Onderzoek gezocht: PC gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar marktonderzoek resultaten over de volgende onderwerpen:

- Wat voor een gaming PC heeft de gemiddelde PC gamer? Hoe 'capabel' is deze?
- Hoeveel procent van de PC-gaming markt heeft een pc tot zijn/haar beschikking om 'veeleisende' games te spelen?

- Markten: Mondiaal/Continentaal/Nationaal, alles is welkom, zolang het over PC-gaming gaat.
- Primaire markt: West-Europa.
- Onderzoek moet betrouwbaar en (zeer) recentelijk zijn.
- Game genre: FPS

Marktonderzoek over de penetratiegraad van bijv. breedband internet is gemakkelijk te vinden. Echter, een flinke Google zoektoch heeft helaas niks opgeleverd. Ook het GoT forum maakte mij niks wijzer over deze specifieke onderwerpen.

Iemand suggesties in de vorm van links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:07
Wat ben je van plan ermee te gaan doen dan :p

* Bobmeister denkt iets in de richting van een gamecafe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
Ik reageer alleen even omdat mocht het zo zijn dat je geen resultaat krijgt hierop, en dan bedoel ik dus een daadwerkelijk rapport van een onderzoek, je wellicht d.m.v. een poll kunt polsen wat voor een soort computer de tweakers hier hebben.

Natuurlijk kan elke tweaker hier zijn config gaan neerplempen, maar misschien is het handig om gewoon een aantal categorieen te definieren, zoals ook bij de best buy guides gedaan wordt bijv:

cat 1: laptop OP LAPTOPS KAN JE NIE GAME NIE 8)7 sorry voor de caps :p
cat 2: budget pc
cat 3: game pc
cat 4: high-end game pc

Elke categorie valt wel in overeenstemming met de tweakers hier te bepalen denk ik :) en dan kun je zo een reeel beeld krijgen misschien.

Andere wat je kan doen is elke tweaker die hier aan mee wil doen, een hardwarereport van aida/everest/hwinfo wil uploaden of mailen en zodoende door een query te tellen wie wat heeft.

en als je datzelfde dan ook ff flikt bijvoorbeeld op de fora van hw.info, bit-tech.net, tomshardware, anandtech etc. moet je toch een aardig resultaat krijgen.

Of je moet vragen of tweakers dit in een poll op de FP kan opnemen oid.

ik brainstorm maar ff met je mee

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 20:58
http://store.steampowered.com/hwsurvey

Hier heb je denkik alles aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:46
lol @ freezerator :-) snel onderzoekje ;-)

@ TS: ik denk dat je je vraagstellingen wat concreter moet maken. wat wordt verstaan onder "veeleisende games" ? wanneer krijgt een pc de titel " gaming pc" is een pc die onderdeel x wel/niet heeft ook nog een "gaming" pc , e.d..

Ik vind het nog wat te abstract.

Wel succes met je onderzoek overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
loewie1984 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:45:
Ik reageer alleen even omdat mocht het zo zijn dat je geen resultaat krijgt hierop, en dan bedoel ik dus een daadwerkelijk rapport van een onderzoek, je wellicht d.m.v. een poll kunt polsen wat voor een soort computer de tweakers hier hebben.

Natuurlijk kan elke tweaker hier zijn config gaan neerplempen, maar misschien is het handig om gewoon een aantal categorieen te definieren, zoals ook bij de best buy guides gedaan wordt bijv:

cat 1: laptop OP LAPTOPS KAN JE NIE GAME NIE 8)7 sorry voor de caps :p
cat 2: budget pc
cat 3: game pc
cat 4: high-end game pc

Elke categorie valt wel in overeenstemming met de tweakers hier te bepalen denk ik :) en dan kun je zo een reeel beeld krijgen misschien.

Andere wat je kan doen is elke tweaker die hier aan mee wil doen, een hardwarereport van aida/everest/hwinfo wil uploaden of mailen en zodoende door een query te tellen wie wat heeft.

en als je datzelfde dan ook ff flikt bijvoorbeeld op de fora van hw.info, bit-tech.net, tomshardware, anandtech etc. moet je toch een aardig resultaat krijgen.

Of je moet vragen of tweakers dit in een poll op de FP kan opnemen oid.

ik brainstorm maar ff met je mee
Bedankt voor je input. Helaas kan ik hier niet veel mee. Goed marktonderzoek kost heel erg veel tijd om betrouwbaar en dus representatief genoeg te zijn. Daarom probeer ik het wiel niet opnieuw uit te vinden en verzoek ik jullie om eventuele links hier te posten.

Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
fender89 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:51:
lol @ freezerator :-) snel onderzoekje ;-)

@ TS: ik denk dat je je vraagstellingen wat concreter moet maken. wat wordt verstaan onder "veeleisende games" ? wanneer krijgt een pc de titel " gaming pc" is een pc die onderdeel x wel/niet heeft ook nog een "gaming" pc , e.d..

Ik vind het nog wat te abstract.

Wel succes met je onderzoek overigens
Ik weet dat het niet heel concreet is, maar doe ik bewust. Alle onderzoeken die hier mee te maken hebben zijn welkom. Als ik zou zeggen 'Alleen PC's die met de system requirments van CoD: MW2 matchen', dan zou dat al helemaal geen resultaten opleveren. Ik heb namelijk al veel ge-Google-ed en dat leverde weinig tot niks op. Vandaar dat ik liever wat speling wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
Bedankt voor je reactie! Jammer dat ze niet meer informatie verschaffen. Dit is allemaal nog redelijk oppervlakkig. Overigens niet vreemd dat ze daar voor kiezen gezien het doel van deze statistieken.

Het schetst wel een aardig beeld over de markt wat dus goed bruikbaar is. Bedankt!

Edit: Ik zie nu dat de statistieken onderaan nog verder uitgeklapt kunnen worden. Dit geeft wel een goed beeld. Nogmaals bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Tsolodimos op 23-12-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
beste Tsolodimos je hoeft niet elke reactie te beantwoorden met een nieuwe reply, je kan ook meerdere berichten quoten in 1 reply. kost wat meer moeite maar het kan gewoon! 8)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Fuelke

Forza Ferrari

Ik ruik hier toch iets teveel "Doe mijn huiswerk eens voor mij"
Je geeft wel aan dat je gezocht hebt, maar niet met welke zoektermen, en ik kan me moeilijk voorstellen dat je dan helemaal niks gevonden hebt.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Spielerij beleid << lees dat ook eens door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.