Toon posts:

Onkyo TX-SR606 en Mac Mini

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn mac mini connecteren aan mijn Onkyo TX-SR606, maar ik loop tegen het volgende aan:
De Mac mini heeft een DVI of mini display port en een aparte optische uitgang. De DVI of display port kan ik via een kabel omzetten naar HDMI.
Op die manier gebruik ik dus een lege HDMI en een lege digitale AUDIO poort op mijn receiver.

Hoe mix ik die 2 inputs nu samen zodat ze via de HDMI uit correct naar mijn TV en over de boxen worden weergegeven.

Dezelfde vraag wordt op deze site gesteld: http://www.justanswer.com...kyo-tx-sr606-av-amplifier

Het is mogelijk volgens degene die het antwoord geeft maar hij geeft niet de uitleg hoe de 2 inputs te mixen. Iemand een idee?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat voor videokaart zit er in die Mac? Kan je daar geen audio op inpluggen zodat het meekomt over DVI-HDMI?

Verwijderd

Topicstarter
DVI ondersteunt geen geluid. HDMI uiteraard wel. Maar uiteindelijk verstuur ik beeld via HDMI en geluid via optical.

Alleen heeft de Onkyo verschillende input mogelijkheden (welk signaal wil je ontvangen). Geluid en beeld komen op 2 aparte lijnen binnen, maar er is dus een mogelijkheid om geluid en beeld samen te voegen in de Onkyo... alleen hoe?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik begrijp wat je vraag maar geluid over DVI kan soms (zoek eens op 'audio over DVI'). Dat zou je liever willen dan 2 inputs mixen neem ik aan. Of het laatste kan met de 606 weet ik niet.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zal wel iets gigantisch dom zeggen maar hetzij zo.
Waarom?

Je stuurt beeld en geluid naar de receiver. Waarom moet het signaal dan gemixt worden? De receiver kan toch het geluid reeds weergeven?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij kan je met "nieuwe" receivers gewoon inputs met elkaar koppelen. Dus bijvoorbeeld HDMI 1 in voor het beeld en die koppelen met S/PDIF 2 voor het geluid. Uit de output van de receiver komen dan zowel beeld als geluid. Natuurlijk gebruik je dan wel twee inputs voor slechts één bron, maar weet niet of dat het echte probleem is. Dit doe je meestal in het menu van de receiver (duh :P) en dan bij input van de HDMI. Daar kan je dan selecteren of er bijvoorbeeld nog andere audio-inputs bij betrokken moeten worden. Zo is het bij mijn Denon in ieder geval wel en meen me ook zo iets te herinneren van mijn oude Onkyo.

Er zijn ook apparaten als onderstaande: Afbeeldingslocatie: http://www.supermediastore.com/file/share/product/EL%20010%200151/_500_0.jpg

DVI gaat het kastje in voor beeld, een S/PDIF voor het geluid en het kastje kan het koppelen en over één HDMI kabel sturen. Prijs ligt op de $66,- op de site waar het plaatje vandaan komt. Kan wellicht goedkoper, maar ik zou dan liever twee ingangen koppelen op de receiver :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Chevy454 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:38:
Ik zal wel iets gigantisch dom zeggen maar hetzij zo.
Waarom?

Je stuurt beeld en geluid naar de receiver. Waarom moet het signaal dan gemixt worden? De receiver kan toch het geluid reeds weergeven?
De Mac Mini geeft over DVI alleen beeld, geen geluid. Ik moet op de mac dus 2 bronnen aanspreken (opt audio & dvi of display Port)

Op je receiver moet je daarna selecteren welke input bron je wilt. In dit geval de HDMI poort waar de mac aanhangt met video signaal. Zoals je begrijpt komt er alleen geen geluid over die bron.

Maar de laatste post helpte me op weg om dit verder uit te zoeken. Tnx ik weet zeker dat het moet werken.

Tnx

Verwijderd

Of mooier;

Een DVI naar componentkabel gebruiken en aan die componentingang de optical in koppelen in je Onkyo menu. (pagina 44 op de manual op het i'net)

http://kabeltje.com/hq-dv...kabel-25-meter-p-718.html

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Een digitaal signaal omvormen naar analoog noem ik niet echt mooier...

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt met de info van Fear1986. Op de Onkyo kan ik inderdaad twee inkomende bronnen samenvoegen over een HDMI out. Het werkt perfect.
Geen last van lipsync gelukkig.

IMac samen met Plex is gewoon grafisch het mooiste mediacentre.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:50:
Het is me gelukt met de info van Fear1986. Op de Onkyo kan ik inderdaad twee inkomende bronnen samenvoegen over een HDMI out. Het werkt perfect.
[ego-mode]* FeaR is goed Afbeeldingslocatie: http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/cheer.gif[/ego-mode]

:+

Pagina: 1