Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ps3 aansluiten op mijn monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste helpmij.nl gebruikers,

Bij deze heb ik een vraagje, ik heb zojuist een LG monitor aangeschaft: http://www.alternate.nl/h...F/-1078241/?baseId=459359

Nu heb ik deze zojuist monitor aangesloten via een HDMI kabel, maar kwam erachter dat ik helaas geen geluid had.

Nou is mijn vraag of het mogelijk is speakers op mijn Ps3 aan tesluiten. Tot mijn verbazing was het echter ook niet mogelijk om via de USB input speakers aan te sluiten.

Bij deze hoop ik dat jullie mij kunnen helpen

MvG

Manny Heil

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:14:
Nou is mijn vraag of het mogelijk is speakers op mijn Ps3 aan tesluiten.
Waarom niet? Tegen wat voor problemen loop je aan?
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:14:
Tot mijn verbazing was het echter ook niet mogelijk om via de USB input speakers aan te sluiten.
Bij deze hoop ik dat jullie mij kunnen helpen
Speakers aansluiten via een USB input? Ik volg je niet echt.

offtopic:
In je profiel kun je een signature aanmaken, zodat je dat niet altijd zelf eronder hoeft te zetten. En je MSN kun je ook apart in je profiel kwijt enzo.

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:52
Mwah, we zitten hier op Tweakers.net ;)
Nou is mijn vraag of het mogelijk is speakers op mijn Ps3 aan tesluiten. Tot mijn verbazing was het echter ook niet mogelijk om via de USB input speakers aan te sluiten.
Dat had je zelf ook wel even op kunnen zoeken, maar ja het is mogelijk. Via Digital Optical out. ;)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
kan je je geluid niet met de normale tuplaansluitingen van de AV uitgang aansluiten?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Osiris
  • Niet online
Pino112 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:20:
[...]

Dat had je zelf ook wel even op kunnen zoeken, maar ja het is mogelijk. Via Digital Optical out. ;)
Of gewoon analoog zelfs. Dus ik snap het probleem ook niet echt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm me monitor heeft echter maar 3 ingangen en dat zijn:
1 x VGA
1 x DVI-D
waarvan 1 x met HDCP
1 x HDMI

ik zou echt niet weten in welke van deze gaten ik mijn speakers kan aansluiten.
het zal best wel simpel wezen maar heb er echt totaal gfeen verstand van.

• Osiris
  • Niet online
Waarom je speakers aansluiten aan je monitor? Daar is een monitor niet voor bedoeld hè?

Je moet je speakers aansluiten op je PS3.

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:52
Je speakers sluit je aan op je playstation en niet op je monitor. Of je had een monitor met speakers moeten kopen dan had je dit probleem niet gehad.

oftewel sluit je monitor aan met de hdmi kabel.

sluit je stereo set aan met de kabel met de gele rode en witte aansluiting ( rood en wit is geluid )

wanneer je stereo set ook digitaal ondersteund zou je een optische kabel kunnen prikken in je ps3

Succes

[ Voor 47% gewijzigd door jvanderkroon op 23-12-2009 22:34 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:52
Jouw monitor heeft volgens mij geen eens speakers.

Verwijderd

Topicstarter
nee pino dat is inderdaad waar dat is het probleem juist.
msx of osiris zou u mij misschien kunnen vertellen hoe ik speakers op mijn ps3 kan aansluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 22:34 ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:32:
msx of osiris zou u mij misschien kunnen vertellen hoe ik speakers op mijn ps3 kan aansluiten?
Sorry, m'n glazen bol is vanochtend kapot gevallen. Ik kan vanaf hier niet ruiken wat voor speakers je hebt.

• Exphy
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:32:
nee pino dat is inderdaad waar dat is het probleem juist.
niet om heel moeilijk te doen hoor
Exphy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:21:
kan je je geluid niet met de normale tuplaansluitingen van de AV uitgang aansluiten?
vertel eens wat voor speakers je hebt?

[ Voor 42% gewijzigd door Exphy op 23-12-2009 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oo lekker slim dat zou idd wel handig zijn ja

Ik heb de Logitech Z4 en het zou ook nog mogelijk zijn om over de BOSE companion 5 te beschikken.

• Osiris
  • Niet online
Ok en wat voor aansluitingen heeft jouw Z4? Nu kan ik wel zelf gaan Googlen, maar ik neem aan dat jij die site ook kent, www.google.nl ?

• Pieler
  • Laatst online: 14-11 09:20
Op de ps3 kan je afzonderlijk audio en video aangeven. Indien je de kabel die je bij je ps3 hebt gekregen ook even in je ps3 stopt heb je 2 tulpstekkers voor geluid. Het enige wat je dan nog moet doen is een verkoopje halen van tulp naar mini jack en je stopt hem zo in je "ipod dock".

