Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Blokkeert als externe HDD wordt aangekoppeld

Pagina: 1
Acties:

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Mijn pc (Q6600, 4GB DDR2-800, Seagate 320GB, GTS250) blijft steeds hangen als ik mijn externe HDD aanzet die aangesloten is via eSATA. Dan kan ik voor een seconde of 10 niets meer doen, de muis beweegt niet meer dan.
Ik heb geen idee waar dit aan ligt, als ik hem via USB aansluit is er geen probleem. Wat zou er fout kunnen lopen met eSATA? :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• LaurentS
Iemand enig idee, ik weet het, het is een raar probleem... Mss nog eventjes erbij zeggen dat het een 'zelfbouw externe HDD' is, ik heb een Maxtor 500GB HDD gestoken in een Raidsonic Icy Dock MB-664US-1SB

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke Windows versie? Gebeurt het ook als je van een Live CD opstart (Knoppix of BartPE)? Ga gestructureerd testen of het softwarematig of hardwarematig is, ook op andere PCs. Je hebt eigenlijk nog niets geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het kan een hardwarematig probleem zijn maar in eerste instantie verhuis ik dit topic richting Windows Clients :)

• LaurentS
@Gambieter:Het is op Windows Vista Home Premium 64 bits. Sorry, ik heb nog nooit gehoord van van een Live CD opstarten. Hoe werkt dat precies? :)
Ik heb wel al een aantal dingen geprobeerd, ik heb hem via USB aangesloten op 3 verschillende computers (1 vaste en 2 laptops), allemaal geen probleem, hij loopt niet vast. Jammer genoeg heb ik geen andere pc die ook eSATA heeft, dus dat kon ik niet proberen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:44

TheVMaster

Moderator WOS
*titelfix*

Ehh....geen probleem of het een eSata issue is, maar als ik jou zo hoor en hij heeft het probleem dus niet met USB...en ook niet op dezelfde pc waar hij dus wel issues heeft met eSata. Lijkt mij zo 123 niet een Windows issue.

Eh..je zou nog kunnen kijken of er ook iets te zien is in de eventviewer -> Start -> Eventvwr

Over die Live CD...'k zeg Google even en je zult vinden.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

Kan het zijn dat je virusscanner het ding anders ziet - en behandelt - via eSATA dan via USB? Zet 'm eens uit en probeer het dan nog eens. /wildegok

Zo scherp als een voetbal!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Check even of de poort waarop je de externe HDD aansluit AHCI compliant is; anders heb je geen hotplug functionaliteit. Als je zomaar een HDD loskoppelt of aansluit op een (e)SATA connector in IDE mode raakt de Windows kernel nogal de weg kwijt en zie je in het ergste geval een BSOD op je beeldscherm.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

freddyronny schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:06:
Sorry, ik heb nog nooit gehoord van van een Live CD opstarten. Hoe werkt dat precies? :)
Gebruik Knoppix of BartPE in Google en een wereld gaat voor je open. Regel 1 voor je uitleg vraagt is om het eerst zelf op te zoeken :) .

Als het alleen fout gaat bij eSATA, dan is het of een hardware probleem (maar kan drive of computer zijn) of software. Het eerste zoek je uit door op een andere PC te testen, het tweede met de LiveCD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1