Prijsdalingen in januari

Pagina: 1
Acties:

• Verbeemen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05-2023
Hey, mijn ouders willen een nieuwe laptop voor mij kopen, maar voor hun is een laptop van €300 hetzelfde als eentje van +€1750.
Ik heb hun al overtuigen dat het niet zo is, en dat ik wel een deel zal bijleggen want ik had graag dat er een core i7 mobile inzit. maar goed. mijn vraag is, weet er iemand of dat er in januari prijsdalingen zijn? bv fabrikanten: hp, dell, asus, acer omwille van solden of dat ze aan een nieuwe lijn gaan beginnen?

voorlopig vind ik de G51J wel leuk, maar ik vraag me alleen af of hij niet te dik is?

Verwijderd

LOL

En wie zegt dat je ouders dat kunnen missen?
Als je het zelf kan betalen moet je dat zeker doen en anders moet je niet zo hebzuchtig zijn.

Neem genoegen met wat je kan krijgen.

maar goed, prijsdalingen voor de i7 mobile... denk het niet, is net nieuw op de markt, wat zou jij doen als fabrikant?
AHA... solden.. belg dus.... Nou veel plezier met de uitverkoop.
En ja de G51J is veel te dik voor een kiddie. Neem dan een vaste pc met dezelfde features ben je veel goedkoper uit

Verwijderd

Bedoel je:
- letterlijk dik: varieert tussen 1.3" en 1.6" vind ik in de specs. 1.6" zal bij het scharnier zijn. Is misschien iets bovengemiddeld dik, maar er zit ook bovengemiddeld krachtige hardware in die goed moet gekoeld worden.
- figuurlijk dik: ja het is een krachtpatser: i7 en GTX260m

Gelijkaardige laptops (en misschien wat goedkoper) zijn die gebaseerd op de Clevo 860CU barebone. Oa xxodd heeft zo een in het productaanbod (dan kan je zelf nog wat puzzelen met specificaties en prijzen).

Verder moet je het bij je ouders tactisch aanpakken: waarom willen ze een laptop kopen, voor bv. school? Dan volstaat uiteraard een goedkopere. Wil je daarboven ook goed kunnen gamen, dan kun je onderhandelen dat zij budget verstrekken voor een laptop die voldoende is voor schoolwerk, en dat je zelf het stuk bijlegt om tot het budget te geraken dat je nodig hebt voor een dikke gamebak.

• Verbeemen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:07:
Bedoel je:
- letterlijk dik: varieert tussen 1.3" en 1.6" vind ik in de specs. 1.6" zal bij het scharnier zijn. Is misschien iets bovengemiddeld dik, maar er zit ook bovengemiddeld krachtige hardware in die goed moet gekoeld worden.
- figuurlijk dik: ja het is een krachtpatser: i7 en GTX260m

Gelijkaardige laptops (en misschien wat goedkoper) zijn die gebaseerd op de Clevo 860CU barebone. Oa xxodd heeft zo een in het productaanbod (dan kan je zelf nog wat puzzelen met specificaties en prijzen).

Verder moet je het bij je ouders tactisch aanpakken: waarom willen ze een laptop kopen, voor bv. school? Dan volstaat uiteraard een goedkopere. Wil je daarboven ook goed kunnen gamen, dan kun je onderhandelen dat zij budget verstrekken voor een laptop die voldoende is voor schoolwerk, en dat je zelf het stuk bijlegt om tot het budget te geraken dat je nodig hebt voor een dikke gamebak.
In de specifications staat er bij hoogte, 4.06 cm

nu hebben we nog een vaste pc (mid-tower) maar mijn ouders willen een laptop kopen, en deze pc die versleten is dan weggooien of op zolder leggen voor als ik me eens verveel :P...
maar voor school zou ik ook een laptop kunnen gebruiken (toegepaste informatica) elke dag met de trein op en af, gebruik maken van CS4 (photoshop,flash,dreamweaver...., en programmeren
en het zou ook wel leuk zijn om hem te gebruiken als ontspanning

maart probleem is, vorigjaar heeft mijn broer de dell xps m1730 gekocht en dat vonden mijn ouders niet leuk omdat het nogal lomp is om te gebruiken --> om mee te nemen
dus ben opzoek, naar iets wat krachtig is (liefst core i7 (moet ff meegaan)) maar wat ook handig is, Hp en dell hebben er wel zo'n paar

en ik verwacht ergens dat die een budget willen spenderen van 1000 tot €1300 en als ik dan er nog 3 of 400 bij kan leggen...
maar dacht eigenlijk dat januarie de beste periode is om een pc/laptop te kopen

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Wellicht komt er uitverkoop, omdat de DX11 videokaarten dan komen. Echter, de notebook is zoals hierboven al ironisch wordt aangegeven nogal fors. Het nadeel is dan ook dat je hem niet even makkelijk meeneemt naar school.

Ik zou dan ook eerder gaan voor een midrange notebook waarop je prima kunt gamen, maar die ook nog enigsinds portable is. Zo lijkt de Asus N61JA een prima notebook voor jou http://notebookspot.nl/ni...notebooks-lekken-uit.html. Met 850 euro is die ook nog eens betaalbaar.

Maar voor mij is het nu niet meer duidelijk: Is de laptop puur voor jou en je studie? Of zullen je ouders er ook achter willen kruipen?

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 23-12-2009 16:36 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-12 19:48
GENETX schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:35:
Wellicht komt er uitverkoop, omdat de DX11 videokaarten dan komen. Echter, de notebook is zoals hierboven al ironisch wordt aangegeven nogal fors. Het nadeel is dan ook dat je hem niet even makkelijk meeneemt naar school.

Ik zou dan ook eerder gaan voor een midrange notebook waarop je prima kunt gamen, maar die ook nog enigsinds portable is. Zo lijkt de Asus N61JA een prima notebook voor jou http://notebookspot.nl/ni...notebooks-lekken-uit.html. Met 850 euro is die ook nog eens betaalbaar.

Maar voor mij is het nu niet meer duidelijk: Is de laptop puur voor jou en je studie? Of zullen je ouders er ook achter willen kruipen?
Ik sluit me erbij aan :), alleen kijk wel naar je garantie want ik zou geen laptop van 900 euro kopen met 1 jaar garantie

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Mijn tip is, let heel goed op het gewicht. Ik sleep al een jaar of 8 dagelijks een laptop mee en meer dan 3KG (inclusief lader en ander spul) wil je zo'n ding echt liever niet hebben. De grootte heb je meestal niet veel last van, maar het gewicht zeker wel.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• fonzamundo
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En een tip van een Belg: wacht niet op de "solden"
Hier ga je (1) geen i7 vinden en (2) solden = destockage van oude modellen

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:35:

Heeft iemand al verdere specs van de N61JA? Ik bedoel dan: afmetingen/uiterlijk. Technische specs zijn wel te vinden...

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-12 18:46
Ik denk wel dat de prijs weer een stukje lager zijn in januari.
Door de tegenvallende verkoop van actielaptops (meestal budget modellen of oude voorraad) tijdens de kerst worden deze dan gedumpt voor nog lagere prijzen. Maar je moet geen wonderen verwachten, het gaat meestal om enkele procenten. En bovendien geldt voor pc apparatuur over het algemeen, hoe langer je wacht hoe goedkoper het wordt. Maar in de tussentijd moet je wel zonder doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bulldock op 24-12-2009 08:39 ]

Pagina: 1