Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Willekeurige modem username/password en geen email verzenden

Pagina: 1
Acties:

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Sinds een week of 2 kan ik geen email meer verzenden via Outlook vanaf 3 verschillende PCs en mijn mobiele telefoon. Email binnenhalen is geen probleem. Ik heb alle account settings en servers gecontroleerd, maar het verzenden van emails lukt nog steeds niet. Dus verdenk ik mijn modem (Speedtouch 546).

Vervolgens heb ik mijn user name en password daarin gecontroleerd en alles staat goed om contact te kunnen maken met de smtp server van Online. Helaas werkt dat nog steeds niet. Alle connectivity checks van het modem zijn OK.

Echter ik ben erachter gekomen dat als ik een willekeurige user name en password in mijn modem ingeef, ik gewoon met het internet verbinding kan maken (via KPN netwerk). Hoe kan dit en vooral hoe kan dit zo spontaan? Voorheen kon ik niet verbinden als de user name en password niet exact goed waren. Ik denk namelijk dat dit ook de reden is dat ik niet meer emails kan verzenden via Outlook en de beruchte 0x800CCC0F error.

Ik vraag mij af hoe dit zo is gekomen en wat ik eraan kan doen. Dus vraag ik jullie hulp :-). Alvast hartelijk dank.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Je verstuurt je mail waarschijnlijk via poort 25 zet deze eens op 587 en probeer het dan nogmaals. Aangezien de meeste providers poort 25 dicht hebben zitten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Pe Nis schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:04:
....Echter ik ben erachter gekomen dat als ik een willekeurige user name en password in mijn modem ingeef, ik gewoon met het internet verbinding kan maken (via KPN netwerk). Hoe kan dit en vooral hoe kan dit zo spontaan? Voorheen kon ik niet verbinden als de user name en password niet exact goed waren. Ik denk namelijk dat dit ook de reden is dat ik niet meer emails kan verzenden via Outlook en de beruchte 0x800CCC0F error.

Ik vraag mij af hoe dit zo is gekomen en wat ik eraan kan doen. Dus vraag ik jullie hulp :-). Alvast hartelijk dank.
Sinds een jaar of zo wordt er bij KPN consumentenverbindingen (8/48) geen check meer gedaan op username/password. Alleen het achter het @ is essentieel (dat ie weet bij welke provider), de rest maakt niet meer uit.
Dat heeft echter totaal niets met mailen te maken, dit is puur je verbinding zelf.
bobsqaud schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:06:
Je verstuurt je mail waarschijnlijk via poort 25 zet deze eens op 587 en probeer het dan nogmaals. Aangezien de meeste providers poort 25 dicht hebben zitten.
Poort 25 staat bij veel providers dicht, zodat je geen eigen smtp server kan draaien. Je kan echter wel gewoon de smtp van je provider gebruiken, dat is namelijk uitgaand, terwijl bij veel providers het inkomend dichtstaat. Zoiezo kun je gewoon de smtp van je provider gebruiken en die draaien allemaal op poort 25. Alternatieve poorten heb je niets mee te maken, iig niet als je de smtp van je provider gebruikt.

Kun je wel de smtp server van je provider bereiken? Kun je er naartoe telnetten?
( telnet mailserver 25 )

Mogelijke opties: DNS probleem: hij kan de mailserver niet herkennen, je krijgt dan een foutmelding onbekende host oid. Andere optie is dat je op een blacklist staan en de smtp server je daarom weigert. Met een telnet sessie zie je dat vrij snel

• Pe Nis
Dank voor reacties!

Even feedback op de geboden opties:
- Poort 587 werkt niet. De smtp server wordt niet meer gevonden. dus terug naar 25.

- Wat betreft het password en login name. Daar hoeft niet eens meer een @ of alles wat erachter in de zitten. Als ik blind op mijn toetsenbord ram is dat voldoende. Aangezien ik een leek ben, hoe doe ik dat telnetten om te zien of ik op een blacklist sta? Volgens de Online helpdesk zou er geen probleem mogen zijn. Maar goed, ik vertrouw meer op de expertise van de Tweakers ;)

UPDATE: na openen command line, tik ik het volgende in: telnet smtp.online.nl 25 Vervolgens wordt de command box zwart en na 1 minuut verschijnt de C:\ prompt weer. Niks connected to...

