Toon posts:

Vaio garantie en hidden Vista partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb onlangs een Vaio VGN-SR39VN gekocht. Die heeft een hidden partitie van 8G om Vista Business terug te zetten. In de winkel zeiden ze dat de garantie vervalt als die partitie weg is. Nu wil ik Mac OSX erop zetten. Daarvoor moet ik de disk repartitioneren met GPT omdat de disk nu met MBR gepartitioneerd is en MacOS daar niet zonder meer mee overweg kan. Ik heb de hersteldisks gemaakt (2dvd's) zodat ik altijd nog die Vista image kan terugzetten.
Maar ben ik nu mijn Sony 2 jaar garantie kwijt als ik ga repartitioneren?

Bedankt voor de tips,

Marc

Verwijderd

Lijkt me sterk dat je dan je garantie kwijt bent (van Sony uit dan). De winkel kan misschien weigeren, maar ik betwijfel of dat rechtsgeldig is. Partitioneren hoort bij mijn weten nog altijd bij "normaal gebruik".

Stel je harde schijf gaat kapot. Je gaat ermee naar de winkel voor garantie: "sorry meneer maar hier geven we geen garantie op want we kunnen niet aan die partitie omdat de harde schijf kapot is" 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 17:47 ]

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-12 21:51

ktf

Lijkt me inderdaad sterk (en ronduit belachelijk) dat hierdoor de garantie vervalt, helemaal bij een merk als Sony. Misschien is het verstandig gewoon eens de garantievoorwaarden door te spitten?