Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[excel] unreadable content dmv external links

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Hele dag bezig met een grote Excel sheet. Op een gegeven moment bij het opnieuw openen de welbekende "excel has found unreadable content". Na het laten repareren opent hij hem gewoon en zie ik niks raars (geen opmaak die veranderd is bijv, wat ik in eerdere gevallen wel eens had).

De foutmelding die hij geeft mbt de repair is:
Repaired Records: External formula reference from /xl/externalLinks/externalLink5.xml part (Cached values from external formula reference)

Het heeft iig niks te maken met de oplossing die je vooral op google vindt (Error message when you try to open a workbook in Excel 2007: "Excel found unreadable content in Book_Name")
Nu had ik een vermoeden dat het met VB/macro's te maken had en toen ik de aangemaakte module 5 (die uiteindelijk leeg was), verwijderde kreeg ik ipv bovenstaande het volgende:
Repaired Records: External formula reference from /xl/externalLinks/externalLink2.xml part (Cached values from external formula reference)

Weet iemand waar die externalLink2.xml naar verwijst / hoe ik erachter kan komen wat de fout veroorzaakt? Heb via de find al agezocht naar external references maar die zitten niet meer in het bestand.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gebruik je XL2007 icm xlsx?

Een .xlsx-bestand is stiekem een zipfile. Maak een kopie. hernoem die naar x.zip en pak uit. Dan zal je dat bestand vinden. Check de inhoud (bijv. met kladblok), misschien vind je daar tips.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Op heel het internet zie ik maar 1 vergelijkbaar probleem (hier), helaas zonder oplossing. Volgens mij kun je deze foutmelding zelf gewoon negeren: als ik het goed begrijp is er een cache verloren gegaan die gewoon opnieuw aangemaakt zal worden als de link nog werkt. Wat het precies is kun je dus achter komen door een kopietje even naar .zip te hernoemen. Ik denk dat het vooral vervelend is als ook andere dingen zijn fout gelopen bij het opslaan...

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Ik gebruik geen xslx maar xlsm. Het .zip file ervan maken lukt echter wel. Wanneer ik dan ExternalLink2.xml open zie ik daarin de code voor enkele BloomBerg tickers:

<ddeItem name="EUDR1 Curncy,[BID,ASK,PX_BID,PX_MID,PX_ASK]" advise="1">
met daaronder dan de 5 waarden. Lijkt me niks mis mee. Maar ik zal de desbetreffende sheet eens weghalen. Kijken of dat werkt.

Edit:
Helpt dus niet.
Onderaan het xml bestand staat wel het volgende nog:
<ddeItem name="StdDocu" ole="1" advise="1" />
<ddeItem name="StdDocumentName" ole="1" advise="1" />

Die lijken we dus eigenlijk overbodig, maar durf niet te zeggen of ze hiermee iets te maken hebben.

Een andere mogelijkheid die ik heb geprobeerd. In de map externalLinks\_rels stonden alleen rels_ files voor externalLink1 en 3. Niet voor 2. Het toevoegen van een voor 2, met daarin net als in 1 Bloomberg links, helpt echter niet.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 14:43 ]

Verwijderd

je kan eens proberen op te slaan als excelbestandsversie 97-2003 met excel of met calc van open office.
of met de namemanager addin van Jan-Karel Pieterse in het bestand speuren naar externe links.
die ddeItem elementen hebben er m.i. zeker mee te maken (wijzen op links met externe content), dus deze ook eens verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig geweest met het opnieuw bouwen van het workbook. Echter kreeg ik na 3 uur werk wederom dezelfde message. Nu niet in Link2 maar in Link6. Echter stonden hierin ook weer diezelfde regels. Wanneer ik ze weghaal uit het xlm bestand, geeft hij nog steeds een error message, en wanneer ik dan op OK klik om te repairen meldt hij dat de file corrupt is.

Die add-in kan ik helaas niet installeren hier op de server.

Naar excel 2003 en dan weer terug verhielp het probleem ook niet.

edit:
vanuit andere versie die ik heb opgeslagen is het wel gelukt door die regels weg te halen uit het xlm bestand. nu krijg ik iig niet meer de foutmelding, moet alleen kijken of de rest van het bestand wel nog goed werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 12:32 ]

Pagina: 1