Toon posts:

Een "recyle bin" voor netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bestaat er voor Windows 2000, een soort van prullenbak voor een netwerk. Probleem dat we nu hebben is dat we 1 x dagelijks een backup maken van alle systemen.

Maar nu zijn er ook slimme collega's die iets vanaf een netwerkschijf verwijderen wat juist die dag is gemaakt, en dus niet is meegenomen in de backup.

Wat er nu gebeurd is dat eenmaal verwijderd, het ook echt verwijderd is.

Bestaat er dus voor dit soort fouten een soort van prullenbak, die een bestand, verwijderd van een netwerkschijf toch nog in een prullenbak kan zetten, hetzij bij de host, hetzij op de server van de netwerkschijf.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:08

Boss

+1 Overgewaardeerd

'k weet niet hoe het bij W2K zit, maar bij Novell Netware kan je het weer gewoon terughalen.
Als je een bestandje weggooid, wordt het namelijk alleen maar uit de FAT verwijderd. De data van het bestandje blijft gewoon bestaan. Zo heb je voor windows talloze undelete progjes.
Ik denk dat je even bij MS op de site moet zoeken, of in de handboeken van je W2K server!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 11:02 schreef Boss het volgende:
'k weet niet hoe het bij W2K zit, maar bij Novell Netware kan je het weer gewoon terughalen.
Als je een bestandje weggooid, wordt het namelijk alleen maar uit de FAT verwijderd. De data van het bestandje blijft gewoon bestaan. Zo heb je voor windows talloze undelete progjes.
Ik denk dat je even bij MS op de site moet zoeken, of in de handboeken van je W2K server!
Al gedaan, ook op msdn, en zelfs de windows update ff bekeken. Bleef volgens mij alleen maar de 3rd part oplossing over. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ook even in de Windows Help gekeken. Dit staat er letterlijk:

The following items are not stored in the Recycle Bin and cannot be restored:
Items deleted from network locations.
Items deleted from removable media (such as 3.5-inch disks).
Items that are larger than the storage capacity of the Recycle Bin.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Naar mijn weten doet een bepaalde versie van Norton Ghost dit......

Gooit een util in je geheugen dat de schijfindeling nauwlettend in de gaten houd..
Kan dus van pas komen in deze situaties...

Of Norton Utilities gebruiken, die kan ook in de gaten houden of en wat er gedelete word...moet je wel helaas ook op alle HDs installeren...kan naar mijn weten niet over netwerk...

Maar verder zou ik gewoon die "collegas" geen delete/schrijfrechten meer toekennen >:)
Ben je gelijk van het gedonder af, en zij voelen zich op de vingers getikt...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Topicstarter
Is helaas niet mogelijk, er moet een full control zijn. :)

En het mooiste zou zijn als ik dit kon monitoren/regelen op de server. :)

Verwijderd

Voor de windows 2000 server is er een proggie

kijk hier eens voor meer ifo
http://www.execsoft-europe.com/products/undelete/undelete.htm

Verwijderd

je kan ook
rwx( of zo iets) geven en geen del
dan moet je de rechten op custem zetten
dan hebben zo ook niet child delete (knap lullig als je weet wat het doet)
en dat alleen de owner del rechten heeft
ditkan je verder allemaal installen ook dat denieuwe bestanden deze rechten krijgen
kunnen ze dus alles behalve dellen
wel zo veilig
dus changen lezen en uitvoeren
dit voldoet toch ook ?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmja, maar bij Windows heb je alleen een *kans* dat je je bestand kunt herstellen, niet alle info blijft bewaard... onhandig. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 13:39 schreef Onno het volgende:

[..]

Hmja, maar bij Windows heb je alleen een *kans* dat je je bestand kunt herstellen, niet alle info blijft bewaard... onhandig. :(
Mee eens, en waar wordt gewerkt worden ook fouten gemaakt. Als je ontzettend druk bezig bent, en je met veel bestanden bezig bent, kan het voorkomen dat je een bestand per ongeluk verwijderd. In de veronderstelling dat het nutteloos is.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Tja ach je gebruikers opvoeden, en zeg nou eerlijk hoe meer jij je best gaat doen om hun fouten op te lossen door hun eigen stommiteiten des te minder gaan jou gebruikers opletten .. onder het motto "de beheerder fixed het wel "
Het zijn toch zeker geen kleuters meer, een beetje eigen verandwoording mag je best van je gebruikers verwachten.
Als je het zo niet regelt wordt je echt helemaal gek..

Maarja tis en blijft jou keuze

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Pagina: 1