Samba shares verplaatsen gaat langzaam

Pagina: 1
Acties:

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik zit met het volgende:
Ik heb shared folders op een linux server staan thuis. De folder 'Downloads' zit op schijf A in de server, de folder 'Data' zit op schijf B in de server, filesystems zijn ext3. Vanaf mn vista client wil ik soms met de gui simpelweg een bestand van Downloads naar Data kopieren, maar ik merk dat dit behoorlijk traag gaat, ongeveer hetzelfde als mn 100mbit lan netwerk:10mb/s. Als ik via putty of direct inlog gaat het verplaatsen van diezelfde bestanden een stuk sneller. Ik denk dat t komt omdat vista zich er teveel mee bemoeit, dus dat het van A -> client -> B gaat. Is er manier om dit efficient op te lossen, of zal ik elke keer met ssh moeten inloggen?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56

BCC

Volgens mij ondersteunt Samba geen move commando, dus zal je Vista bak alles moeten downloaden en vervolgens weer uploaden.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• jayvol09
Balen, misschien moet ik t kopieren dan maar automatiseren op een of andere manier.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 10:08
Je kunt een symlink maken naar share B op share A (en/of andersom). Als je vervolgens op share A een bestand naar die symlink kopiëert, dan zou het zo maar eens kunnen dat die kopie actie lokaal op je server wordt uitgevoerd.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• jayvol09
Zal ik proberen ^^

Update:
Helaas geen succes, krijg alleen geen transfer snelheid meer te zien in vista, maar t is er niet sneller op geworden.

[ Voor 78% gewijzigd door jayvol09 op 24-12-2009 03:20 ]