[ Voor 32% gewijzigd door Pe Nis op 24-12-2009 08:58 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat heb je in Outlook ingevuld bij SMTP server?

Alles kan stuk.

• Pe Nis
remco_k schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:46:
Wat heb je in Outlook ingevuld bij SMTP server?
smtp.online.nl (en ook smtp.orange.nl en smtp.wanadoo.nl reeds geprobeerd). Dat staat allemaal goed. En overigens werkt het ook niet meer met mijn mobiele telefoon en andere pcs, waar niets mee gebeurd is en vanaf het ene moment op het andere ik geen mail meer kan verzenden.

• remco_k

remco_k

Pe Nis schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:54:
[...]
smtp.online.nl (en ook smtp.orange.nl en smtp.wanadoo.nl reeds geprobeerd). Dat staat allemaal goed.
Dat staat allemaal dus niet goed, je eigen post:
Pe Nis schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:04:
Sinds een week of 2 kan ik geen email meer verzenden via Outlook vanaf 3 verschillende PCs en mijn mobiele telefoon.
...
ik gewoon met het internet verbinding kan maken (via KPN netwerk).
Als je internet hebt via het KPN netwerk, moet je de smtp servers van het KPN netwerk gebruiken.
Dat zijn dus niet smtp.online, wanadoo en orange.nl. Die blokken alles wat van een andere provider komt.
Dat het dan spontaan niet meer werkt is eigenlijk niet mogelijk - er moet iets gewijzigd zijn. Dus of je bent onlangs overgestapt naar een internet verbinding via KPN (en sindsdien niet eens gemerkt dat je niet kon versturen) of je hebt onlangs je SMTP instellingen gewijzigd.
Dus: ga even op zoek naar de juiste SMTP server van je huidige internet provider. Zie de website ervan.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 24-12-2009 11:23 ]

Alles kan stuk.

• Pe Nis
remco_k schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:21:
[...]

Dat staat allemaal dus niet goed, je eigen post:

[...]

Als je internet hebt via het KPN netwerk, moet je de smtp servers van het KPN netwerk gebruiken.
Dat zijn dus niet smtp.online, wanadoo en orange.nl. Die blokken alles wat van een andere provider komt.
Dat het dan spontaan niet meer werkt is eigenlijk niet mogelijk - er moet iets gewijzigd zijn. Dus of je bent onlangs overgestapt naar een internet verbinding via KPN (en sindsdien niet eens gemerkt dat je niet kon versturen) of je hebt onlangs je SMTP instellingen gewijzigd.
Dus: ga even op zoek naar de juiste SMTP server van je huidige internet provider. Zie de website ervan.
Geen van allen. KPN is louter mijn internet access provider, Online mijn ISP. Ik zit al 5 jaar bij Online (was Wanadoo en daarna Orange) via KPN ADSL met een mailbox bij Online. Nooit problemen gehad en nog altijd hetzelfde abonnement. Sterker nog, op tijdstip t=t heb ik een mail verzonden en 1 minuut later lukte het niet meer, op geen enkele PC tot nu toe. Niets veranderd, noch in Outlook, noch in mijn modem dat ik al 5 jaar heb. Rara hoe kan dat???

[ Voor 3% gewijzigd door Pe Nis op 24-12-2009 14:49 ]

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 21:09

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Ga eens naar www.watismijnip.nl Hier staat links bij provider wie je provider is. Daarvan moet je de uitgaande mailserver instellen.

De reden is dat op het netwerk van KPN verschillende aanbieders kunnen zitten. De wijze hoe je modem zich inlogt bij de radius bepaald via welke provider je uitgaande mail gaat. Bijv. Als je jouw aanmeld met xxx@direct-adsl dan zit je op het kpn netwerk. (x is willekeurig)

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

• Pe Nis
Omega_Shiva schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 09:51:
Ga eens naar www.watismijnip.nl Hier staat links bij provider wie je provider is. Daarvan moet je de uitgaande mailserver instellen.

