Toon posts:

pc valt uit help!

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Altijd als ik een spel speel wat meer rekenkracht benodigt (zoals far cry 2, dragons age ect.) valt mijn pc na een tijdje uit (soms 10 minuten soms 20 )uit. Heb al zelf een paar dingen geprobeerd en kan al een paar conclusies trekken. Eerst dacht ik dat mijn processor te heet werd maar naar een occt run leken de tempraturen in orde. Daarna mijn gpu getest met occt. Het resultaat is pc valt na uit na ongeveer 2 a 3 minuten occt. De tempratuur van de gpu komt daarbij rond de 60 graden uit wat niet echt hoog is voor een videokaart toch?. Nu wou ik jullie vragen of jullie het magische antwoord hebben.

Systeem setup:

AMD phenom x4 955
nvidea geforce 9800gtx+
MSI 790gx-g65
4 gb ddr 3 ram
500 Watt PSU

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Welke dingen heb je geprobeerd?
Wat is occt?

Wat doet memtest?
Wat zegt je bios qua temps na een hete herstart?

• C.J.V.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-02 23:28
Hoe warm werd je CPU?? :o

Verwijderd

Topicstarter
CPU werd maximaal rond de 42 graden

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:29:
Welke dingen heb je geprobeerd?
Wat is occt?

Wat doet memtest?
Wat zegt je bios qua temps na een hete herstart?
Wat ik zelf al geprobeerd heb : stressteste en gpu fanspeed keer omhoog gegooit zonder succes.
occt is een strestest voor je cpu of gpu waarbij je kan kijken hoe warm je cpu of gpu word onder maximale load.

Bij prime95 viel mijn pc niet uit test toch ook de memory?

Als nog een keer gebeurt zal ik wel even kijken wat de bios zegt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 20:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ben bang dat we je zo niet echt kunnen helpen, aangezien er nog veel teveel is wat je zelf kunt doen. Het enige wat we kunnen doen is de stappen die hier staan nog eens voorkauwen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Aangezien we het wiel hier liever niet steeds opnieuw uitvinden heeft dat weinig zin dus gaat dit topic dicht.

Verder is de bedoeling dat een topictitel informatief is, niet schreeuwerig (uitroepteken) zonder dat je verder iets meldt. Had er dan eerder iets van gemaakt als "Phenom X4 valt bij goede temps steeds na 10 min spelen uit" oid.

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 23-12-2009 21:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.