Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 09:17
Ik ben al enige tijd in het bezit van een Dell UltraSharp 2407WFP (S-PVA, 1920x1200) monitor, en denk er nu over om er een bluray speler bij te kopen.
Ik hecht behoorlijk veel waarde aan kwaliteit, en vroeg me dus af of dit wel een mooi resultaat op kan leveren.
Als ik al die beeldverbeterende(?) functies van de tv's tegenwoordig zie, kan een computerscherm zonder enige vorm daarvan dan wel goed film beeld kan geven, of is het niet de moeite waard een bluray speler te kopen zonder een goede hd tv?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 22:27
Je zult motionflow missen en mogelijk nog enkele optimalisaties, maar de resolutie vind ik zelf meer dan genoeg reden om HD films te kijken. Ik heb zelf een Dell 2707WFP en dat ziet er voor mij mooi genoeg uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
Moning2 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:44:
Je zult motionflow missen en mogelijk nog enkele optimalisaties, maar de resolutie vind ik zelf meer dan genoeg reden om HD films te kijken. Ik heb zelf een Dell 2707WFP en dat ziet er voor mij mooi genoeg uit 8)
Oke dat klinkt goed, geen haperingen van beeld oid? Wat voor speler heb je er aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Ik speel het af vanaf mijn computer en dat gaat prima.
De films blijven wel 24Hz en deze monitor kan dat volgens mij niet weergeven dus het zal niet 100% vloeiend gaan. Als je echt helemaal fantastisch beeld wil raad ik je aan een aparte TV te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb zelf een Sony bluray spelertje in m'n pc (vooral voor als de pc aan de tv hangt) en op m'n monitor zien films er prima uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
speel anders een keer een goede BRrip af op je monitor om te oordelen of het genoeg vooruitgang is?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
Exphy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:32:
speel anders een keer een goede BRrip af op je monitor om te oordelen of het genoeg vooruitgang is?
Was ik van plan idd, zou het het liefst vergelijken met een HD tv, kun je zien wat het verschil is.
Komt de kwaliteit van zo'n rip (afspelen met vlc? Geen ervaringen met downloaden, koop nog alles :)) overeen met direct van een schijf met een losse blurayspeler? Of is dat laatste beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Dat hangt van de rip af, als deze opnieuw compressed is met bijvoorbeeld x264 dan zal het ietwat minder zijn.
Als het een kopie is van een bluray schijf zal het waarschijnlijk hetzelfde zijn ;)

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 22:43
Beeldverbeteraars verbeteren weinig :) Ze zijn meer bedoeld om tekortkomingen van de weergever weg te werken..

Ondanks dat de BR 24 hz is (meestal) kan elke bluray gewoon 1080p60 uitsturen en heb je dus geen problemen met je monitor.
Pagina: 1