ICH9R + RAID0 snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik vroeg me af,

Ik haal nu met 2 spinpoint F1 640GB (HD642JJ) hardeschijven een maximum leessnelheid van 143 MB/sec.

Als ik op internet kijk, zie ik dat verschillende mensen veel snellere snelheden halen (zie afbeelding)... waar kan dit aan liggen?

Afbeeldingslocatie: http://shrani.si/f/2s/SC/2NyQq2Hf/hd642jj-ht-tune.jpg

Specs:

Moederbord Gigabyte GA-X48-DQ6
Processor(s) Intel Core 2 Quad Q9450
Geheugen 2x2GB GeIL DDR-800 Black dragon @ 4-4-4-12
Hard Disk(s) 2x Samsung Spinpoint F1 640gb RAID-0

[ Voor 24% gewijzigd door Imperium op 23-12-2009 21:18 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een veel voorkomend iets is het wel of niet aanzetten van de writebackcache, dat scheelt bakken performance (maar met Samsungs zou ik dat niet aandurven in elk geval, die dingen zijn al zo crashhappy in RAID).

• Imperium
  • Niet online
Ik heb hem eens aangezet, en er is zogoed als geen verschil..
Ook heb ik de Intel chipset drivers geupdate.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 10:32
Dat heb ik vaker gehoord over Samsungs, maar wat merkt die schijf er nou van dat hij in RAID0 draait? Hij krijgt van alles de helft, maar een cluster blijft toch gewoon een cluster?

Dat je geen verschil ziet in leessnelheid als je de writecache aanzet kan ik me enigszins voorstellen

Gebruiken die andere mensen ook een onboard ICH9R chipset, of een losse controller?
Ikzelf heb 2 H160JJ schijven in RAID0 op een ICH9R en haal max 111MB/sec. En dat zijn al wat oudere schijven

[ Voor 55% gewijzigd door frickY op 23-12-2009 21:43 ]

• Imperium
  • Niet online
frickY schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:39:
Dat heb ik vaker gehoord over Samsungs, maar wat merkt die schijf er nou van dat hij in RAID0 draait? Hij krijgt van alles de helft, maar een cluster blijft toch gewoon een cluster?

Dat je geen verschil ziet in leessnelheid als je de writecache aanzet kan ik me enigszins voorstellen

Gebruiken die andere mensen ook een onboard ICH9R chipset, of een losse controller?
Ikzelf heb 2 H160JJ schijven in RAID0 op een ICH9R maar haal dit bij lange niet. Maar zijn dan ook wel alweer wat oudere schijven.
Nee daar heb je gelijk in, het gaat inderdaad om de Leessnelheid op dit moment.
Wat voor RAIDcontroller staat er helaas niet bij. Maar dat zou alsnog geen punt mogen zijn..

Mijn pa draait met ICH8R onboard 250 MB/sec met twee F3 500gb's.. (RAID0).

Niemand?

[ Voor 12% gewijzigd door Imperium op 25-12-2009 00:51 ]