Gezien samba op snow leopard r*k is i.c.m. server 2008 wat ik nu draait op mn mini-server, ben ik een POC gaan doen op een machine die al ubuntu draait, mijn asrock media center 
Wat ik wil is een simpele share van een map laten we zeggen /files waar iedereen zonder username/ww op kan schrijven/lezen.
Deze dan geshared met nfs en samba (voor windows clients).
nfs werkt namelijk wel lekker op snow leopard.
Opzich heb ik het voorelkaar. samba doet het prima, geen gedoe met username/ww
in 1e instantie werkte nfs ook goed. Ik had een export gemaakt:
En ik kan nu vanaf osx dat path in nfs mounten en lezen/schrijven.
Echter, als ik nu lokaal op de asrock/ubuntu doos inlog met een lokale user, kan ik niet bij de bestanden die ik daar vanaf mijn mac heb opgezet.
als ik een ls -altr doe kom ik het volgende tegen
vage user? group dialout komt me niet bekend voor, maar zal wel bij nfs horen.
Best lastig gezien xbmc ook onder deze user account draait en dus niet bij de files kan die ik erop gezet heb.
Zou iemand me een tip kunnen geven? met google/documentatie van nfs kom ik er niet uit
Wat ik wil is een simpele share van een map laten we zeggen /files waar iedereen zonder username/ww op kan schrijven/lezen.
Deze dan geshared met nfs en samba (voor windows clients).
nfs werkt namelijk wel lekker op snow leopard.
Opzich heb ik het voorelkaar. samba doet het prima, geen gedoe met username/ww
in 1e instantie werkte nfs ook goed. Ik had een export gemaakt:
code:
1
| /files 192.168.1.0/24(rw,async,insecure,no_subtree_check,no_root_squash) |
En ik kan nu vanaf osx dat path in nfs mounten en lezen/schrijven.
Echter, als ik nu lokaal op de asrock/ubuntu doos inlog met een lokale user, kan ik niet bij de bestanden die ik daar vanaf mijn mac heb opgezet.
als ik een ls -altr doe kom ik het volgende tegen
code:
1
| drwx------ 2 501 dialout 4096 2009-12-09 17:13 blablamap |
vage user? group dialout komt me niet bekend voor, maar zal wel bij nfs horen.
Best lastig gezien xbmc ook onder deze user account draait en dus niet bij de files kan die ik erop gezet heb.
Zou iemand me een tip kunnen geven? met google/documentatie van nfs kom ik er niet uit