Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een Forms applicatie aangemaakt, met daarbij een simpele lokale database(test.sdf) met daarin om te beginnen 1 tabel Test. Deze tabel heeft drie kolommen, name, number en Id(primary key, int, autogenerated)
Vervolgens heb ik hierbij een datasource aangemaakt.
Nu wil ik een row toevoegen aan de database, maar het lukt gewoon niet. Eerst heb ik geprobeerd met:
Als ik daarna een nieuwe DataSet aanmaak en deze vul met adapt.Fill(dataset), is de regel wel toegevoegd.
Maar als ik de tabel open in de solution is deze er niet meer..
Hetzelfde verhaal is met direct een regel toevoegen:
Ik heb in de properties van de database "Copy to output directory" op 'Copy if newer' gezet, maar ook 'copy allways' helpt niet.
Ik heb het gevoel dat ik iets heel basics over het hoofd zie waardoor de data niet bewaard blijft, maar ik heb het niet kunnen vinden
Ik heb een Forms applicatie aangemaakt, met daarbij een simpele lokale database(test.sdf) met daarin om te beginnen 1 tabel Test. Deze tabel heeft drie kolommen, name, number en Id(primary key, int, autogenerated)
Vervolgens heb ik hierbij een datasource aangemaakt.
Nu wil ik een row toevoegen aan de database, maar het lukt gewoon niet. Eerst heb ik geprobeerd met:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| testDataSetTableAdapters.TestTableAdapter adapt = new TestDatabase.testDataSetTableAdapters.TestTableAdapter(); testDataSet.TestDataTable data = new testDataSet.TestDataTable(); testDataSet.TestRow row = data.NewTestRow(); row.Name = "blaat"; row.Number = 10; data.AddTestRow(row); adapt.Update(data); |
Als ik daarna een nieuwe DataSet aanmaak en deze vul met adapt.Fill(dataset), is de regel wel toegevoegd.
Maar als ik de tabel open in de solution is deze er niet meer..
Hetzelfde verhaal is met direct een regel toevoegen:
C#:
1
| adapt.Insert(10, "blaat"); |
Ik heb in de properties van de database "Copy to output directory" op 'Copy if newer' gezet, maar ook 'copy allways' helpt niet.
Ik heb het gevoel dat ik iets heel basics over het hoofd zie waardoor de data niet bewaard blijft, maar ik heb het niet kunnen vinden
Kater? Eerst water, de rest komt later