Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:40
Hallo,

Ik werk sinds kort met windows 7, wat mij super bevalt, alleen... Ik krijg mijn netwerkkaart niet geinstalleerd. Ik had een Linksys WMP54G, die is oud en werd niet goed ondersteund door win7 (volgens diverse fora) dus ik heb een nieuwe gehaald, de Sitecom 300N XR PCI. De software geinstalleerd (de nieuwste versie van de sitecom site afgehaald), kaart erin gestoken en.. niets. |:( De kaart wordt niet herkend door windows.
Ik heb daarna mijn windows opnieuw geinstalleerd, ik zit nu heel fijn met een super snelle en schone installatie van windows 7 (kan nooit kwaad) maar heb nog steeds geen draadloos internet. Mijn pc staat op zolder dus draadloos is wel zo gemakkelijk..

Het meest frustrerende is nog dat ik overal lees dat het kaartje direct bij installatie herkend wordt en gelijk voor een netwerk gekozen kan worden etc. Niet in mijn pc helaas.

Het moederbord waar ik de kaart in steek is een EVGA 780i SLI (A2 rev.) met de laatste bios en drivers van de EVGA site.

Ik hoop dat iemand hier met een goeie en werkende tip kan komen.. Want ik wordt er toch wel redelijk gek van. :'(
Wellicht is het een hele simpele BIOS instelling die ik nu over het hoofd zie en waardoor mijn PCI slots niet goed functioneren.. Ik heb het BIOS al uit gepluisd en niets kunnen vinden maar wellicht...

Alvast hartelijk dank! _/-\o_

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Drivers staan hier even los van, als Windows de kaart al niet herkend is dat het eerste waar je iets aan moet doen voor zover mogelijk.

Ik lees in je post niet of je van PCI slot hebt gewisseld; iets om altijd even mee te beginnen. Zorg ook dat kaart goed aangedrukt zit voor zover van toepassing.

Eveneens kun je een Linux live CD (booten van CD) proberen om te zien of de kaart daarin wel herkend wordt, om Windows als OS uit te sluiten.

• Animal Baars
Ik heb inderdaad ook al gewisseld van PCI slot.
Ik heb gekeken naar zo'n Live CD. Maar ik krijg een gigantische lijst, maakt het niet uit welke ik pak en moet ik gewoon de hoogste rating pakken?

Het is wel een goeie tip! Nog niet aan gedacht. Bedankt!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Animal Baars schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:35:
Ik heb inderdaad ook al gewisseld van PCI slot.
Ik heb gekeken naar zo'n Live CD. Maar ik krijg een gigantische lijst, maakt het niet uit welke ik pak en moet ik gewoon de hoogste rating pakken?

Het is wel een goeie tip! Nog niet aan gedacht. Bedankt!
Eentje die op Ubuntu is gericht kun je denk ik het beste proberen, dat is voor mensen met minder Linux ervaring (zoals ik :+ ) het prettigst om mee te werken.

• Animal Baars
ik heb er nu een gedownload en ga het zo proberen! Ik hoop dat het wat duidelijk gaat maken.

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:09
Voordat je zo'n live CD gaat proberen zoek ik even voor je op hoe ik die Linksys aan de praat heb gekregen onder Windows 7, heb het gevonden:

Hoop dat je die Linksys nog hebt en dat het om versie 4.1 gaat.

Zie deze link. Hier staat in de eerste post uitgelegd hoe je de kaart aan de praat kunt krijgen. Heb het zelf ook gedaan, werkt dus.

Stappen(staan ook op het plaatje uitgelegd):
1. Download de driver die genoemd wordt en zorg dat je die op je pc krijgt.
2. Rechtermuisknop op het onbekende netwerkapparaat in je apparaatbeheer, update driver.
3. Zelf driver kiezen op je computer (onderste knop)
4. In het volgende scherm weer zelf kiezen (onderste knop)
5. Dan Have disk kiezen en het bestand "netr6164.inf"" kiezen waar je de drivers hebt uitgepakt.
6. Er wordt een nieuwe lijst geladen en daarin kies je links "Ralink Technology Corp."
7. Rechts kies je "Ralink Wireless LAN card V2" en drukt op next.
8. Voila hij werkt.

[ Voor 78% gewijzigd door hpt870 op 24-12-2009 09:29 ]

• Animal Baars
Ik zit nu in Linux te spelen. Alleen waar kan ik mijn netwerkkaart vinden? Als ik op Wireless klik in het controlpanel, krijg ik een popup die zegt: unable to autodetect wireless interface. Kortom, ook in Linux geen draadloos netwerk.
Heb ik dan een foute kaart, of ligt het aan mn moederbord??

@hpt870 Dat heb ik ook geprobeerd, alleen zonder succes. .. Ik vermoed nu dat het aan mijn moederbord ligt.. Zal eens contact opnemen met EVGA. Ga binnenkort mijn P6N Diamond onder het stof vandaan trekken om het daar mee te proberen.

Bedankt voor het meedenken iig! Als er nog opties zijn hoor ik die graag!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Mijn ervaring met Ubuntu is dat deze vrijwel alle netwerkkaarten, draadloos en bedraad, herkend. Je kunt dan net zoals in Windows met een tray-icon een wireless network detecteren en configureren.

Het zou dus erg goed kunnen dat je een DOA kaartje hebt gekocht..... Na de kerst dus even terug naar de winkel en omruilen.

Eventueel kun je ook even testen in een ANDERE computer. Als ie daar wel herkend wordt, ligt het wellicht inderdaad aan je mobo.

[ Voor 16% gewijzigd door maartena op 24-12-2009 19:01 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Animal Baars
Ohja, een DOA. Nooit aan gedacht. De indicatie ledjes op de kaart branden wel, dus de kaart heeft iig stroom. Ik zal 'em ook eens in de HTPC proppen, kijken wat het dan doet. Als het aan mn mobo ligt is dat een duurder grapje om te vervangen, en is het erg jammer dat ik verkeerd zou zijn ingelicht door de tweaker van wie ik het over heb genomen..
Pagina: 1