Herinstallatie HP Evo N1000V, een grote ramp

Pagina: 1
Acties:

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik zit hier met een oudere laptop van iemand. De vraag was: kan Jejking even XP Pro er opnieuw opzetten en Word daarbij? Natuurlijk doen we dat even.

Het gaat hier om een OEM-laptop uit het P4 tijdperk (2GHz) met 256MB. Niks meegeleverd, behalve: de laptop zelf, een printerkabel, een stroomkabel. Twee partities, 1 van 13 en 1 van 8GB geloof ik. XP Pro gaat er goed mee om, lage memusage en het boot en loopt vrij vlot allemaal. Tot zover het positieve nieuws...

De herinstallatie is tot nu toe EEN GROTE RAMP. Ja, hier lees je pure frustratie...

De CD-ROM speler... hij herkent soms nog nét een CD met bijbehorende autostart maar ermee booten is echt teveel gevraagd. Ding is volgens mij 99.2% dood. Met veel moeite erachter gekomen dat er USB-poorten opzaten. Goed verstopt die shit. USB-kruk editie, behoorlijk traag.

http://www.intowindows.co...-a-single-click-must-try/

Deze guide gevolgd om succesvol een bootable usb-stick te maken met daarop de bestanden van een XP Pro SP3 (PE-omgezet), maar dan herstarten en boot priorities aanpassen... gebeurt gewoon niks. In beide poorten niet overigens, bij allebei een knipperende underscore en voor de rest gebeurt er niets. Het verhaal kan niet erger worden dan dit lijkt me maar van dit soort dingen word ik héél erg fanatiek :P .

Wie heeft er nog raad?

[ Voor 12% gewijzigd door Jejking op 24-12-2009 01:31 ]

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-12 17:23
PXE boot en installatie via nic?
Of de schijf eruit en de installatie bestanden er op kopieeren via een anders systeem en vervolgens install vanaf dos starten (eerst dus dos formateren + system en een install map aanmaken. Vervolgens booten en setup vanaf dos partitie starten)
Externe cdrom speler?
Netbookje laten kopen voor weinig, ben je wat betreft uur prijs sneller klaar ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door Tomas_ op 24-12-2009 09:56 ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 17:13

Hail to the king baby!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ondertussen twee keer een bootable usb gemaakt met verschillende installatiebestanden (2 xp pro cd's). Hij slikt ze gewoon niet, dat kreng.
Ik zit er uiteraard niet op te wachten om er geld voor te gaan betalen, het is een klusje die ik doe voor een kennis. Toch bedankt voor je tip ;)
technonose schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:55:
PXE boot en installatie via nic?
Of de schijf eruit en de installatie bestanden er op kopieeren via een anders systeem en vervolgens install vanaf dos starten (eerst dus dos formateren + system en een install map aanmaken. Vervolgens booten en setup vanaf dos partitie starten)
Externe cdrom speler?
Netbookje laten kopen voor weinig, ben je wat betreft uur prijs sneller klaar ;-)
Maarem... ik had al naar een methode gezocht om de dos-prompt in te komen bij het booten maar ook met F8 zie ik geen opties daarvoor (XP Pro). Alleen met cmd kom ik iets in wat wat weg heeft van dos. Ik had al geprobeerd om de bootfiles op de D-partitie te zetten maar helemaal leeg kon ik D niet krijgen (blijft iets van 150MB in gebruik zonder dat ik kan zien wat het is, geen verborgen bestanden volgens mij).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb je niet een behuizing van een externe hardeschijf waar je even een DVD speler aan kunt hangen?

Of anders even een andere laptop CD-ROM drive in dat ding schroeven. Meestal is het namelijk allemaal dezelfde aansluiting, maar zit er een klein printplaatje achterop die de connector omvormt in een connector die bij de laptop hoort.

En je kunt natuurlijk ook even met een wattestaafje en een beetje alcohol het lensje schoonmaken, misschien dat hij dan ineens weer prima werkt :)