• Exphy
Men neme de AV uitgang van de PS3, platte connector in de PS3, andere kant 3 tulpstekkers, de rode en de witte stop je in een tulp to 3.5mm converter(ff langs de electronica winkel daarvoor) 3.5mm plug stop je in je speakerset. Dat zou moeten gaan werken

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus het enigste wat ik nodig heb is dus zo'n converter (blokje) met een rode en witte ingang naar 1 uitgang

zo'n blokje maar dan met een rode en witte ingang :
http://www.online-tech-ti...i-jack-stereo-adapter.png

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 22:53 ]

• Pieler
  • Laatst online: 14-11 09:20
Zover ik weet wel. Bij audio kan je AV aangeven en dan loopt het geluid via de meegeleverde kabel.
Let er wel bij het halen van zo'n plug dat je stereo neemt, aangezien ze ook in mono te krijgen zijn,

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/172.jpg
Indien de mini jack 1 ring heeft is het mono, bij 2 stereo.

//edit//
je was me net voor, ja die bedoelen we ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Pieler op 23-12-2009 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik hoop dat dit gaat werken, ik wil jullie allen bedanken voor jullie hulp !
Morgen naar de winkel (Media Markt ) als het gelukt is zal ik het aangeven.

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 22:59 ]

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-11 13:54

Zuurstok

Passionately curious

zoals eerder aangegeven, maar even op een rijtje:

Men neme de tulp stekkertjes, plugt hem in 1 kant in de ps3 in, men gooit de andere kant, de witte en de rode stekkertje, in dit verloopje
klik

Men stopt achter dit verloopje dit
klik2

Aan dat uiteinde stop je je normale audio ingang, die van je boxen normaal naar je pc loopt, je stelt het in, in je ps3, en klaar is keesmanny-h

ps; dat is dus MET webshop linkjes :) ,

edit: ik heb dat dus vandaag, bij www.kleinspul.nl besteld, was ook even naar de dichtsbijzijnde audiofielie zaak gelopen, maar daar vroegen ze alleen al voor het verloop stukje €6,-. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zuurstok op 23-12-2009 23:00 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• Osiris
  • Niet online
Ghenzi schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:59:
Men stopt achter dit verloopje dit
klik2

Aan dat uiteinde stop je je normale audio ingang, die van je boxen normaal naar je pc loopt, je stelt het in, in je ps3, en klaar is keesmanny-h
Overbodig, die Z-4 heeft, als ik het goed zag, een "speciale" aux-achtige ingang op de "remote" zitten waar je een 3,5-mm-stekker in kwijt kan.

Maar!

Past dat verloopstekkertje er wel in?

Afbeeldingslocatie: http://ucables.com/img/extra/LOGITECH-Z-4-21-SPEAK-R52058-1.jpg

Ik kan me voorstellen dat het niet gaat passen, doordat het verzonken is.

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 23-12-2009 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Ghenzi dat koppelinkje waar is dat nou eigenlijk voor nodig is deel 1 niet genoeg denk je?
http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1329

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris ik moet dat plugje toch hierin stoppen bij de groene ingang? of in het het remote op dat plaatje wat jij zojuist heb laten zien.

http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3915/2547.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 23:25 ]

• Osiris
  • Niet online
Ah dat kan ook. Ik zou die achterste nemen als ik jou was ja, wist niet dat die er op zat. :) Zie je, dat soort informatie kun je 't best zelf gewoon ff uitvissen :)

Maar heb je daar normaliter niet je PC op aangesloten ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 23-12-2009 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb je gelijk in nou ik ben toch blij met alle hulp maar is de 3,5 mm koppeling stereo dan nodig ofniet?

• Osiris
  • Niet online
Neen, want dan past het niet meer hè :+

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan word morgen dan direct naar de winkel

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

nee, dan heb je hem inderdaad niet nodig, ik heb de x210, en zou hem eventueel kunnen aansluiten op m'n volume thingy, maar ik vind dat niet fijn omdat je geluid dan anders loopt :P

Maar jij hebt het inderdaad niet nodig ;)
Dus alleen zo'n tussenstokje is meer dan genoeg.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Verwijderd

Topicstarter
jup ik ga nu even naar de winkel hoop dat Media Markt het heeft anders genoeg andere winkels in de stad die het wel hebben denk ik

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

MM heeft het niet, kan ik je nu alvast vertellen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Zuurstok op 24-12-2009 11:40 ]

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 09:51
De action heeft ook dat soort kabeltjes, van HDMI t/m minijack-tulp voor niet meer dan 3 euro.
Pagina: 1