C++ vraag, allen weet niet welke titel ik hem moet geven

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
  typedef unsigned short USHORT;
  #include <iostream.h>
  USHORT FindArea(USHORT length, USHORT width);

int main()
  {
    USHORT lengthOfYard;
    USHORT widthOfYard;
    USHORT areaOfYard;

cout << "\nHow wide is your yard? ";
    cin >> widthOfYard;
    cout << "\nHow long is your yard? ";
    cin >> lengthOfYard;

areaOfYard= FindArea(lengthOfYard,widthOfYard);

cout << "\nYour yard is ";
    cout << areaOfYard;
    cout << " square feet\n\n";
    system("pause");
             return 0;
  }

USHORT FindArea(USHORT l, USHORT w)
  {
            return l * w;

}

Ik snap even dit deel niet:

En bij "FindArea(USHORT l, USHORT w)" maakt hij I en W een variabel en word het 1ste en 2de getal I en W ( die hij door geeft ) dan vermenigvuldigt hij hun. Dit is de FindArea() gedeelte maar waarom staat er USHORT voor? want die is hier voor een variabel te maken.

En waarom staat:

code:
1
  USHORT FindArea(USHORT length, USHORT width);

boven aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet precies wat je allemaal bedoelt, maar er staat USHORT voor omdat dit het return type is. Verder staat die defenitie bovenaan omdat in de main functie is FindArea nog niet gedeclareerd is. Hij heeft echter wel de definitie nodig zodat hij weet wat FindArea is (namelijk een functie met 2 USHORT parameters en een USHORT return type).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:37:
Hij heeft echter wel de definitiedeclaratie nodig zodat hij weet wat FindArea is (namelijk een functie met 2 USHORT parameters en een USHORT return type).
Verder lijkt het me handiger als de topicstarter gewoon even aan de gang gaat met een goed boek of tutorial over C++, want dit is gewoon basiskennis.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
USHORT betekend hier toch "unsigned short"
Maar waar slaat "length" en "width" hier dan bij? want die worden toch niet gebruikt?

Dus USHORT FindArea(USHORT length, USHORT width); zecht dat Findarea() bestaat en dat het 1ste getal length word en het 2de getal width word?

En waarom staat er bij die laatste dan

Moet dat dan niet FindArea(USHORT l, USHORT w) staan? Want wat heeft USHORT hier dan voor waarde? want dat is toch niet nodig

___

Ik ben nu met een tutorial bezich maar dit is me niet duidelijk in de tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
.oisyn schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:43:
[...]

Verder lijkt het me handiger als de topicstarter gewoon even aan de gang gaat met een goed boek of tutorial over C++, want dit is gewoon basiskennis.
Ik zat ook al te kijken of iets miste, maar er wordt inderdaad heel simpel een prototype van de functie gedeclareerd, en de functie zelf is nou ook niet bijzonder moelijk. Je zou bijna denken dat TS een stukje code uit C++ for dummies heeft neergezet...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan ;), maar dit is me niet duidelijk hoe ze het daar uitleggen. Ik ben met een engelse tutorial bezig maar ik kan niet zo heel erg goed engels door me dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:49:
Heb ik ook gedaan ;), maar dit is me niet duidelijk hoe ze het daar uitleggen. Ik ben met een engelse tutorial bezig maar ik kan niet zo heel erg goed engels door me dyslectie
Dan wordt het tijd dat je een goed Nederlandstalig boek aanschaft.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo van de boeken, en goede nederlandse tutorials heb ik me kapot op gezocht maar ik kan geen goede vinden waar veel in staat. Want ik heb nu deze:
http://newdata.box.sk/bx/c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:47:
USHORT betekend hier toch "unsigned short"
Maar waar slaat "length" en "width" hier dan bij? want die worden toch niet gebruikt?

Dus USHORT FindArea(USHORT length, USHORT width); zecht dat Findarea() bestaat en dat het 1ste getal length word en het 2de getal width word?

En waarom staat er bij die laatste dan
Omdat de methode declaratie (hier bovenaan, maar vaak in een apart header file) qua variabele namen niet overeen hoeft te komen met de variable namen van de implementatie.

Volgens mij kun je in de declaratie zelfs de variabele namen weglaten en enkel de types opgeven (zoals USHORT). Verbeterd niet de leesbaarheid, maar het kan volgens mij wel*.
(*let op, mijn C++ is wel een beetje roestig)
Moet dat dan niet FindArea(USHORT l, USHORT w) staan? Want wat heeft USHORT hier dan voor waarde? want dat is toch niet nodig
USHORT heeft geen waarde, het is dan ook geen variable, maar een type.
Short is een korte/kleine numerieke interger (gehele getallen) waarde.
Unsigned betekent dat er geen teken (+/-) voor staat, en dus enkel positief is.
Voordeel is meer positieve getallen, nadeel is geen negatieve getallen.
___

Ik ben nu met een tutorial bezich maar dit is me niet duidelijk in de tutorial
Verder kan ik alleen maar zeggen, ga ff door, of koop een goed boek :+

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:52:
Ik ben niet zo van de boeken, en goede nederlandse tutorials heb ik me kapot op gezocht maar ik kan geen goede vinden waar veel in staat. Want ik heb nu deze:
Als je serieus C++ (of welke programmeertaal dan ook) wilt leren, zul je echt niet genoeg hebben aan een tutorial op het web.

Maar goed, ik zal je een hint geven. Ga eens kijken naar de accolades, en vooral welke accolades bij elkaar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:52:
Sorry hoor, maar dyslexie of niet, dit is prima te vinden. Het verschil tussen (en nut van) functiedeclaraties en -definities wordt in elke basishandleiding wel omschreven, en als je hem niet begrijpt omdat het in het Engels is, dan zul je een Nederlandse handleiding moeten zoeken. We zijn hier in elk geval niet om voor persoonlijk helpdesk te spelen, helaas. ;) Hier kom je zonder ons ook wel uit, en dus gaat dit topic dicht. Zie ook De Quickstart :)

Dat je geen titel weet om je probleem te omschrijven is overigens deel van het probleem. ;) Als je niet kan omschrijven wat je weten wil, dan kun je jezelf ook niet helpen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.