De reden is dat op het netwerk van KPN verschillende aanbieders kunnen zitten. De wijze hoe je modem zich inlogt bij de radius bepaald via welke provider je uitgaande mail gaat. Bijv. Als je jouw aanmeld met xxx@direct-adsl dan zit je op het kpn netwerk. (x is willekeurig)
Bedankt voor de tip. Tja, ik heb nu smtp.direct-adsl.nl ingevuld als outgoing mail server en ik kan weer email verzenden. De incoming server blijft pop.online.nl en niet pop.direct-adsl.nl of iets dergelijks. Ik snal er niets van maar het kan me nu ook niets meer schelen zolang het werkt.

Iedereen bedankt voor de adviezen!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Pe Nis schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 11:44:
[...]

Bedankt voor de tip. Tja, ik heb nu smtp.direct-adsl.nl ingevuld als outgoing mail server en ik kan weer email verzenden. De incoming server blijft pop.online.nl en niet pop.direct-adsl.nl of iets dergelijks. Ik snal er niets van maar het kan me nu ook niets meer schelen zolang het werkt.

Iedereen bedankt voor de adviezen!
Dan betekend het dat je niet via online op internet, maar dat je KPN directADSL als provider hebt. Is je online email gebeuren niet van een vorig abbonement wat aangehouden is tbv email?

Feit is dat je nu via KPN internet, en niet via Online. (Of ben je onlangs verhuisd van provider)

• Pe Nis
Ik heb altijd via KPN ADSL (via Wanadoo) gehad en 1.5 jaar geleden overgestapt naar een snellere direct-adsl van KPN. Echter daar zonder mailbox. Wel heb ik de mailbox aangehouden bij Online....Anyway...het wekt weer. Alleen fijn dat je daar zelf achter moet komen zonder ook maar 1 tegenbericht.

• remco_k

remco_k

Pe Nis schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:49:
Ik heb altijd via KPN ADSL (via Wanadoo) gehad en 1.5 jaar geleden overgestapt naar een snellere direct-adsl van KPN.
Volgende keer duidelijk vermelden dan, want je hebt ons met:
Pe Nis schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:57:
Geen van allen. KPN is louter mijn internet access provider, Online mijn ISP. Ik zit al 5 jaar bij Online (was Wanadoo en daarna Orange) via KPN ADSL met een mailbox bij Online.
...
Behoorlijk op het verkeerde spoor gezet. Je hebt kennelijk al die tijd geluk gehad dat het met de SMTP server van Online gewoon werkte.
Echter daar zonder mailbox.
Met of zonder mailbox, de uitgaande mailserver gebruik je zo goed als altijd van je huidige ISP.
Wel heb ik de mailbox aangehouden bij Online....Anyway...het wekt weer. Alleen fijn dat je daar zelf achter moet komen zonder ook maar 1 tegenbericht.
Het is gewoon hoe het werkt en ik weet zeker dat als je op de help pagina's gaat kijken van je huidige ISP (KPN adsl dus) dat daar staat wat je in moet stellen voor SMTP server.
Of je nou wel of geen mailbox gebruikt van Online of voor mijn part van elke andere provider maakt niet uit. Uitgaande e-mail gaat altijd via je huidige ISP. Ongeacht het e-mail adres wat je gebruikt als afzender.

Alles kan stuk.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:44

Onbekend

...

KPN heeft zo'n 2 tot 4 maanden geleden via e-mail laten weten dat vanaf 7 of 10 december (weet ik niet meer precies) dat e-mailaccounts met een bepaalde domeinnaam verwijderd zou worden en daarnaast ook een aantal smtp-en pop-servers dan ook niet meer bereikbaar zouden worden.
Waarschijnlijk heb je die mail over het hoofd gezien, of is hij door een spamfilter verwijderd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Pe Nis
remco_k schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:58:
[...]
Het is gewoon hoe het werkt en ik weet zeker dat als je op de help pagina's gaat kijken van je huidige ISP (KPN adsl dus) dat daar staat wat je in moet stellen voor SMTP server.
Of je nou wel of geen mailbox gebruikt van Online of voor mijn part van elke andere provider maakt niet uit. Uitgaande e-mail gaat altijd via je huidige ISP. Ongeacht het e-mail adres wat je gebruikt als afzender.
Dat is nu wel duidelijk. Bedankt voor de uitleg. Volgende keer weet ik wat ik moet doen. Ik zat blijkbaar fout. Gelukkig ben ik niet te oud om te leren 8)7
Pagina: 1