[Windows 2008] VSS reservering (Shadow Copies)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
http://download.microsoft...9a54-c765d738449d/SCR.doc
When shadow copies are enabled on a volume, the maximum amount of volume space to be used for the shadow copies can be specified. The default limit is 10 percent of the source volume (the volume being copied). The limit for volumes in which users frequently change files should be increased. Also, note that setting the limit too low causes the oldest shadow copies to be deleted frequently, which defeats the purpose of shadow copies and frustrates users.
Therefore, administrators should carefully consider the amount of disk space they want to set aside for shadow copies, and keep in mind user expectations of how many versions they will want to have available.
Ik wil graag weten hoe ik de maximale reservering voor Shadow copies bepaal.
Ik wil 4 afzonderelijke volumes gaan "snappen"

Ik weet dat ik tot een maximaal van 64 aan snappies kan maken, maar wat reserveer ik hiervoor? Hoe bepaal ik dit? Is er een best-practice of sommetje voor te maken?

64 maximale snapshots
Ik wil van ma-vr tussen 08:00-18:00 om de 2 uur een snapshot maken

Alle hulp is welkom.
Bedankt

[ Voor 63% gewijzigd door BP_LOZ op 23-12-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog niet gekeken naar VSSAdmin dus :)
De rest is een kwestie van profilen en aanpassen naar behoefte.
Jij bent namelijk degene die het beste kan zien/inschatten hoeveel GB er aan gewijzigde bestanden zijn op die volumes, met andere woorden: pak een gemiddelde week (dus niet nu rond de kerst) en hou daarvan bij wat je wijzigingen zijn (monitor je VSS storage).

[ Voor 102% gewijzigd door alt-92 op 23-12-2009 21:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
alt-92 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:05:
Nog niet gekeken naar VSSAdmin dus :)
De rest is een kwestie van profilen en aanpassen naar behoefte.
Jij bent namelijk degene die het beste kan zien/inschatten hoeveel GB er aan gewijzigde bestanden zijn op die volumes, met andere woorden: pak een gemiddelde week (dus niet nu rond de kerst) en hou daarvan bij wat je wijzigingen zijn (monitor je VSS storage).
Bedankt Alt-92