om zonder Paypal of creditcard iets op Steam te kopen, ik meen bijvoorbeeld Click And Buy als optie te hebben gezien: die werken zowiezo op basis van een tegoed (ala Paypal 'classic') of credit card. Wellicht is dat ook een optie?
Probleem is meer dat het nu af en toe wel werkt en dan op de zelfde games.
Ik heb gewoon een NL bankrekening gekoppeld aan mijn Paypal het moet gewoon werken, en zijn geen restricties opgelegd op mijn rekening.

Een andere oplossing zal er zeker zijn maar daar gaat het niet om, ik heb totaal geen behoefte om een creditcard te hebben en of een account bij Click and buy, dat wordt mij allemaal te omslachtig en veroorzaakt alleen maar meer papier werk en tijd die ik had kunnen besteden aan gamen :+

Pagina: 1