KPN Experia ST780WL gebruiken voor XS4ALL ONLY

Pagina: 1
Acties:

• Wimpie44
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01-2024
Vragen:

Situatie:
Mijn ST780WL die ik kreeg van XS4ALL toen ik overstapte op XS4ALL ONLY is defect.

Uitgetest:
Omdat mijn eerdere ADSL abonnementen via HCCnet naar XS4ALL met ADSL van KPN naar XS4ALL met XS4ALL ONLY zijn overgezet en de toendertijd geleverde Speedtouch ST510 modems nog werken, ook met XS4ALL ONLY kwam ik op het idee om als noodoplossing de KPN Experiabox ST780WL te gaan gebruiken.

Beperkingen in de firmware bij KPN en XS4ALL ST780WL ?
Omdat de ST780WL die geleverd werd door XS4ALL bij XS4ALL ONLY via de webbrouwser het XS4ALL logo laat zien, zou dat kunnen betekenen dat er een andere firmware versie wordt gebruikt dan de standaard firmware zoals Thomson die levert bij ISP onafhankelijke ST780WL.

Hetzelfde zou van toepassing kunnen zijn met de KPN Experia box.

Mijn vragen zijn dan ook (mede omdat de XS4ALL ONLY verbinding ook nog met de oude HCCnet gegevens en ST510 ADSL modems werkt)

1/. kan ik een KPN Experiabox ST780WL gebruiken om ADSL en VoIP via XS4ALL te gebruiken. Ik heb geen belangstelling voor de Fritzbox die men bij xs4all aanbiedt als je het contract met 1 jaar vast verlengt.
Is er een andere mogelijkheid om een ADSL modem aan te schaffen dat werkt met XS4ALL ONLY.

2/. kan ik een door XS4ALL geleverde ST780WL zonder problemen inzetten op een ADSL van KPN aansluiting of geeft dat ook beperkingen ?

De Speedtouch ST780WL is uit het assortiment en er is ook al een opvolger. Het eenvoudigst zou zijn om de ST780WL die defect is te vervangen door eenzelfde exemplaar.

3/. Als XS4ALL in de setup niet als provider in een ADSL modem dat je aanschaft (dus niet bij xs4all) kan opgeven, kan je dan toch een ADSL/ADSL2/2+ modem aanschaffen en geschikt maken voor XS4ALL ONLY.

4/. Naast de algemene klantgegevens zie je in de setup (net als bij de Setup Wizard in de Speedtouch) tal van ADSL detail opties die je moet weten om de ADSL verbinding werkend te krijgen. Zijn al die detail parameters bekend. Als dat zo is zou je met een ander ADSL modem handmatig de configuratie kunnen configureren.

Graag uw reactie of commentaar.
Bedankt hiervoor,
Wim

Wim