Telfort maximaal snelheid niet haalbaar.

Pagina: 1
Acties:

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07-2025
Het zit zo. We hebben bij ons thuis een Telfort abonnement van 20Mbit/s. Voor zover prima
Nu is de werkelijke haalbare snelheid op ons adres in Lochem 16Mbit/s dit word door de router aangegeven en is ook door een Telfort meedewerker getest.
Upstream is 1031Kbit/s

Dit is volgens mij allemaal best prima!

Een simpele Mbit/Mbyte converter vertelt mij dan dat ik een maximum download snelheid van 2MByte/s zou moeten halen.
Maar als ik dit test door van de Telfort server een bestandje van 100MB te downloaden, dit op aanraden van een medewerker. Haal ik maximaal 1,37MB/s. Een speedtest op www.speedtest.net geeft aan dat ik een maximum snelheid haal van 11Mbit/s wat dus weer ongeveer overeen komt met de test van Telfort.
Dit is op beide pc's in huis.

Maar nu is mijn vraag: Hoe kan het dat mijn router nou een snelheid van 16Mbit/s heeft tot de telfort server, terwijl mijn pc de 11Mbit/s net haalt!

Wat ik zelf al heb gedaan,
- De afstand tussen router en wandplug* korter gemaakt (geen verschil)
- De afstand tussen de router en pc beperkt tot 1 meter (cat5e) dat ligt overal trouwens.
- Telfort gebeld of die wat wisten. Maar hij vertelde me dat ik blij moest zijn met de snelheid die ik heb...

De situatie nog even kort.

Wandplug---->Modem (Zyxel P-2602H-D3A)---->Pc's

Ik kom er gewoon niet uit waar mijn andere 5Mbit blijft.

*isra punt zit dat in ieder huis? want ik kan niks vinden tenzij hij in de kruipruimte zit... 8)7

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Probeer eens de UPC Speedtest die is veel betrouwbaarder dan speedtest.net
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

:') Kom je met zo'n test aanzetten. Enige betrouwbare is gewoon een 100MB of 1000MB bestand downloaden van een snelle server. En tja verder idd blij zijn met de snelheid die je hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

16 Mbit is geen 2MB/s eerder 1.3 ~ 1.6MB/s ivm overhead van het protocol. Dus niet delen door 8 maar door 10 of 12. De snelheid die je nu hebt is volgens mij helemaal niet gek.

Verwijderd

bartbrinkman schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:40:
Wandplug---->Modem (Zyxel P-2602H-D3A)---->Pc's
......
*isra punt zit dat in ieder huis? want ik kan niks vinden tenzij hij in de kruipruimte zit... 8)7
Waarschijnlijk zit achter je wandplug een blauwe kabel in de muur, of de kabel die aan je wandplug zit gaat via een doosje naar een blauwe kabel.
De doos die aan de blauwe kabel zit is je isra, officieel hoort deze er bv. zo uit te zien, maar dat gebeurt steeds minder.

Maar als je modem de 16mbit wel haalt, gaat er waarschijnlijk daarna iets mis, probeer eens met een snelle pc en met een korte kabel direct op je modem te plaatsen, en enkel met die ene pc een snelheidstest doen.
Alle andere pc's even ervan af halen, deze beinvloeden de test.

• bartbrinkman
Maar hoe kan het dan dat de router een snelheid tot de server heeft van 16Mbit/s terwijl mijn pc dat dus niet heeft. (dat 100MB test bestand van dezelfde server?

de tip die jij geeft kroesed heb ik dus al gedaan. de situatie was toen.

wandplug(isra) ------20cm kabel------------ modem ---------1 meter cat5e---- Pc met Gbit netwerkkaart met amd phenom II X550BE unlocked... Lijkt me dat de pc het niet nadelig kan beïnvloeden. Of vergis ik me daarin?

[ Voor 47% gewijzigd door bartbrinkman op 24-12-2009 01:07 . Reden: Toevoeginkje ]

Verwijderd

bartbrinkman schreef op donderdag 24 december 2009 @ 01:03:
Maar hoe kan het dan dat de router een snelheid tot de server heeft van 16Mbit/s terwijl mijn pc dat dus niet heeft. (dat 100MB test bestand van dezelfde server?
Omdat er effectief misschien 16Mbit/s verstuurd kan worden, maar het ADSL protocol nogal wat overhead heeft waardoor er dus maar 11Mbit/s aan 'nuttige' data verstuurd kan worden. Zoals blackspot hierboven zegt dus.

• bartbrinkman
okee, nouja dat is in iedergeval mooi want ik vroeg me al af wat er nou mis kon zijn in dit minieme netwerkje (als je dat al zo mag noemen)
Nu las ik in het algemene telfort topic hier over de trucs die "It_cmd_Data" uithaalt met een Speedtouch 546
Zou ik hier wat mee kunnen proberen (lijkt me namelijk leuk) of is er geen enkele kans dat de snelheden hiermee hoger kunnen worden?

Verwijderd

heb zelf ook telfort en haal volgens mijn modem 18000kbps uiteindelijk haal ik gemiddeld echte downloadsnelheid 1.6 tot 1.8 mBps. dit komt vooral door de overhead van verschillende internet protocollen om het hele zooitje goed te regelen. het komt namelijk vaak voor dat bv. pakketnr. 6 van een bestand een paar milisec eerder aankomt dan pakketnr. 5 omdat deze door een router een andere route heeft gekregen. ook verificatie dat je het pakket gekregen hebt duurt een aantal milisec voordat de server het volgende pakket pakketten stuurt.

de vergelijking stellen dat bandbreedte gelijk is aan download snelheid vindt ik eigenlijk een beetje slecht van de isp's want deze haal je theoretisch toch nooit.

• bartbrinkman
Okee allemaal heel erg bedankt heb ik in ieder geval weer wat geleerd!! Maar weet iemand of die trucs met een Speedtouch 546 wat kunnen uithalen in mijn situatie?

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-02 14:33
Ik heb ook Telfort 20 mb maar kom nu niet verder dan 250 kb download snelheid?
Een storing?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien eens wat meer informatie geven? Een post langer dan twee regels waarin je wat meer informatie stopt voor ons is niks om bang voor te zijn hoor.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1