[AUDIO] Audio over SPDIF voor HDMI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08
Hallo Tweakers,

Ik heb een klein probleempje met mijn pc. Ik wil a/v versturen via hdmi naar mijn 32" tv. Ik krijg prima beeld, maar het geluid gaat er niet doorheen. Ik heb uitgezocht dat ik hiervoor de SPDIF verloop die bij mijn GTX 260 (Palit) zat moet gebruiken. Het probleem met dit kabeltje is alleen dat er 2 pinnetjes in een mobo of geluidskaart moeten worden gestoken. Ik kan geen plek vinden voor deze pinnetjes. Niet in mijn geluidskaart (waar ik alleen een 4 pins aux in aan de zijkant kan vinden). Niet op mijn moederbord.

Setup:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/rbjsw4.jpg
Iemand bekend of het mogelijk is om de SPDIF kabel (intern) aan te sluiten zodat ik ook geluid over HDMI heb?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip: we hebben een heel subforum over Audio & HiFi. Het is een stuk handiger om daar een topic te openen ipv in een ander subforum iets met [AUDIO]-tag te dumpen :z

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Ok prima, dacht dat het meer computer hardware gerelateerd was, maar prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Bij nvidia moet je vaak inderdaad een connector op een pinheader van je geluidskaart aansluiten. Jouw moederbord heeft zo te zien (even gauw gegoogled) alleen een spdif IN header. Hier kun jij dus niets mee.

Dat wordt dus of een geluidskaart kopen die deze connector wel heeft, of een ATi videokaart kopen. Deze hebben vaak een HDMI audio chipje aan boord, die je als extra geluidskaart in Windows ziet. Als je deze als standaard geluidskaart instelt, heb je dus audio via hdmi.

Een andere mogelijkheid: Heeft je TV een spdif in? Dan kun je een tweede kabeltje aan je hdmi kabel tiewrappen ;)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Ok, dan weet ik genoeg. Bedankt!
Ik zal in ieder geval geen ati kaart kopen, want deze heb ik pas een half jaartje en voldoet prima. Ik zal eens kijken naar de tv of ik er een kabeltje bij kan gooien, enige probleem is dat het kabeltje dan wel even 3m moet zijn, maar dat is vast wel te krijgen.
Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je X-Fi Xtreme Audio kaartje heeft zo te zien een digitale uitgang. Allicht is deze door de linken.
Kijk nog even voor de zekerheid of je X-Fi binnen niet nog meer pinnen heeft en probeer de layout te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Raznov schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:50:
...enige probleem is dat het kabeltje dan wel even 3m moet zijn, maar dat is vast wel te krijgen.
Dat is bij lange na geen probleem...
Dit soort kabels zijn er ook te vinden in lengtes van 25 meter. Dus dan moet die drie meter toch ook wel lukken. Denk dat je alleen wel moet kijken naar vijf meter, want een lengte van drie meter kom je niet veel tegen. Maar dat zijn de kosten ook niet een dergelijke kabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Pranger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 09:30
Heeft iemand trouwens een idee waar je deze interne spdif-hdmi kabeltjes kan krijgen (of hoe je ze ook maar noemt).
Zoek me kapot maar zonder succes.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Pranger schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:13:
Heeft iemand trouwens een idee waar je deze interne spdif-hdmi kabeltjes kan krijgen (of hoe je ze ook maar noemt).
Zoek me kapot maar zonder succes.
Hier bijvoorbeeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1