• KawaGreen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12-2025
Hallo iedereen,

Ik heb beneden wifi (d-link n-router dir-615) van deze router vertrekt er een utp naar mijn desktop (1ste verdiep).
Wanneer ik boven ben met mijn notebook dan is het wifi signaal redelijk tot zwak.

Mijn desktop heeft 'Dual Gigabit LAN' ik vraag me af of ik gewoon met een utp kabel van de 2de poort naar mijn laptop kan gaan en op die manier kan verbinden met de router, terwijl de desktop af staat.

Via Asus vond ik:
"The integrated dual Gigabit LAN design allows a PC to serve as a network gateway for managing traffic between two separate networks. This capability ensures rapid transfer of data from WAN to LAN without any added arbitration or latency."

Zou dit werken ?

Grtz,

Glenn

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 13:24

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Beste Glenn,

Uit je post maak ik niet op dat je van deze functionaliteit gebruik kunt maken wanneer je pc (desktop) uit staat.
Er staat ook niets in over dat de pc aan hoeft te staan, maar uit de tekst die je post valt niet echt iets op te maken.

Vroeger was het zo dat je pc per se aan moest staan om uberhaupt netwerkactiviteit te kunnen hebben, maar ik weet niet in hoeverre dat tegenwoordig gevorderd is.

[edit]
Sorry ik zat niet op te letten, je model moederbord stond in de topictitel.
Ik zal eens even kijken wat ASUS hierover zegt.

[edit2]
Van wat ik heb kunnen vinden is dat je met software van de fabrikant van de netwerkchips (Marvell) één en ander kunt doen.
Hoe en wat kan ik je niet zeggen omdat ik hier geen ervaring mee heb, maar dat zou erop wijzen dat je pc wel aan moet staan om van de functionaliteit gebruik te kunnen maken.

Het kan nog zijn dat er één en ander in je BIOS staat en dat je dat daar zou kunen instellen, maar ik heb geen beschikking over een dergelijk moederbord dus daar kan ik ook geen uitspraken over doen.

Je zou anders ook nog hier kunnen kijken of daar iemand is met dezelfde vraag:
http://vip.asus.com/forum...del=P5Q-E&SLanguage=en-us

[ Voor 64% gewijzigd door NaoPb op 23-12-2009 14:54 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:00
classpc schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:38:
Heb je misschien wat meer specificaties van je pc? Model van je moederbord zou handig zijn ;)
Op basis daarvan zou ik je wel een concreter antwoord kunnen geven.
Staat in de titel: Asus P5Q-E