Windows 7 Backupinstellingen deel 2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 7 home premium geïnstalleerd. Backup gemaakt.
Geprobeerd om de backupinstellingen te veranderen(ik ben aangemeld als administrator) maar dit ging niet. Ik kon een keer het "schema uitschakelen maar daarna niet meer inschakelen. Ik krijg geen foutmelding oid.Vind op internet of in tijdschriften geen oplossing.
Wat ik heb geprobeerd: Via >start >alle programma's>onderhoud>Backup maken en terugzetten,> kom je in scherm met diverse mogelijkheden. Voor de meeste staat dat schildje (alleen met administratorrechten te wijzigen)Op dat scherm staan diverse blauw gekleurde, onderlijnd als je erop staat, regels. Als je daarop gaat staan wordt de aanwijzer een handje en kan je die aanklikken. Mijn muisaanwijzer wordt ook een handje maar als ik klik gebeurd er niets. Mogelijkheden op dat scherm zijn:Schijfruimte beheren, Schema inschakelen (als schema ingeschakeld is staat er schema uitschakelen)en instellingen wijzigen enz.
Verder heb ik in computerbeheer gekeken of er ergens een vinkje gezet moet worden of juist moet worden weggehaald.
Wat ik dus wil is de backup beheren, dusdanig dat ik bepaal wanneer er een backup gemaakt wordt.

Backup instellen deel 2

Zoals ik in mijn andere post al aangaf: Bij backupscherm kan ik de blauw gekleurde zinnetjes wel aanklikken, maar er gebeurt niets.
Ik ben wat dieper gaan graven. Zo kwam ik uit bij de Taakplanner.Van daaruit naar WindowsBackup.Hier kan ik wel taken triggeren en backup schema's veranderen en aanpassen.Die vervolgens ook worden uitgevoerd.
Zoals ik het nu zie zit er achter die "blauwe zinnetjes" geen link die me verder brengt. Maar omdat er verder geen foutcode oid wordt gegenereerd kom ik niet verder.