Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen bevoegdheden om in W7 outlook te openen

Pagina: 1
Acties:

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Ik heb onder Windows7 outlook van office 2007 geïnstalleerd.

Aangezien mijn outlook.pst bestand op een aparte partitie staat heb ik het default geïnstalleerde outlook.pst bestand uit de directory gehaald en naar de desktop gesleept. Na het opstarten van outlook wordt er gevraagd waar het .pst bestand staat, vervolgens navigeer ik naar de partitie waar mijn huidige .pst bestand staat, maar als ik deze selecteer verschijnt de melding:

De toegang tot het bestand is geweigerd. U hebt niet voldoende bevoegdheden voor het openen van het bestand.

Ik ben ingelogd als administrator zoals ik dat bij het installeren van Windows7 heb opgegeven.

Maar onder mijn oude XP met outlook 2003 werkt het normaal.

Enig idee waar ik dit moet zoeken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bachatero schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:57:

De toegang tot het bestand is geweigerd. U hebt niet voldoende bevoegdheden voor het openen van het bestand.
En uiteraard heb je zelf ook gecontroleerd of dat inderdaad ook zo is, toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bachatero
Ja,

Ik heb van het bestand outlook.pst de properties bekeken en er staat geen vinkje in read-only.

O,

Nu begrijp ik het niet. Ik zie in de error text dat er staat dat ik geen bevoegdheden het om het bestand te openen.

Maar dat is wat anders dan het vinkje read-only.

Maar ik mag toch aannemen dat ik als administrator rechten heb om een bestand te openen?

Johan

[ Voor 57% gewijzigd door Bachatero op 23-12-2009 23:18 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dit is volgens mij een bekend probleem bij microsoft zet als je de pst weer kopieert de rechten op everyone voordat je die op de W7 bak met office 2007 zet en je zou heb kunnen inlezen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Bachatero schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:14:
Ja,

Ik heb van het bestand outlook.pst de properties bekeken en er staat geen vinkje in read-only.
en de rechten? Ding kan leuk niet read-only zijn, maar als je er geen rechten op hebt gaat dat niets uitmaken.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:33

ralpje

Deugpopje

Dat pst bestand is waarschijnlijk onder XP gemaakt, en dan heeft je Win7 administrator geen rechten op dat bestand, nee.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Bachatero
OK,

Het lijkt te werken.

Ik heb outlook.pst onder properties--> security Users full control gegeven.

Johan
Pagina: 1